Garmin Zumo XT

Vanmiddag op Amazon toch maar een XT besteld ter vervanging van de 660. Nu nog even kijken hoe ik hem ga aansluiten op de GS. Via de accu of de accessoire stekker. Of ik bestel voor 7 tientjes de adapter om hem op de BMW steun te klikken.....
Ik zou voor de adapter gaan, daar krijg je geen spijt van.
Ik heb hem ook op de K1600GTL
 
Na 10 jaar 660 een stapje verder
20211001_183028.jpg
 
Ik had de laatste sorry -O-..... Maar effe in de gaten houden, ze zullen vast wel een nieuwe batch printen binnenkort
 
3D Printen gaat niet zo snel. Ik verwacht eerder dat zijn printer(s) op volle toeren draaien.

Ik had overigens wel ergens gelezen dat deze houders bij zwaar off-road gebruik nog wel eens stuk gaan. Je kunt dan je Zumo van de grond oprapen.
 
Als je hem kunt vinden ..... Keer met de telefoon gehad (remkabel nam hem mee) en die vond ik 3 km terug op de track in een bult los zand. Over geluk gesproken. ;)
 
Ik had een route gemaakt via kurviger, gister de route gaan rijden halverwege de route werd die automatisch aangepast zonder dat ik zelf ook maar iets deed. Heb zelf de route stop gezet en opnieuw gestart via opgeslagen routes en dichtstbijzijnde invoerpunt geselecteerd ging 5 min goed daarna weer andere route de bestaande route was compleet weg. Er kwam iedere keer een 3 uur bij heel vaag allemaal. Is er iets dat ik verkeerd ingesteld heb of doe? Iemand tips?
 
Ik had een route gemaakt via kurviger, gister de route gaan rijden halverwege de route werd die automatisch aangepast zonder dat ik zelf ook maar iets deed. Heb zelf de route stop gezet en opnieuw gestart via opgeslagen routes en dichtstbijzijnde invoerpunt geselecteerd ging 5 min goed daarna weer andere route de bestaande route was compleet weg. Er kwam iedere keer een 3 uur bij heel vaag allemaal. Is er iets dat ik verkeerd ingesteld heb of doe? Iemand tips?
Gebruik je een route of track(spoor)? Het gebruiken van routes op de XT vind ik een drama. Op mijn oude garmins ging dat altijd prima, maar de XT maakt er niks van. Ik gebruik daardoor altijd een spoor. Ook het omzetten van een spoor naar een route werkt bij mij voor geen meter. Duurt een uur en dan krijg ik vaak nog een foutmelding. Met een track heb je dat niet. Enige nadeel is dat je ook geen route aanwijzingen krijgt. Je moet het gekleurde lijntje zelf op je scherm volgen. Gaat opzich prima, maar ik zou ook graag liever weer gewoon routes gebruiken in plaats van sporen. Alleen dat werkt nu dus niet.
 
Gebruik je een route of track(spoor)? Het gebruiken van routes op de XT vind ik een drama. Op mijn oude garmins ging dat altijd prima, maar de XT maakt er niks van. Ik gebruik daardoor altijd een spoor. Ook het omzetten van een spoor naar een route werkt bij mij voor geen meter. Duurt een uur en dan krijg ik vaak nog een foutmelding. Met een track heb je dat niet. Enige nadeel is dat je ook geen route aanwijzingen krijgt. Je moet het gekleurde lijntje zelf op je scherm volgen. Gaat opzich prima, maar ik zou ook graag liever weer gewoon routes gebruiken in plaats van sporen. Alleen dat werkt nu dus niet.
De route is als track opgeslagen.
 
Als je smartphone is verbonden met de XT en garmin drive is actief, verkeer in de zumo is aangevinkt, herberekend de zumo altijd een nieuwe route indien hij onderbroken wegen detecteerd via verkeersinformatie. Zelfs bij herberekenen uit.
 
Bij het volgen van een track zet ik altijd mijn "herberekenen" uit.
 
Ik had een route gemaakt via kurviger, gister de route gaan rijden halverwege de route werd die automatisch aangepast zonder dat ik zelf ook maar iets deed. Heb zelf de route stop gezet en opnieuw gestart via opgeslagen routes en dichtstbijzijnde invoerpunt geselecteerd ging 5 min goed daarna weer andere route de bestaande route was compleet weg. Er kwam iedere keer een 3 uur bij heel vaag allemaal. Is er iets dat ik verkeerd ingesteld heb of doe? Iemand tips?

Je kunt beter een track maken in Kurviger, deze vervolgens in je garmin importeren en door de garmin zelf om laten zetten naar route.

Als je alleen routepunten stuurt is het aan iedere navigatie hoe die hier mee omgaat en krijg je dus veel fouten.
Eigenlijk alleen als je een route pakt uit basecamp weet je zeker dat de XT die op dezelfde manier gaat berekenen, maar voor de rest --> track maken en deze door de XT naar route om laten zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan