Garmin Zumo XT

Zo, na bijna 12 jaar de Zumo 660 ingewisseld voor een XT (660 werkte nog prima trouwens). De eerste indrukken zijn: fantastisch scherm en de tijd nemen om alle nieuwigheden en veranderingen rustig te leren.

Toch loop ik tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg: Ik wil graag de kaart ook installeren op de PC. Echter, als ik dat probeer (nu zo'n stuk of 5x) krijg ik steeds de foutmelding 'installatie mislukt'.
Iemand bekend met dit probleem?
 
Kan liggen aan hoe je de koppelingen hebt. Een iPhone hoort met de XT gekoppeld te zijn en niet met de headset.
Is dat zo? Ik heb beide. Met de XT werkt het prima, maar als ik eens zonder XT rijd wil ook ook muziek of telefoon. Werkt prima om alle verbindingen te maken. Ik heb een Sena met wel verschillende mogelijkheden. Dus 2 gsm en navi apart
 
Kijk maar eens in de handleidingen van de Sena en XT. Het kan zeker werken, maar ook problemen opleveren, zie ook vraagsteller.
 
Toch loop ik tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg: Ik wil graag de kaart ook installeren op de PC. Echter, als ik dat probeer (nu zo'n stuk of 5x) krijg ik steeds de foutmelding 'installatie mislukt'.
Iemand bekend met dit probleem?

Dat heb ik ook.
Ik krijg niet eens de keuze in Garmin Express om de kaart op de PC te installeren.
Gelukkig heb ik nog een oudere Garmin waarmee hij hem wel op de PC installeert.
Ik dacht dat het zo hoorde.
Waar kan dat aan liggen?
 
In de een na laatste versie van Garmin Express in combinatie met XT zat dit probleem. In de laatste versie zou dit opgelost moeten zijn. Bij mij werkt het prima.
 
Heeft iemand anders ooit gekeken naar het logboek/track die hij/zij gereden heeft? Sinds ik de Garmin XT heb is het niet accuraat. Vallen vaak gaten in waardoor de snelheid niet klopt. Dat probleem had ik bij de Zumo 660 nou nooit...

1655837790655.png


Ander irritatiepuntje is als ik een route start 'vanaf begin' dat hij -nooit- de route oppakt, ookal sta je op precies de plek van het begin. 🤔

Anders ga ik het wel opnieuw installeren ofzo...
 
Wat mij opvalt is dat wanneer ik een route wil maken (reis) langs leuke plaatsjes ik kan kiezen om alle tussenpunten als een doorgaande route te laten gaan bij invoeren. Als ik dit doe, dan worden bij het opslaan alle tussenpunten gewist, en leidt de XT mij direct van start naar eindpunt. Als deze hetzelfde zijn voor een rondrit duurt de route dus 1 minuut. 🙂Als ik voor centrum kies blijven ze wel staan maar resulteert in alle centra keren en de route weer oppakken. Lastig
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt is dat wanneer ik een route wil maken (reis) langs leuke plaatsjes ik kan kiezen om alle tussenpunten als een doorgaande route te laten gaan bij invoeren. Als ik dit doe, dan worden bij het opslaan alle tussenpunten gewist, en leidt de XT mij direct van start naar eindpunt. Als deze hetzelfde zijn voor een rondrit duurt de route dus 1 minuut. 🙂Als ik voor centrum kies blijven ze wel staan maar resulteert in alle centra keren en de route weer oppakken. Lastig
Dat heb ik ook inderdaad, soms best lastig. Ik maak routes op vakantie altijd op de dag zelf, door handmatig plaatsen in te voeren. Werkt op zich prima, maar met de 660 had ik inderdaad altijd het nadeel dat je bij een stadje naar het centrum geleid werd. Nu kan je dit juist vermijden, wat erg handig is. Als ik de route maak klopt het perfect, maar zodra ik hem start vergeet hij alle tussenpunten en gaat rechtstreeks naar het einde.
 
Heeft iemand anders ooit gekeken naar het logboek/track die hij/zij gereden heeft? Sinds ik de Garmin XT heb is het niet accuraat. Vallen vaak gaten in waardoor de snelheid niet klopt. Dat probleem had ik bij de Zumo 660 nou nooit...

Bekijk bijlage 1774392

Ander irritatiepuntje is als ik een route start 'vanaf begin' dat hij -nooit- de route oppakt, ookal sta je op precies de plek van het begin. 🤔

Anders ga ik het wel opnieuw installeren ofzo...
Ik gebruik altijd de tracklog voor controle van mijn gereden routes. Ik heb dit punt al eens aangesneden op het Waypoint-forum. De tracklog van de XT maakt er een behoorlijke puinhoop van. Met de 660 was dit niet het geval, die liet exact de gereden snelheden zien. De tracklog van de XT gaat regelmatig de fout in met snelheden en vaak is dat als je met de motor in een bocht rijdt waarbij de motor overhelt is mij opgevallen. Maar zoals je ziet laat hij bijv. zien 0km over 0 mtr en daarna 118km over 33mm enz. als je bij jouw overzicht vanaf 157 t/m item 163 de snelheden optelt en deelt door 7 dan kom je op een gemiddelde snelheid van 53,5km/hr. Het andere irritatiepunt kun je makkelijk oplossen door het begin van de route een paar 100 mtr. verder te leggen dan de plek vanwaar je start. Dat doe ik nu al zolang ik met de XT werk en dat werkt prima, zodra je dan het beginpunt overgaat pakt de XT de route op.
 
Nog een laatste voorbeeld van een tracklog van de ZumoXT met extreme verschillen, ik sta hier bij de pont en start de motor om de pont op te rijden en ik wist niet dat ik zo'n snelle motor had. Voor de goede orde in het overzicht (als je op het snelheidsvak drukt) waar de Trip A en B etc. staan zie ik die extreme max.snelheid niet terug, daar zie ik de werkelijke max. snelheid die ik ooit gereden heb staan.
Tracklog-fouten-ZumoXT-08.jpg
 
Dank voor de goede tip! Dat gaat ga ik zeker de volgende keer doen! :t:t

Ik vind dat jij maar gevaarlijke stunts uithaalt bij het rijden op de pont :+
Maarja, wel jammer dat de Zumo 660 er beter in was. Dat is trouwens ook het enige hoor, want voor de rest ben ik heel blij met vooral de snelheid van de XT. Dat is echt een verademing.
 
Kan beter OnRoute eruit halen totdat je hem nodig heeft, is blijkbaar niet compatibel met XT en/of de kaarten van XT. Gister tijdens een rit een van de jongens kreeg geen instructies, zoeken, zoeken, zoeken niets helpt, totdat bij het eten was gevraagd of hij alle kaarten aangevinkt had, toen bleek dat hij ook OnRoute had aangevinkt, uitgezet..........probleem opgelost.
 
Is wel compatibel, maar je moet wel zorgen dat bij gebruik van Onroute de CN kaarten zijn uitgevinkt. Dan toestel volledig uitschakelen en weer opstarten. Dan krijg je wel aanwijzingen. En, omgekeerd als je weer wil met CN rijden. Dus NOOIT samen laten aanstaan, da's om miserue vragen.
 
Ik heb een LM450 (als ik me niet vergis, kan ook 350 zijn) en wil een nieuwe. Twijfel nog wel een beetje tussen de XT en de Tom2.

XT is ook al weer een paar jaar geleden geïntroduceerd. Weet iemand misschien of et binnenkort een opvolger voor de XT komt?
 
Ik ben geen expert hierin, maar verwacht geen volledig nieuw toestel. Heb van TT veel types gehad, ook de 550. Maar XT vind ik wel mooier en beter. Met name wat je ermee kan en de kwaliteit van verbinden met andere aparaten
 
Wie weet dit:

Als ik mijn Zumo XT koop bij Waypoint Moordrecht met hun steun voor op het stuur, kan ik deze dan makkelijk aansluiten op een van de aanwezige ACC-stekkers (zie foto)?

Of moet ik hem gewoon op de sigarettenaanstekeraansluiting zetten?

Moet ik dan nog solderen of draden inkorten en dergelijke?
 

Bijlagen

  • CF7FCEA3-24D0-4F55-82C2-BD395359A898.jpeg
    CF7FCEA3-24D0-4F55-82C2-BD395359A898.jpeg
    170,4 KB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan