Garmin Zumo XT

Nope, zo ging het op mijn 395... nu dus niet meer.
Maar ga morgen eens aan de slag met de tips hierboven.
Het klopt toch echt wat @The myth zegt, de XT plaatst de track onder de route, i.i.t. de oudere zumo's die hem boven de route laat zien. Sterker nog, bij vroege firmwareversies deed de XT dat ook. Op een gegeven moment hebben ze de trackbreedte instelbaar gemaakt, en vanaf dat moment werd de track onder de route gezet.
Vervelende is alleen dat de maximale trackbreedte nooit meer is dan de standaard routebreedte. Met een aangepast thema kun je de routelijn smaller maken zodat de track er weer onderuit piept, zoal bij het voorbeeld van @vespamarc.
 
Maar dat aangepaste thema is, als ik het goed begrijp, niet terug te vinden in de standaardinstellingen?

Maar goed, als ik van de route zou afgaan en dan alsnog de track zou zien lopen is het voor mij ook wel ok denk ik...
 
Had je kunnen doen door op mijn naam met je muisaanwijzer te gaan en dan "Start privéconversatie" aan te klikken.
Zo heb ik jou nu al een PM gestuurd. *D

Vroeguh kon je je eigen mailadres in je profiel zetten. Die kan ik tegenwoordig niet meer vinden........wel de "Start privéconversatie" optie.
 
misschien is dit wat je zoekt ,met brede tracklijnen ,een oplossing?
 

Bijlagen

  • Een nieuw kaartthema op je XT zetten.pdf
    2 MB · Weergaven: 39
Hier ook de Zumo XT sinds vorige week. Daarvoor altijd met callimoto op de smartphone.
Maar toch beslist om ook de Garmin aan te schaffen wegens een aantal reizen in het verschiet. Plus het is toch ook leuk om even waze of FM te hebben openstaan op het andere scherm O-)
 

Bijlagen

  • 98868a13-db62-40f4-bbfd-7cb596a6496d.jpg
    98868a13-db62-40f4-bbfd-7cb596a6496d.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat ik iets fout doe, maar ik vind het zeer moeilijk om een GPX in de Zumo op te laden vanuit Basecamp.
Zeker van GPX bestanden die door iemand doorgestuurd wordt, of via een andere app, lukt het me niet om deze over te zetten.
Als ik een GPX open krijg ik meestal meerdere bestanden, tracks en routes.... Ik vind basecamp niet zo gebruiksvriendelijk eerlijk gezegd
 
Het kan zijn dat ik iets fout doe, maar ik vind het zeer moeilijk om een GPX in de Zumo op te laden vanuit Basecamp.
Zeker van GPX bestanden die door iemand doorgestuurd wordt, of via een andere app, lukt het me niet om deze over te zetten.
Als ik een GPX open krijg ik meestal meerdere bestanden, tracks en routes.... Ik vind basecamp niet zo gebruiksvriendelijk eerlijk gezegd
Dat komt omdat de verzender je eenbestand heeft gestuurd met die tracks en routes. Dat ligt dus niet aan BC, maar aan het bestand. En wat is het probleem met laden? PC of Mac? Wat lukt er precies niet?
 
Verder heb ik ook gemerkt dat ik bovenaan de groene balk tijdens het navigeren niet echt instructies te zien krijg, dus na 50 naar links of dergelijke, staat er bij mij niet op. Is vaak gewoon leeg..... Ergens een instelling die ik heb gemist?
 
Dat komt omdat de verzender je eenbestand heeft gestuurd met die tracks en routes. Dat ligt dus niet aan BC, maar aan het bestand. En wat is het probleem met laden? PC of Mac? Wat lukt er precies niet?
Het bestand dat ik door heb gekregen zijn 4 tracks :
Een langere rit in 3 delen (checkpoints)
Een korte rit

Ik wil de 3 tracks als 1 track laden, dus heb in Basecamp de 3 tracks samengevoegd tot 1 track, dat ziet basecamp ook.
De vraag is, moet ik die track overzetten naar route of gewoon als Track inladen in de Zumo?
Als ik die volledige track (377km) naar de Zumo verzend (dewelke goed weergegeven wordt in Basecamp) krijg ik een op Zumo zelf volgens mij de korste afstand tussen begin en einde, dewelke 2,5 km is....

Momenteel PC, maar ga basecamp eens op de MAC zetten denk ik
 
Als het in de XT de kortste afstand aangeeft heb je alleen het start-en eindpunt overgezet en géén route.
Als je van drie één track gemaakt hebt, kun je die omzetten in BaseCamp in een goede route. Die dient goed te werken in de XT. De gecombineerde track overzetten kan ook, maar dan dien je die in de XT toch te converteren tot route(reis) om aanwijzingen te krijgen.
 
Als het in de XT de kortste afstand aangeeft heb je alleen het start-en eindpunt overgezet en géén route.
Als je van drie één track gemaakt hebt, kun je die omzetten in BaseCamp in een goede route. Die dient goed te werken in de XT. De gecombineerde track overzetten kan ook, maar dan dien je die in de XT toch te converteren tot route(reis) om aanwijzingen te krijgen.
Ik kan de korte route overzetten en de 3etappes van de lange rit afzonderlijk ook.
Echter als ik de 3 etappes samenvoeg naar 1 track en dan uitstippel als route werkt dit op basecamp.
Maar wanneer ik deze op de Garmin zet, is dit een route van 2.5 km... (zou 367 km moeten zijn van de 3 etappes)
 
Wanneer je bovenin een groene balk heb, dan staat je Onroute Motorkaart aan en dan krijg je die aanwijziging idd niet.
Zet je Onroute Motorkaart even uit, en dan krijg je weer aanwijzigingen, er mag namelijk maar 1 kaart actief staan.

M.b.t. het overzetten van ontvangen GPX bestanden naar de Zumo XT.
Zorg dat er op je mobiel Garmin Drive is geinstalleerd.
Ontvang je een route bestand via mail/whatsapp op je mobiel, dan kan je die openen in Garmin Drive en daarmee komt hij op je Zumo XT te staan.

Zie ook dit even
 
Ok het is ondertussen gelukt, met de hulp van Youtube :-)
Ik bleek een probleem te hebben met de selecteerde mappen in Basecamp, die stond op worldmap en daar lukt dat niet op. Weeral wat wijzer 8-)
 
Wanneer je bovenin een groene balk heb, dan staat je Onroute Motorkaart aan en dan krijg je die aanwijziging idd niet.
Zet je Onroute Motorkaart even uit, en dan krijg je weer aanwijzigingen, er mag namelijk maar 1 kaart actief staan.

M.b.t. het overzetten van ontvangen GPX bestanden naar de Zumo XT.
Zorg dat er op je mobiel Garmin Drive is geinstalleerd.
Ontvang je een route bestand via mail/whatsapp op je mobiel, dan kan je die openen in Garmin Drive en daarmee komt hij op je Zumo XT te staan.

Zie ook dit even
Bedankt vuurvreter! Onroute ga ik even proberen af te zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan