Garmin Zumo XT

Onlangs een andere motor gekocht. Met Zümo 595 gemonteerd. Voorzien van de nieuwste kaart. Volgens de vorige eigenaar. Bij inloggen Garmin blijkt inderdaad dat de meest recente kaart erin zit. Op de computer blijken er geen updates beschikbaar. Maar een kruispunt bij ons in de buurt dat al een aantal jaren een rotonde is. Geeft ie nog aan als kruispunt. 🙈. De Tom Tom in de auto geeft wel een rotonde aan. Loopt Garmin zoveel achter tov tomtom ?
 
Onlangs een andere motor gekocht. Met Zümo 595 gemonteerd. Voorzien van de nieuwste kaart. Volgens de vorige eigenaar. Bij inloggen Garmin blijkt inderdaad dat de meest recente kaart erin zit. Op de computer blijken er geen updates beschikbaar. Maar een kruispunt bij ons in de buurt dat al een aantal jaren een rotonde is. Geeft ie nog aan als kruispunt. 🙈. De Tom Tom in de auto geeft wel een rotonde aan. Loopt Garmin zoveel achter tov tomtom ?
Geen idee tov TomTom. Garmin maakt ca 4x per jaar een kaart update. Huidige versie is 2024.2 bij mij.
 
Geen idee tov TomTom. Garmin maakt ca 4x per jaar een kaart update. Huidige versie is 2024.2 bij mij.
Dank voor de info. Dan zit er bij mij ook de meest recente in. 2024.20. Maar geeft nog steeds kruispunten aan , waar al enkele jaren een rotonde ligt.
 
Loopt Garmin zoveel achter tov tomtom ?
Ja, dat kan meerdere jaren duren heb ik al meerdere keren ondervonden.
Zelfs met grote veranderingen zoals een compleet op en afritten complex van de snelweg.
Er zijn wel 4 kaartupdates per jaar, maar dat is vermoedelijk maar op een deel van de kaarten.
 
Je kan via here.com mapupdater worden. Zo heb ik heel den helder en omstreken gefikst. Duurt af en toe een half jaar tot jaar, maar ineens vind je je eigen updates in je Garmin terug.
 
Omgekeerd komt ook voor, dat TomTom juist achterloopt. Geen enkele kaart is foutloos.
Ja klopt. Heb de TomTom op veel fouten betrapt in Italië. Op de tolweg linksaf slaan 🙈. Door de vangrail?? Bij t Gardameer was die zo in de war , dat ik via borden maar naar bestemming ben gereden.
 
Omgekeerd komt ook voor, dat TomTom juist achterloopt. Geen enkele kaart is foutloos.
Inderdaad,ik gebruik MRA en kan dus Garmin,TT en OSM kaarten zien.
In alle kaarten zitten fouten,zoals wegen die lijken te stoppen maar in werkelijkheid wel doorlopen,maar ook andersom.
Maar aanpassingen zoals nieuwe afslagen,rotondes,verplaatste wegen enz. duren dikwijls toch wel erg lang bij Garmin.
 
En dan sta je ineens voor een rotonde terwijl de nav een kruispunt laat zien ik zou direct omkeren en terug gaan wat een misleiding.
Dan heb je nog niet veel met een GPS gereden?
Want zoiets gebeurt wel meer,je moet dat wat gewend geraken en opletten.
Als je zonder GPS rijdt en op wegwijzers moet letten gaat het ook wel eens mis omdat die gewoon ontbreken,dat heb ik dikwijls genoeg gehad.
 
En dan sta je ineens voor een rotonde terwijl de nav een kruispunt laat zien ik zou direct omkeren en terug gaan wat een misleiding.
Ik neem aan dat je in werkelijkheid iets robuuster omgaat met situaties die iets anders zijn dan je schermpje je vertelt? Kruisingen die verbouwd worden tot rotondes komen regelmatig voor. Daar raak ik niet van in de war. Maar afsluiten van wegen voor doorgaand verkeer of omdraaien van de rijrichting, dat kan wel eens lastig zijn.

Iets als het compleet verleggen (circa 1 kilometer) en totaal anders opzetten van bijvoorbeeld knooppunt Badhoevedorp (A4/A9), daar is een snelle update wel zo prettig. Maar goed, dan zijn er altijd nog die goeie, ouwe richtingsborden die je verder helpen.
 
Ik neem aan dat je in werkelijkheid iets robuuster omgaat met situaties die iets anders zijn dan je schermpje je vertelt? Kruisingen die verbouwd worden tot rotondes komen regelmatig voor. Daar raak ik niet van in de war. Maar afsluiten van wegen voor doorgaand verkeer of omdraaien van de rijrichting, dat kan wel eens lastig zijn.

Iets als het compleet verleggen (circa 1 kilometer) en totaal anders opzetten van bijvoorbeeld knooppunt Badhoevedorp (A4/A9), daar is een snelle update wel zo prettig. Maar goed, dan zijn er altijd nog die goeie, ouwe richtingsborden die je verder helpen.
Van die grote projecten, worden de navi fabrikanten en kaarten makers al in een vroegtijdig stadium op de hoogte gebracht, zodat deze wijzigingen al op de plank liggen en deze bij een update rondom de opleverdatum meegenomen wordt. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe A16 en de A24.
Maar ben het er mee eens dat vooral bij lokale aanpassingen zoals omgedraaid verkeer in eenrichtings straten behoorlijk hinderlijk zijn. Vooral ook omdat de routering van je route helemaal mis gaat.
Maar ja, dat is dikwijls ingegeven door de lokale politiek, en worden onder de noemer van een “proef” nogal eens snel ingevoerd ook.
 
Ik neem aan dat je in werkelijkheid iets robuuster omgaat met situaties die iets anders zijn dan je schermpje je vertelt? Kruisingen die verbouwd worden tot rotondes komen regelmatig voor. Daar raak ik niet van in de war. Maar afsluiten van wegen voor doorgaand verkeer of omdraaien van de rijrichting, dat kan wel eens lastig zijn.
IMG_0023.jpeg
 
Regelmatig verschijnt er tijdens rijden bovenop de kaart een rode balk met een wit plaatje. Het lijkt op een klein vrachtwagentje met lading achterin. Ik kan het niet online terugvinden. Weet iemand wat het betekend?
 
Regelmatig verschijnt er tijdens rijden bovenop de kaart een rode balk met een wit plaatje. Het lijkt op een klein vrachtwagentje met lading achterin. Ik kan het niet online terugvinden. Weet iemand wat het betekend?
Even een screenafdruk maken zodra hij langs komt (vind je hem terug in de map screenshot)
Kunnen we het ook zien en misschien vind google op afb. de betekenis ;-)
Ik ken alleen de rode balk met de camera melding (maar is inc tekst en verder lijkt het geheel niet op een vrachtwagentje ;-)

ben wel benieuwd nu...

ps kan het niet iets zijn wat de maker van de route heeft opgenomen als " melding / symbolen", zoiets kon met Basecamp dacht ik...
 
Laatst bewerkt:
Even een screenafdruk maken zodra hij langs komt (vind je hem terug in de map screenshot)
Kunnen we het ook zien en misschien vind google op afb. de betekenis ;-)
Ik ken alleen de rode balk met de camera melding (maar is inc tekst en verder lijkt het geheel niet op een vrachtwagentje ;-)

ben wel benieuwd nu...

ps kan het niet iets zijn wat de maker van de route heeft opgenomen als " melding / symbolen", zoiets kon met Basecamp dacht ik...
Dat zijn de bekende plaatsen waar de politie met onopvallende voertuigen snelheidscontrole uitvoert
 
Terug
Bovenaan Onderaan