Garmin Zumo XT

Maandagmiddag een update gedaan en gisteren de 1e rit van het jaar. Hoop gedoe met zoeken van satelieten, aanraakgevoeligheid van het scherm en 1x vastlopen. Weg terug was hij weer helemaal happy. Na de update en de 1e keer opstarten doet hij blijkbaar nog heel veel op de achtergrond wbt zijn update.
 
Op mijn motor heeft een TomTom gezeten, de stekker hiervoor hangt bij het dashboard nog uit de kabelboom. Ik heb zelf een Zumo XT. Weet iemand of ik de tomtom stekker af kan knippen om daar de stekker van de XT aan solderen? Of is het voltage anders?
 
De tomtom zet 12volt om naar 5 volt in de dok .... je moet dus zeker weten dat het ook met de garmin gebeurt deze werkt ook op 5 volt
 
  • Leuk
Waarderingen: MIOB
De tomtom zet 12volt om naar 5 volt in de dok .... je moet dus zeker weten dat het ook met de garmin gebeurt deze werkt ook op 5 volt
Ah zit ie daar. Bij de Garmin gebeurd dat eerder, dus het kan niet (of ik moet de omvormer van de Garmin er ook tussen zetten, even kijken wat de mooiste oplossing is)
 
Ah zit ie daar. Bij de Garmin gebeurd dat eerder, dus het kan niet (of ik moet de omvormer van de Garmin er ook tussen zetten, even kijken wat de mooiste oplossing is)
Of je kiest voor de XT2. Die heeft wel een 12v aansluiting 😉
 
Of je kiest voor de XT2. Die heeft wel een 12v aansluiting 😉
Eigenlijk wil ik alleen een voldoende helder, waterdicht scherm waar ik een route op kan projecteren en die een beetje snel zoomt en pant. Een tweedehands xt is dus echt meer dan voldoende voor mij :)
 
Vraagje: Ik heb een iegen routeplanner gemaakt, die maakt alleen een track die ik als GPX opsla. De track is goed in te laden en te rijden met de XT (hij doet exact wat ik wil: alleen een lijntje laten zien). Ik zet hem over via mijn telefoon (Garmin Drive app). De track krijgt dan op mijn telefoon de naam 'shared_from_phone-datum'. Dat is mega onhandig als je er meerdere tracks op zet. Iemand enig idee hoe ik hem met de bestandsnaam als naam op de XT krijg?
 
Geef je met je eigen routeplanner de track ook een naam? De bestandsnaam zal nooit getoond worden, alleen de track- of routenaam. Een GPX-bestand kan namelijk meerdere items bevatten.
 
Ah. Ik zie in een bestaande gpx inderdaad dat er een attribute 'name' bij zit, die heb ik nu toegevoegd. Nu importeert de XT hem inderdaad met de juiste naam, alleen als reisplanner route en niet meer als spoor. Ik wil de route juist als spoor zien.
 
Als je hem inleest in de reisplanner wordt het inderdaad altijd een route, maar buiten de reisplanner om kun je de track ook wel op het scherm toveren.
Ik heb geen XT, de precieze handelingen kan ik je niet vertellen.
 
Iemand al eens een XT of XT2 op een MT09 gemonteerd?
Ben benieuwd hoe het uitziet.. Niet heel veel plek op t stuur namelijk en zou toch ooit graag eentje willen. Telefoon met calimoto is ook niet alles.
 
Iemand al eens een XT of XT2 op een MT09 gemonteerd?
Ben benieuwd hoe het uitziet.. Niet heel veel plek op t stuur namelijk en zou toch ooit graag eentje willen. Telefoon met calimoto is ook niet alles.
ik zou hem boven je display doen
2024-04-10 19.15.37.jpg
 
Iemand al eens een XT of XT2 op een MT09 gemonteerd?
Ben benieuwd hoe het uitziet.. Niet heel veel plek op t stuur namelijk en zou toch ooit graag eentje willen. Telefoon met calimoto is ook niet alles.

Uitgaande van de naked MT09, dus niet de Tracer-variant in het voorbeeld van @dopey85, een andere suggestie: Heb je al eens gekeken naar de Beeline? Daar komt volgende maand een nieuwe versie van uit met beperkte kaartweergave. Echt een ander apparaat met zijn eigen voor- en nadelen t.o.v. een XT. Maar bij een naked vind ik het persoonlijk wel een stuk mooier staan (als je dat belangrijk vindt). Ik ontken zeker de nadelen niet (als oud Beeline gebruiker ben IK blijer met mijn XT), kijk daarvoor zeker ook eens in het specifieke topic.

Geen direct antwoord op jouw vraag, maar wel een goedbedoelde suggestie "outside the box".
 
Op mijn Triumph speedtriple heb ik de Garmin met een rammount op het stuur bevestigd. Tussen koppeling en balhoofd. Dan in portret (lengte richting) net naast het display. Werkt prima. Geen trillingen en de kijkrichting is ook goed.
 
Uitgaande van de naked MT09, dus niet de Tracer-variant in het voorbeeld van @dopey85, een andere suggestie: Heb je al eens gekeken naar de Beeline? Daar komt volgende maand een nieuwe versie van uit met beperkte kaartweergave. Echt een ander apparaat met zijn eigen voor- en nadelen t.o.v. een XT. Maar bij een naked vind ik het persoonlijk wel een stuk mooier staan (als je dat belangrijk vindt). Ik ontken zeker de nadelen niet (als oud Beeline gebruiker ben IK blijer met mijn XT), kijk daarvoor zeker ook eens in het specifieke topic.

Geen direct antwoord op jouw vraag, maar wel een goedbedoelde suggestie "outside the box".
Dee Beeline Moto II heb ik ook al eens een oog op gewerpt idd. Het ziet er inderdaad wat fijner uit. Het grote nadeel van de Beeline vind ik dat er geen gesproken Navigatie aanwijzingen zijn. Tenzij je het Beeline plus abbonement pakt wat tevens nog niet beschikbaar is in Nederland. Vast zitten aan een abbonement is dan ook weer niet mijn wens.
Ik heb op het moment een Quadlock mount aan de linker kant op het stuur met mijn telefoon in portret modus en dat is ook prima te gebruiken. Heb even een screenshot van mijn Youtube filmpje gepakt.
1712815188325.png


Ik zag wel een mount van Evotech.
1712815259285.jpeg

1712815382295.png

Deze kan je bevestigen op de onderste 2 bouten van de Handlebar Risers. Waardoor de Garmin onder je display komt.
Dit zou ook nog een prima oplossing kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan