Garmin Zumo XT

Quasi iedere keer dat ik m'n XT in de pc plug, zegt Garmin Express dat er updates zijn welke ik netjes download en installeer. Viel me op dat dit nu 3 dagen achter elkaar was. Is dit normaal of loopt er iets mis tijdens de installatie?
 
Quasi iedere keer dat ik m'n XT in de pc plug, zegt Garmin Express dat er updates zijn welke ik netjes download en installeer. Viel me op dat dit nu 3 dagen achter elkaar was. Is dit normaal of loopt er iets mis tijdens de installatie?
Ik had dit vorige week ook. Sterker nog, halverwege de update gaf het systeem aan dat er een fout was opgetreden. Echter was de update wel 100% gelukt. De XT werkt ook gewoon normaal.
 
Quasi iedere keer dat ik m'n XT in de pc plug, zegt Garmin Express dat er updates zijn welke ik netjes download en installeer. Viel me op dat dit nu 3 dagen achter elkaar was. Is dit normaal of loopt er iets mis tijdens de installatie?
Is helaas regelmatig het geval bij de nieuwste navi’s van Garmin. Gewoon negeren en nu en dan goed nakijken of de aangeboden update wel een nieuwe is.
 
Nou we hebben weer een probleem. of nja ik. Update gehad van de zumo XT en nu heb ik helemaal geen kaart meer. Alles is groen. Moet ik weer opnieuw de kaarten downloaden of ... ? beetje vreemd dit.
 
Ik ga nu alles verwijderen. Hopelijk werkt dat.

Heb alles moeten verwijderen, en nu alles weer terug zetten. Maar, het is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Quasi iedere keer dat ik m'n XT in de pc plug, zegt Garmin Express dat er updates zijn welke ik netjes download en installeer. Viel me op dat dit nu 3 dagen achter elkaar was. Is dit normaal of loopt er iets mis tijdens de installatie?
Je kan toch kijken met de knop "Bekijk Details" welke update dit is.
Meestal is dit "Garmin Cyclops Europe", de flitsers oftewel de eenogen.
 
Begin beetje hopeloos te worden.. Onlangs al wat gepost hier, zal het even nogmaals vermelden. Misschien iemand hier met de oplossing.

Vorig jaar september een Kawasaki Z1000R gekocht met een nieuwe Garmin XT bij Premium Motoren Apeldoorn. Alles werkte top.
Enkele weken geleden een nieuwe Ducati Streetfighter V4s gekocht bij de dealer en mijn navigatie van de Kawa af laten halen en deze op mijn Duc laten zetten door de dealer middels het oude setje (kabels ed).

Zodra motor op contact ging, ging de navigatie aan. Echter laadde hij niet op en ging hij niet uit wanneer de motor uit ging. Alles nagemeten en we zagen geen gekke dingen. Er kwam voldoende spanning van de contactpunten af.
De navigatie zelf heb ik ook op een andere motor geprobeerd. In deze andere houder laadde hij wel op en ging hij ook uit. Die andere XT op mijn motor geprobeerd en laadde ook niet op en ging ook niet uit.
Probleem zit hem dus niet in mijn XT zelf.

Vervolgens contact gezocht met Garmin zelf en ik heb een nieuwe kabel gekregen. Zag hier in het forum deze kabel ook al voorbij komen. Deze laten installeren door de dealer wederom maar helaas zonder resultaat. Gaat wederom aan als ik motor start maar navigatie laad nog steeds niet op en gaat ook nog niet uit.

Thuis laden gaat wel goed middels USB stekker overigens.

Afgelopen vrijdag heb ik Garmin Notter gebeld met de vraag of zij het wisten. Medewerker die ik aan telefoon had wist het ook niet meteen te vertellen maar adviseerde mij te mailen naar hun zodat ze het konden bekijken. Dat ga ik dan zo meteen ook doen.

Maar hopelijk is er hier iemand die wellicht nog ideeën heeft? Hoor t graag, tnx ;)
 
Probleem zit hem dus niet in mijn XT zelf.
En waarom blijf je dan naar Garmin en WayPoint voor hulp?
Ik zou nu verder gaan bij de Ducati. Heeft ie een canbus systeem?
Of zet hem bij de dealer op een zelfde Ducati (Op een andere motor heb je al gedaan).
 
En waarom blijf je dan naar Garmin en WayPoint voor hulp?
Ik zou nu verder gaan bij de Ducati. Heeft ie een canbus systeem?
Of zet hem bij de dealer op een zelfde Ducati (Op een andere motor heb je al gedaan).
Probeer eea uit te sluiten en Garmin/WayPoint hebben meer expertise hierin dan de dealer.

Ben zelf ook niet technisch genoeg eigenlijk. Heb wel eens van canbus gehoord maar geen idee of ik dat heb haha.

Mocht ik er bij Waypoint niet uitkomen dan maar hele zooi er weer afhalen en op andere motor zetten. Dan idd dat maar eens proberen.
 
Weekendje Luxemburg met de zumo achter de rug.

Observaties:
+ Scherm heel fijn duidelijk
+ Veel soepeler zoomen/draaien van het scherm
- Spotify melding/pop-up volgende nummer te dominant
- oranje waarschuwing snelheids wijziging irritant
- automatisch zoomen zoomt op snelheid te ver uit (net als de oude) dan zie je het wegverloop niet meer
 
Laatst bewerkt:
Weekendje Luxemburg met de zumo achter de rug.

Observaties:
+ Scherm heel fijn duidelijk
+ Veel soepeler zoomen/draaien van het scherm
- Spotify melding/pop-up volgende nummer te dominant
- oranje waarschuwing snelheids wijzigen irritant
- automatisch zoomen zoomt op snelheid te ver uit (net als de oude) dan zie je het wegverloop niet meer
Laatste 2 punten hebben oude Zumo's ook.
Uit schakelbaar maken zou een optie moeten zijn.

Peepeep bij komende snelheidsverandering en uitzoomen bij >110 km/h vind ik zelf handig.
Echter zouden dit wel instelbare parameters moeten zijn.
 
Laatste 2 punten hebben oude Zumo's ook.
Uit schakelbaar maken zou een optie moeten zijn.

Peepeep bij komende snelheidsverandering en uitzoomen bij >110 km/h vind ik zelf handig.
Echter zouden dit wel instelbare parameters moeten zijn.
Mijn oude zumo (350) heeft die snelheids waarschuwing nog niet. De piep piep heb ik al uitstaan, maar de scherm waarschuwing kan volgens mij niet uit?

Automatisch in en uitzoomen kan wel uit, maar vind ik juist wel handig. Alleen bij 100+ zoomt echt uit naar een groot overzicht. Terwijl je dat in Duitsland ook best op een bochtig weggetje rijd.

Overigens schoot me nog wat te binnen. Geen grote punten maar toch..en wellicht heeft iemand een oplossing
- kompasroos niet in beeld te krijgen?
- resterende kilometers tot bestemming niet te vinden?
- POI's zoals tankstation/restaurants worden niet op kaart weergegeven (ook nog niet naar gezocht)
 
Ook aan het testen met de nieuwe Zumo XT. Tik de snelheid of windrichting eens aan, daaronder vindt je resterende reistijd en dashboard met kompas.

Vind de XT wel heel veel info geven. Bijv. vertraging op de route met navigeren van A naar B, maar kan geen knop vinden voor een alternatieve route .....
 
Mijn oude zumo (350) heeft die snelheids waarschuwing nog niet. De piep piep heb ik al uitstaan, maar de scherm waarschuwing kan volgens mij niet uit?

Automatisch in en uitzoomen kan wel uit, maar vind ik juist wel handig. Alleen bij 100+ zoomt echt uit naar een groot overzicht. Terwijl je dat in Duitsland ook best op een bochtig weggetje rijd.

Overigens schoot me nog wat te binnen. Geen grote punten maar toch..en wellicht heeft iemand een oplossing
- kompasroos niet in beeld te krijgen?
- resterende kilometers tot bestemming niet te vinden?
- POI's zoals tankstation/restaurants worden niet op kaart weergegeven (ook nog niet naar gezocht)
Kompasroos mis ik ook. Was altijd handig om ff te kijken of je ongeveer de goede richting opgaat.
 
Je kunt er een toevoegen. Druk in het kaartscherm op de knop rechts onderin met de drie puntjes, daarna linksboven op het sleuteltje. Rechts staan 3 knoppen, of als ze nog niet gekozen zijn een plusje. Kies er een en selecteer dan "Kaartoriëntatie". Deze knop geeft een noordpijl aan en je kunt er mee wisselen tussen 2D/3D en koers boven/noord boven.
 
Je kunt er een toevoegen. Druk in het kaartscherm op de knop rechts onderin met de drie puntjes, daarna linksboven op het sleuteltje. Rechts staan 3 knoppen, of als ze nog niet gekozen zijn een plusje. Kies er een en selecteer dan "Kaartoriëntatie". Deze knop geeft een noordpijl aan en je kunt er mee wisselen tussen 2D/3D en koers boven/noord boven.
Dank, zal dat eens proberen!

Ik dacht dat die alleen was om te wisselen tussen oriëntatie, had niet gezien dat dat tevens een meedraaiende noordpijl was.

Afstand tot bestemming ook gevonden, had nog niet door dat als je de Reisgegevens open zet aan de rechterkant, dat je door te klikken op de info deze ook kan aanpassen. Op de motor zijn dat soort dingen toch lastig te vinden.
 
Wat betreft het automatisch in/uitzoomen,bij o.a. de 350 en 396 is dat wel aan te passen,dus waarschijnlijk ook bij de XT.
Als je op een bepaalde snelheid rijdt (bvb. 50) moet je manueel zoomen naar het niveau dat je wil,en ook bij bvb. 90 doe je dat nogmaals.
Als je dat een paar keer achter mekaar doet onthoud de Zumo dat en zoomt hij vervolgens automatisch naar dat niveau.
 
Nou we hebben weer een probleem. of nja ik. Update gehad van de zumo XT en nu heb ik helemaal geen kaart meer. Alles is groen. Moet ik weer opnieuw de kaarten downloaden of ... ? beetje vreemd dit.
Zelfde probleem bij mij, heb het toestel gereset en opnieuw de kaarten erop gezet, en hij kaarten zijn weer zichtbaar. Wel frustrerend dit. Verder een fantastisch apparaat
 
Zelfde probleem bij mij, heb het toestel gereset en opnieuw de kaarten erop gezet, en hij kaarten zijn weer zichtbaar. Wel frustrerend dit. Verder een fantastisch apparaat
Klopt ! Ik heb ook alles eraf moeten halen en opnieuw erop moeten zetten, maar doet het nu weer als vanouds. Wel heel frustrerend inderdaad.
 
Voor de mensen die nog steeds problemen ervaren met hun Android toestel in combinatie met de drive app.

Verwijder de drive app en installeer de oude versie de download vind je via de onderstaande link.

Als je deze geïnstalleerd hebt werkt alles weer naar behoren. En dan even afwachten tot garmin een nieuwe versie van de app uit brengt.

Link naar download site
 
Ik heb sinds kort een probleem met het updaten van de Cyclops data op de Zumo XT. Al het andere update wel gewoon, maar als ik cyclops wil updaten dan krijg ik steeds de melding dat er iets mis is gegaan...

Iemand een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan