Garmin Zumo XT2

Kijk ik naar de revieuw van MrGPS en hetgene waar ik in geitereseerd ben kopje "telefoon" slaat die over 8)7

Heb zelf de TT rider 550, daar was ook mee geadverteerd dat je op het toestel kon zien wie je belde? Wat ik persoonlijk handig vind aangezien ik wil weten of ik degene wil spreken of wegdrukken. Maar dat lukte me met geen mogelijkheid om me iphone te koppelen om die functie in te schakelen.

Mijn vraag is dus lukt dat met de XT2 wel? Kan je zien wie je belt?

En voor de moraalridders onder ons met opmerkingen van ik hoef niet te zien wie me belt als ik rij.

In de auto kan je toch ook zien we je belt op je scherm, dus als die functie erop zit wil ik er ook gebruik van maken omdat ik zowel woon werk verkeer op de motor rij, maar ook werkzaamheden met de motor verricht, zit meer op dat ding dan thuis op de bank 8-)O-) Dus ja voor mij een belangrijk puntje.

Alvast dank....
Ik denk dat je even opnieuw moet koppelen met je iPhone en dan goed kijken dat je alle rechten verleend. Met Android en TomTom 550 kan ik gewoon de namen zien van wie er belt :)
 
Ik denk dat je even opnieuw moet koppelen met je iPhone en dan goed kijken dat je alle rechten verleend. Met Android en TomTom 550 kan ik gewoon de namen zien van wie er belt :)
Klopt met Android lukt dat prima alleen TT heeft een hekel aan Apple.
Maar vanmiddag de XT2 gekocht *O*, nu aan het updaten nog 6 uur -O-.
Tijdens het koppelen van de XT met me helm, kwamen er al push up's door op het scherm, dus nog niet eens goed en wel geïnstalleerd en berichten komen binnen :t
 
Klopt met Android lukt dat prima alleen TT heeft een hekel aan Apple.
Maar vanmiddag de XT2 gekocht *O*, nu aan het updaten nog 6 uur -O-.
Tijdens het koppelen van de XT met me helm, kwamen er al push up's door op het scherm, dus nog niet eens goed en wel geïnstalleerd en berichten komen binnen :t
Gefeliciteerd met je aankoop!

Update van 6 uur joh!?
Bij mij was het in 30 minuten gepiept via de WiFi.
 
De XT 2 gekocht ,vandaag er mee bezig geweest en route gereden, de sporen blijven zichtbaar ook als ik niet met de route bezig ben
Dus als ik kaart weergave heb
 
Ik denk dat hij de gesynchroniseerde 'sporen' bedoeld....

Volgens mij, pin me er niet op vast, als je 'm converteert/opslaat als route dan is die niet standaard zichtbaar. (of het was net andersom)
Zelf ook 'net' de overstap van TT(450) naar Zumo-XT2 gemaakt en had er eentje ter test gesynchroniseerd (als zowel spoor als route)...
En dat viel mij ook op, dat die zichtbaar is ook al heb je 'm niet geactiveerd.

Daarna heb ik ze beiden eraf gegooid omdat de test-route bagger was en verders niet meer mee bezig geweest.... (dat komt nog)

Zou kunnen dat het misschien een kaart-laag optie is...
 
Gisteren me houder mogen ontvangen voor de XT 2 van Touratech, gelijk maar gemonteerd en wat een verademing , komt mooi van pas voor de trip dit weekend naar Denemarken :Y *O*

IMG_4729.jpeg
IMG_4728.jpeg
 
Ik heb 'm ook...
En ik heb ook van die screen-protector folie nu erop....
Helaas kwam die pas later binnen en heb ik al een héél klein krasje op m'n scherm....
Valt gelukkig niet erg op maar als je er naar zoekt dan zie je 'm.
 
Ik ben van plan een XT 2 aan te schaffen. Ik heb nu een tomtom 550 en rij ktm 1290GT.

Ik wil graag weten van jullie

Waar moet ik op letten bij aanschaf....
Welke uitvoering ..
Is Touratech houder verstandig ...
Wat kost montage ongeveer bij de dealer ...

En zijn de mensen die overgestapt tevreden over de XT

Lees graag de info
 
Ik ben van plan een XT 2 aan te schaffen. Ik heb nu een tomtom 550 en rij ktm 1290GT.

Ik wil graag weten van jullie

Waar moet ik op letten bij aanschaf....
Welke uitvoering ..
Is Touratech houder verstandig ...
Wat kost montage ongeveer bij de dealer ...

En zijn de mensen die overgestapt tevreden over de XT

Lees graag de info
Ik was altijd een TomTom liefhebber vanaf dag 1 dat TT op de markt kwam, maar de Rider 550 en Apple zijn geen gelukkig huwelijk kon niet zien wie me belde en dat was voor mij cruciaal, met de XT2 lukt dat wel. Tja wat inbouw betreft ik heb zelf 2 linker handen maar als je de juiste spullen besteld kom je een heel eind heb zelf de houder geïnstalleerd en aangesloten op de TT stroomvoorziening . En ja Touratech is verstandig aangezien die dus op slot kan je je dus met een gerust hart kan afrekenen bij een benzinepomp of op je gemak een drankje kan nuttigen op het terras .
 
Ik ben van plan een XT 2 aan te schaffen. Ik heb nu een tomtom 550 en rij ktm 1290GT.

Ik wil graag weten van jullie

Waar moet ik op letten bij aanschaf....
Welke uitvoering ..
Is Touratech houder verstandig ...
Wat kost montage ongeveer bij de dealer ...

En zijn de mensen die overgestapt tevreden over de XT

Lees graag de info

Als je een XT2 koopt, dan is dat de uitvoering die je koopt...

Touratech-houder is wel extra 'piece of mind'.... de XT2 zit wel strak op de houder maar die is er ook zo af-geklikt.... de Touratech houder kan op slot dus dan zit ie zeker op z'n plek als je even gaat betalen bij de pomp o.i.d.

Montage bij de dealer is afhankelijk van uurtarief van je dealer en hoe veel tijd hij/zij daar aan kwijt is.


Zelf overgestapt van TT450 naar XT2, is even wennen en een aantal dingetjes vond ik in TT makkelijker (even snel van route-type veranderen of tijdens het rijden toch nog snelwegen uit zetten... ) maar wellicht is dat ook gewoon gewenning.
 
Wat kost montage ongeveer bij de dealer ...

Soms denk je dat je kosten bespaart door het zelf te doen. Kan ook anders uitpakken. Ik had mijn XT zelf gemonteerd maar bij de eerste grote trip bleek het kreng niet op te laden. Gelukkig had ik een USB kabel mee en ook een aansluiting op mijn dashboard daarvoor.

Bij terugkomst de dealer laten kijken wat er nou aan de hand was. Bleek dat ik een stekkertje niet goed had aangeklemd. Beetje jammer toch wel. Want dat opsporen en verhelpen kostte dus uiteindelijk meer dan dat het me gekost had als ik het direct had laten monteren.

Ik was zelf al aan de slag geweest met een multimeter, maar de verbinding was er soms wel, soms niet. En ik was niet zo snugger om dan te bedenken waar dat aan kon liggen.

Dus reken uurloon voor een half uurtje werk of zo.
 
Bij terugkomst de dealer laten kijken wat er nou aan de hand was. Bleek dat ik een stekkertje niet goed had aangeklemd. Beetje jammer toch wel. Want dat opsporen en verhelpen kostte dus uiteindelijk meer dan dat het me gekost had als ik het direct had laten monteren.
Daarom heb ik me XT2 aangesloten op de bestaande bedrading van de TT die was toen door de garage geïnstalleerd ! 8-)
 
Djw voor info.

Wat ik mij nog steeds afvraag of de Touratech houder iets toevoegt voor mij. Ik wil graag dat de Garmin xt2 echt goed vast zit als dat ook met de standaard uitrusting erg goed is dan overweeg ik toch om geen Touratech houder aan te schaffen. Graag feed back hoe jullie dat ervaren.

Want je laat toch even bijna 600 euro achter op je motorfiets al zit er dan een slot op.
Mijn huidige navigatie haal ik er ook altijd af, maar die zit stevig in de houder.
 
Djw voor info.

Wat ik mij nog steeds afvraag of de Touratech houder iets toevoegt voor mij. Ik wil graag dat de Garmin xt2 echt goed vast zit als dat ook met de standaard uitrusting erg goed is dan overweeg ik toch om geen Touratech houder aan te schaffen. Graag feed back hoe jullie dat ervaren.

Want je laat toch even bijna 600 euro achter op je motorfiets al zit er dan een slot op.
Mijn huidige navigatie haal ik er ook altijd af, maar die zit stevig in de houder.

Ik zelf gebruik het Zumo Lock ontwikkeld door WayPoint.

 
Een Touratech houder is prima als anti-diefstal oplossing. De Waypoint lock stelt niets voor. Hierbij wip je de Zumo in een paar tellen gewon van de houder. Hooguit voor tijdens het tanken. Ik heb de Touratech houder verkocht omdat ik mijn XT2 toch altijd van de houder neem en de Touratech houder niet op mijn FJR paste.
 
Met mijn overstap van TomTom 450 naar Garmin XT2 vorige maand ben ik eens mijn MyDrive route stukjes (punt A naar punt B) gaan exporteren en importeren in Garmin Explore. Helaas geeft dat een wat onaangenaam bij-effect...

Om een of andere reden meent de Garmin (of Explore) dat er een rechte lijn tussen B en A moet.
En daarbij maakt het niet uit of ik 'm als Track of als Route importeer.
1689427020208.png
1689426858332.png



Als ik in Explore echter een nieuwe A naar B route bij elkaar klik dan is dat 'terugkeer' effect er niet.
Iemand toevallig dit al uitgezocht?
 
Dat kan gebeuren als een route uit meerdere delen bestaat en in de verkeerde volgorde aan elkaar geplakt is, of omdat er iets in de export zit waardoor er een extra punt (weer bij A) zit. De XT2 (of Explore) bedenkt dat niet vanzelf. Wat betekent die stippellijn aan de linkerkant?
Kun je zo'n MyDrive-export delen?
 
Dat kan gebeuren als een route uit meerdere delen bestaat en in de verkeerde volgorde aan elkaar geplakt is, of omdat er iets in de export zit waardoor er een extra punt (weer bij A) zit. De XT2 (of Explore) bedenkt dat niet vanzelf. Wat betekent die stippellijn aan de linkerkant?
Kun je zo'n MyDrive-export delen?

Zie attachment.
TomTom Mydrive: A naar B, klaar
1689456980173.png


Import als track (of route) in Garmin: Afstand ineens (meer dan) dubbel omdat ie na eindpunt nog via een of andere route terug wilt. (Zie de extra stippellijntjes die wat afwijkt_
1689456956168.png


--Edit
Ik heb zelfs de .GPX eens in kladblok geopend om te kijken of er extra punten tussen stonden voor "terug"....
Forum GPX viewer doet 't niet, dus het gaat echt mis tijdens de import naar Explore?

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 00_MF_ExLessers_2023_Route_Pt1.gpx
    38,2 KB · Weergaven: 9
De export uit MyDrive bevat zowel een route als een track. De lijn die "afsnijdt" (in het extreme geval met een rechte lijn) is de route. De Explore website voegt alle routes en/of tracks in het GPX-bestand samen tot één route of track, afhankelijk van je importkeuze. Nu is Garmin Explore niet bepaald een geweldige tool, maar op een smartphone nog wel handig (de import in de app gaat trouwens wel goed, daar krijg je twee aparte items). Op de PC kun je veel beter Garmin BaseCamp gebruiken, daarmee heb je veel meer de controle op wat je importeert, het werkt sneller en is overzichtelijker.
 
De export uit MyDrive bevat zowel een route als een track. De lijn die "afsnijdt" (in het extreme geval met een rechte lijn) is de route. De Explore website voegt alle routes en/of tracks in het GPX-bestand samen tot één route of track, afhankelijk van je importkeuze. Nu is Garmin Explore niet bepaald een geweldige tool, maar op een smartphone nog wel handig (de import in de app gaat trouwens wel goed, daar krijg je twee aparte items). Op de PC kun je veel beter Garmin BaseCamp gebruiken, daarmee heb je veel meer de controle op wat je importeert, het werkt sneller en is overzichtelijker.

Ah helder, Njah dan snap ik dat ie een exportje van A naar B ineens meer dan verdubbelt als ie route en track samenvoegd tot 1 Track of Route (afhankelijk van import)... Dan krijg je idd dat ie 2x van A naar B wilt (en een keertje van B naar A)

Dat word dan of basecamp installeren of even met kladblok de route (of track) uit 't bestand gooien en dan pas importeren.

--Edit:
Nu nog even uitvogelen of ik liever de route of de track (en daarna door garmin laat converteren naar route) importeer....
Maar dat is denk ik eerder een persoonlijke voorkeur...

Route -> wat globalere punten maar op kaartweergave "rechte lijnen"...
Versus
Track -> meer de weg volgend maar bij wegwerkzaamheden wel mogelijk meerdere "tussenstops moeten overslaan" (gok ik)
 
Laatst bewerkt:
Altijd de track gebruiken, de XT2 zal het zo goed mogelijk omzetten naar een route. Wel herberekenen uitzetten, als je afwijkt wordt je direct naar het eindpunt gestuurd. Tussenstops overslaan is geen sprake van, er zijn maar twee stops (begin en eind).
Bij een route word je wel van punt naar punt gestuurd, maar de kans op afwijkingen van de originele route is wel erg groot. Neem bijvoorbeeld je eerste plaatje van Den Bosch naar Best. Die rechte lijn is de route, hij heeft maar twee punten (begin en eind). De kans dat het na herberekening gelijk wordt aan de lijn ernaast is bijzonder klein...
Als je BaseCamp gebruikt én de route overzet met BaseCamp zelf (of de route exporteert vanuit BC en het GPX-bestand via Verkenner erop zet), dan is de route ook prima, maar als je reis met een ander programma gemaakt is en/of als hij met Explore/Tread wordt overgezet, dan altijd de track gebruiken.
 
Mmmm nog even spelen met "herberekenen" dus....

Van TomTom gewend (waar je dat niet uit kon zetten voor zover mij bekend) dat ik van de route kon afwijken en dan gewoon naar de eerstvolgende (via-)punt gestuurd werd...
Maar, als ik het goed begrijp, pakt de garmin de instellingen van 't toestel (en niet de route) en stuurt je dan volgens die instellingen naar 't eindpunt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan