Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of je zo'n zumo wilt, maar áls dat zo is, ik bestel morgenvroeg, en als ik er 1 moet nabestellen issie fors duurder, want de minimum afname voor die prijs is 3 stuks......

Sorry, voutje - mailtje was een reactie op degene die voor mij had gepost en eventueel interesse in de streetpilot had.

Succes met de Zumo, ben overigens erg benieuwd naar de ervaringen!
 
Sorry, voutje - mailtje was een reactie op degene die voor mij had gepost en eventueel interesse in de streetpilot had.

Succes met de Zumo, ben overigens erg benieuwd naar de ervaringen!
Nou ik dacht dat je misschien zo'n zumo wilde hebben als je jouw oud systeem verkocht had, alleen als je daarop moest wachten zou je de kans lopen dat je het niet meer voor die prijs kon krijgen..........
Wilde je alleen maar hiervan op de hoogte stellen :+
 
Ik weet niet of je zo'n zumo wilt, maar áls dat zo is, ik bestel morgenvroeg, en als ik er 1 moet nabestellen issie fors duurder, want de minimum afname voor die prijs is 3 stuks......

Wanneer denk je dat je ze binnen hebt?
Mijn broer heeft er namelijk 2 besteld bij jou en 1 is er voor mij :)
 
Geen flauw idee wanneer ze binnen zijn, als ze voorradig zijn dan neem ik aan de dag erna (woensdag).
Ik hoop 't tenminste, want de mijne is eigenlijk een sinterklaaskadootje voor mezelf en m'n vriendin, dus ik wil 'm zo vlug mogelijk hebbuh!!
 
Misschien kun je dat even navragen als je ze besteld, als je het weet zou je het dan hier willen posten?

Alvast bedankt!
 
Ze zijn besteld, doch ze zijn niet meer voorradig bij garmin nederland, garmin NL heeft er 1000 stuks besteld bij de fabriek, daar krijgen ze er volgende week maar 250 van binnen, en die zijn allemaal reeds verkocht.
De week daarna komt er weer een zending binnen, ze verwachten dat ze 11 dec op kunnen sturen.
De fabriek kan de vraag dus niet aan.............
Er zit niks anders op dan wat geduld te hebben, de goede man die me te woord heeft gestaan hield de deur nog op een kleine kier, omdat het soms voorkwam dat de fabriek weleens meer toestuurde dan vooraf als limiet werd toegezegd, als dat zo is, zijn ze er volgende week.
Mijn sinterklaas is iig waarschijnlijk naar de klote......., maarja, dan maar een paar nachtjes extra slapen, 11 dec is toch niet zo ver meer.
 
Da's lullig voor je, Paul. Ach dan maar een chocoladeletter en de Zumo als Kerstcadeautje......

Ook niks mis mee, toch? O-)
 
Da's lullig voor je, Paul. Ach dan maar een chocoladeletter en de Zumo als Kerstcadeautje......

Ook niks mis mee, toch? O-)

Nee, maar ik ben d'r ook niet blij mee, ik had me erop verheugd om binnenkort (lees morgen) het nieuwe speeltje in huis te hebben.........
 
Ik zag dat bij Notter (die ongetwijfeld een streepje voor zal hebben) de eerste serie al meteen uitverkocht was.
Overigens zag ik een eerste test van Notter en ze waren er behoorlijk over te spreken.

Ach, het wordt binnenkort toch te koud voor een toerrit..... al heb je wel een beetje gelijk, ik had ook wel ff willen spelen met dat ding.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. Ik heb wel het idee adt het niet echt voor touren geschikt is, meer van A naar B te gaan zoals Tomtom Go.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. Ik heb wel het idee adt het niet echt voor touren geschikt is, meer van A naar B te gaan zoals Tomtom Go.

Dat heb je dan toch verkeerd, deze is nu net precies gemaakt voor het toeren.
Hij kan vrijwel hetzelfde als de andere garmin producten.
 
In dat geval raad ik je aan die test eens te lezen.....

De voornaamste kritiek op de TomTom is nu juist dát. De TomTom Rider is simpelweg een waterdichte versie van het gewone apparaat en overduidelijk niet voor/door motorrijders ontwikkeld. Met wat kunstgrepen is er een route mee te rijden, maar het houdt allemaal niet over, simpelweg omdat de software er niet geschikt voor is. Dan zijn er nog de klachten over de slechte bevestiging (waar al vanaf de eerste dag kritiek op was) en de slechte geluidsverbinding.

Volgens die test lijkt het er op dat Garmin z'n huiswerk wél heeft gedaan......
 
Dat heb je dan toch verkeerd, deze is nu net precies gemaakt voor het toeren.
Hij kan vrijwel hetzelfde als de andere garmin producten.

Excuseer, een oppervlakkige opmerking van me.

Ben wel erg benieuwd dan, want er zit nogal wat prijsverschil tussen de Zumo en de Streetpilot.
 
Erger nog, Notter beweert dat de Zumo op sommige punten (ook de nieuwe software) beter geschikt is voor motorrijders dan de Streetpilot...... Denk dan ook aan de batterij, de inbegrepen RAM-mount, de linkse bediening van de knoppen en het Pin-lock.

Het kán uiteraard een verkoopbabbel zijn, maar ik gok dat ze aan de verkoop van de Streetpilot (zeker met die perfect pilot van ze er bij) meer verdienen.
 
In dat geval raad ik je aan die test eens te lezen.....

De voornaamste kritiek op de TomTom is nu juist dát. De TomTom Rider is simpelweg een waterdichte versie van het gewone apparaat en overduidelijk niet voor/door motorrijders ontwikkeld. Met wat kunstgrepen is er een route mee te rijden, maar het houdt allemaal niet over, simpelweg omdat de software er niet geschikt voor is. Dan zijn er nog de klachten over de slechte bevestiging (waar al vanaf de eerste dag kritiek op was) en de slechte geluidsverbinding.

Volgens die test lijkt het er op dat Garmin z'n huiswerk wél heeft gedaan......

Is jou reactie op mijn antwoord bedoeld?
Zo ja dan moet je toch even beter lezen, ik heb het namelijk over de Garmin Zumo en niet over de TTR (ik ben zelf totaal anti TTR en heb zelf een Zumo besteld)

Zo nee, dan heb ik niks gezegd en heb je volledig gelijk! *D *O*
 
Is jou reactie op mijn antwoord bedoeld?
Zo ja dan moet je toch even beter lezen, ik heb het namelijk over de Garmin Zumo en niet over de TTR (ik ben zelf totaal anti TTR en heb zelf een Zumo besteld)

Zo nee, dan heb ik niks gezegd en heb je volledig gelijk! *D *O*
Kijk eens naar het tijdstip van jouw reactie en die van JanB ;) .
 
Ze zijn besteld, doch ze zijn niet meer voorradig bij garmin nederland, garmin NL heeft er 1000 stuks besteld bij de fabriek, daar krijgen ze er volgende week maar 250 van binnen, en die zijn allemaal reeds verkocht.
De week daarna komt er weer een zending binnen, ze verwachten dat ze 11 dec op kunnen sturen.
De fabriek kan de vraag dus niet aan.............
Er zit niks anders op dan wat geduld te hebben, de goede man die me te woord heeft gestaan hield de deur nog op een kleine kier, omdat het soms voorkwam dat de fabriek weleens meer toestuurde dan vooraf als limiet werd toegezegd, als dat zo is, zijn ze er volgende week.
Mijn sinterklaas is iig waarschijnlijk naar de klote......., maarja, dan maar een paar nachtjes extra slapen, 11 dec is toch niet zo ver meer.


Ach dan zien we het maar als Kerstkado ;) :P

Groet Robbert
 
Ze zijn besteld, doch ze zijn niet meer voorradig bij garmin nederland, garmin NL heeft er 1000 stuks besteld bij de fabriek, daar krijgen ze er volgende week maar 250 van binnen, en die zijn allemaal reeds verkocht.
De week daarna komt er weer een zending binnen, ze verwachten dat ze 11 dec op kunnen sturen.
De fabriek kan de vraag dus niet aan.............
Er zit niks anders op dan wat geduld te hebben, de goede man die me te woord heeft gestaan hield de deur nog op een kleine kier, omdat het soms voorkwam dat de fabriek weleens meer toestuurde dan vooraf als limiet werd toegezegd, als dat zo is, zijn ze er volgende week.
Mijn sinterklaas is iig waarschijnlijk naar de klote......., maarja, dan maar een paar nachtjes extra slapen, 11 dec is toch niet zo ver meer.


Dit was te verwachten..

Maar ik heb geduld (zal ook wel moeten :P ), maar zo gaat het eenmaal als je haantje-de-voorste wilt zijn. Jammer dat ie niet voor de sinterklaas binnen is, nu heb ik 2 verschillende apparaten gekocht die net na sinterklaas geleverd worden, terwijl we net midden in het sinterklaasgedoe zitten (ivm kidzzz). Het lijkt er dus op dat pappa dit jaar niet braaf genoeg is geweest en daarom dubbel gestraft word, hij krijgt van sint A: geen kadootjes, en B: mag niet mee naar spanje -O-


Lekkere vent die sinterpieterman! :+
 
Ik heb gister de zumo 550 gekocht *D .
De adviesprijs is €949,- en ik heb hem gekocht voor €850,-.
Het ziet er allemaal heel degelijk uit. En tot zo ver werkt het ook prima. Wel vind ik het jammer dat er geen helmzet bij zit.

Ik zit echter wel met 2 problemen:

1
Er zit leuk bevestiging materiaal bij om de zumo op een toer motor te zetten. Maar wat als je zoals mij op een zxr750 rijd. Als ik hem onder de kuip wil plaatsen dan ontkom je er niet aan dat hij voor de tellers komt. Zet ik hem op de kroonplaat, dan zit je met het kontact. Zet ik hem dichter bij mij op de tank of de kuipsteun, dan zit je er weer veel te dicht op :S.

2
Hoe doen jullie het met het geluid? Ik heb met motor reiden altijd gehoorbescherming in. De meeste helmzetjes is een speakertje die in de helm komt. Dat was bij motorport (waar ik de zumo heb gekocht) ook de enige die ze hadden voor €170,- :X . Ik zit er aan te denken om gewoon van die kleien oordopjes te kopen met een verlengkabeltje. Maar zijn er ook oordopjes te krijgen die meteen ook als bescherming dienen?
 
Ik heb gister de zumo 550 gekocht *D .
De adviesprijs is €949,- en ik heb hem gekocht voor €850,-.
Het ziet er allemaal heel degelijk uit. En tot zo ver werkt het ook prima. Wel vind ik het jammer dat er geen helmzet bij zit.

Ik zit echter wel met 2 problemen:

1
Er zit leuk bevestiging materiaal bij om de zumo op een toer motor te zetten. Maar wat als je zoals mij op een zxr750 rijd. Als ik hem onder de kuip wil plaatsen dan ontkom je er niet aan dat hij voor de tellers komt. Zet ik hem op de kroonplaat, dan zit je met het kontact. Zet ik hem dichter bij mij op de tank of de kuipsteun, dan zit je er weer veel te dicht op :S.

2
Hoe doen jullie het met het geluid? Ik heb met motor reiden altijd gehoorbescherming in. De meeste helmzetjes is een speakertje die in de helm komt. Dat was bij motorport (waar ik de zumo heb gekocht) ook de enige die ze hadden voor €170,- :X . Ik zit er aan te denken om gewoon van die kleien oordopjes te kopen met een verlengkabeltje. Maar zijn er ook oordopjes te krijgen die meteen ook als bescherming dienen?

1:

Zo doen wij het:

full


full




2:
Ik heb nu gewoon bij m'n 2610 een bekabelde helmset, deze blijf ik dus lekker gebruiken. Ik zie meer voordelen in de kabel dan nadelen. Met het BT gebeuren ben je weer afhankelijk van batterijen/laders/stopcontacten, terwijl een kabel dit probleem niet kent. Lijkt me mooi k*t als je 2 weken gaat toeren en na 3 dagen is je headset dood...
kosten van deze set: 3 tientjes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan