(Nieuwe) Garmin Zumo XT

henbij

Rookie
17 mei 2020
8
0
Ervaringen met de nieuwe Garmin Zumo XT op de motor. Allereerst: het scherm is het beste wat ik gezien heb. Super helder ook als de zon erop schijnt. Het scherm is ook groter (kan ook rechtop) maar het toestel is niet groter. De motorsteun is zeer degelijk en het toestel zit muurvast.
Routes: ik heb een route gemaakt in Myroute app via de groene wegen van Michelin. De route (als track) heb ik opgeslagen en daarna in Garmin Explore en telefoon geladen . Via wifi stond hij ook gelijk op de Zumo.
Heb de route ook in Basecamp geladen en ouderwets via de usb als route ingeladen in de Zumo.

Eerst Rijden van route als vanouds. Gewoon een route dus,Bij wegomlegging moet je op zicht terugrijden.Herbereken uit. Of herbereken aan en dan gaat de route naar het 1e VASTE punt. (Is eindpunt enige vaste punt ja dan gaat hij daar dus heen)
Maar rijd je een track (spoor) dan gaat de Zumo met herberekenen aan naar het DICHTSBIJZIENDE
punt van het spoor. Ik heb dit veel uitgeprobeert. Zumo gaat zo snel als mogelijk terug naar spoor.
Toen het 1x fout ging heb ik het spoor opnieuw ingeladen en gekozen ga naar DICHTBIJZIJNDE punt. Ging perfect. Je zit zo weer op de route/spoor met herberekenen aan.

Ook comminicatie met app garmin drive is oke : voor verkeersinfo, weer .
Als laatste nog de topografische /streetvieuw kaarten die je met 1 druk op het scherm verandert.
Laatste update: sd kaartje tot 256 GB
 
 
Een vraagje: is het mogelijk om via Wifi/BT muziek/data te kopieren naar het apparaat? (dus draadloos)

Ik heb in Zumo alle muziek via usb erin gezet. Via wifi lijkt mij overbodig
Die muziek kun je draadloos ontvangen via BT op je headset (of spotify playlist via toestel.( via tel)
 
Misschien kan de operator dit topic bij de andere topic zetten over de zumo xt
 
Heb ook eens geprobeerd. Route gemaakt in basecamp met 13 via-points waarvan 4 harde. Geëxporteerd naar GPX1.1 beta. Importeert in basecamp en het resultaat was goed. Ik weet niet waarom het bij U niet werkt.
 

Bijlagen

  • MRA_basecamp gegevens (Custom).jpg
    MRA_basecamp gegevens (Custom).jpg
    111,5 KB · Weergaven: 6
  • MRA_basecamp(1.1 beta) (Custom).jpg
    MRA_basecamp(1.1 beta) (Custom).jpg
    128,7 KB · Weergaven: 8
  • Route MRAb (Custom).jpg
    Route MRAb (Custom).jpg
    134,7 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan