Nieuw pak

Ik moet ook weer iets nieuw.
Jas is bijna op, broek is al weg.

Textiel. Liefst goretex, all weather en zo.

En dan het probleem; ik wil er niet aan failliet gaan... :')
Dat is een goed idee alleen wat ik gemerkt bij mijn vriendin jaren terug , toch niet te duur kopen maar ja na een paar jaar toch stuk weer een nieuwe jas paar jaar verder ook weer stuk.

Toen bij toeval een aanbieding van een Stadler jas inderdaad flink stuk geld nu 7 jaar verder nog als nieuw goedkoopste kleding stuk ooit.
Daar rij ik nu ook mee aanschaf duur ja, maar uiteindelijk veel goedkoper.. dat vergeet men nogal snel
 
Voor vrouwen hoef je nooit nieuw te kopen.
Marktplaats staat vol met (1x gebruikte) motorkleding in vrouwenmaten voor een habbekrats.

Motorrijder heeft vriendin overgehaald om mee te rijden achter op de motor.
Nieuw pak, nieuwe laarzen, nieuwe helm,................. ze is helemaal klaar om mee te rijden.
Na 2 straten gilt ze het uit en wil nooit meer achterop.
Enkele jaren later hangt dat nieuwe pak daar maar te hangen en gaat in de verkoop.
 
Hier hangt ook zo een nieuwe set in de kast van mijn vrouw.
Maar ze vond het echt super achterop, dat is de reden dus niet.
Echter toen ons dochtertje werd geboren veranderde er iets in haar hormonen/hoofd/gedachten.
Ze wil niet meer met zijn 2en op 1 motor, want als we er dan vanaf gereden worden is ons dochtertje in 1 klap wees.

Ik heb dus ook maar voorgesteld dat ze vanaf dat moment in een eigen auto moet gaan reizen, 5 meter achter mij of aan de overzijde van de straat moet gaan lopen, enz, enz.
Tja de inhoud van vrouwen hoofden is ondoorgrondelijk.
 
Of het hormonen, gedachtes, angsten, (vermeende) verantwoordelijkheden zijn, feit blijft dat veel vrouwen snel een reden vinden om de motorkleding een vaste plek in de hangkast te geven. Daar zorgt dat pak voor extra kastvulling.
Na enige jaren en een vlaag van opruimwoede, wordt Marktplaats ingeschakeld.
Zoek je dan net zo'n pak met de goede maat, dan ben je voor weinig de nieuwe eigenaar.
 
Stadler is echt top maar daar betaal je ook genoeg voor. Halversons Dane Richa Revit gepast en getest, daar kun je echt goed mee uit de voeten. Denk ook aan de juiste onderkleding.
Zelf ben ik nu gegaan voor een maat pak van Damen in Breda. 3 lagen uitritsbaar een heel veel ventilatie ritsen, zo kan ik dit pak onder alle omstandigheden gebruiken. Als instructeur heb je best wat eisen😉 Voor de echte zekerheid heb ik altijd een regenoveral met schoenhoezen bij me. Ooit een lekkende goretex schoen gehad tijdens een trip, vandaar.
 
Uhhh ik ga kamperen... alles is al beperkt dus 2 jassen is geen optie. Binnen 1 kampeervakantie sta ik soms bij 45 graden en dan bij 8 in de regen... vandaar dat ik zo specifiek aan het zoeken ben.
Ik heb de Revit Proteus Protector vest om dat probleem te tackelen.
Dat is gemaakt voor licht off-road rijden en is van Mesh maar volledig bescherming ook aan voorkant.
Is dus niet zo'n heavy protector vest wat met name crossers dragen !
Rukka en KLIM hebben ook zoiets.
Daar rijdt ik mee als het warm is en wordt het kouder of regen dan doe ik me Gore-tex motorjas ( zonder protectie !) erover aan.
Ik heb de Stadler All Allong Pro (met broek) en dat is ideaal moet ik zeggen.
De jas heeft veel ritsen, is gelamineerd en met Cordura dus jas en broek wordt niet zwaar en 100% waterdicht.

Heb je het dan nog te koud dan doe je je fleece vest of bodywarmer ook eronder aan.

Als de bescherming uit je motorjas is/kan dan is ie ook veel makkelijker "klein" te krijgen en in een koffer/tas of gewoon op je baggage-rol met een netje of iets.

Dus altijd Proteus vest aan en dan aanpassen naar gelang het weer en/of temperatuur.
 
Ik vraag me wel af hoe goed zo'n vest bestand is tegen een val en bijbehorende glij over het asfalt. Die dingen zijn bedoeld voor onder een motorpak, mesh scheurt direct kapot als je gaat glijden en ik ben benieuwd hoe goed alles dan nog op z'n plek blijft. Vroeger reed ik bij hitte ook wel eens met alleen mijn cross bodyprotector op straat, tot ik me begon af te vragen of dat bij een val wel zo handig was. Ik heb het gelukkig nooit getest, en misschien is het alleen mijn gevoel, maar die vesten zijn er niet echt voor bedoeld natuurlijk.
 
Ik vraag me wel af hoe goed zo'n vest bestand is tegen een val en bijbehorende glij over het asfalt. Die dingen zijn bedoeld voor onder een motorpak, mesh scheurt direct kapot als je gaat glijden en ik ben benieuwd hoe goed alles dan nog op z'n plek blijft. Vroeger reed ik bij hitte ook wel eens met alleen mijn cross bodyprotector op straat, tot ik me begon af te vragen of dat bij een val wel zo handig was. Ik heb het gelukkig nooit getest, en misschien is het alleen mijn gevoel, maar die vesten zijn er niet echt voor bedoeld natuurlijk.
Valt mee hoor, de bescherming zit juist goed zo niet beter om je lichaam dan veel (losse, ruime ) motorjassen. Je hebt rug, borst, schouder en elleboog beschermers dus je moet net op je zij glijden. Ja het is Mesh maar geen grote gaten Mesh zoals je weleens bij t-shirts ziet, kijk maar naar de link hieronder.
Ik rijdt er niet mee op de snelweg maar juist als het warm is in dorpjes en wegen waar iedereen met korte broek en sandalen rijdt vanwege de warmte is het ideaal want dan rijdt je toch niet hard.
Ik heb er ook zo'n Rev'it Jersey overheen als het wat harder gaat op gaat op B/N wegen, maar je hebt gelijk hoe meer je opendoet en weglaat ivm de warmte hoe kwetsbaarder je bent.
Met 100% bescherming en temperaturen van boven de 30 graden en dan stilstaan voor verkeerslichten en langzaam rijden is ook gevaarlijk en niet uit te houden.

 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me wel af hoe goed zo'n vest bestand is tegen een val en bijbehorende glij over het asfalt. Die dingen zijn bedoeld voor onder een motorpak, mesh scheurt direct kapot als je gaat glijden en ik ben benieuwd hoe goed alles dan nog op z'n plek blijft. Vroeger reed ik bij hitte ook wel eens met alleen mijn cross bodyprotector op straat, tot ik me begon af te vragen of dat bij een val wel zo handig was. Ik heb het gelukkig nooit getest, en misschien is het alleen mijn gevoel, maar die vesten zijn er niet echt voor bedoeld natuurlijk.
De protectoren komen in val er geweldig van af ik denk als nieuw . het is zoals je al omschrijft niet gemaakt om het buiten een pak aan te trekken , je kan het net zo goed onder je snelbinder stoppen :P
 
De protectoren komen in val er geweldig van af ik denk als nieuw . het is zoals je al omschrijft niet gemaakt om het buiten een pak aan te trekken , je kan het net zo goed onder je snelbinder stoppen :P
Ja, jullie hebben gelijk. Je hebt er niks aan :t
 
Voor mij is het de Revit Sand 4 geworden. Broek en jas bij twee verschillende leveranciers besteld. Broek was in de long versie bijna nergens meer te krijgen en de jas kon ik elders 150 euro onder de aanbevolen prijs bestellen. Nu nog wachten tot alles binnen komt.

revit-sand-4-h2o-jacket.jpg

revit-sand-4-h2o-trouser.jpg
 
Voor mij is het de Revit Sand 4 geworden. Broek en jas bij twee verschillende leveranciers besteld. Broek was in de long versie bijna nergens meer te krijgen en de jas kon ik elders 150 euro onder de aanbevolen prijs bestellen. Nu nog wachten tot alles binnen komt.

Bekijk bijlage 1877700
Bekijk bijlage 1877701
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar vult toch iets aan...
Ik heb de Sand 3 ooit gekocht. Broek en jas. Werkt in principe uitstekend. Drie lagen in de jas (waterdicht en warmte) en de broek extra warmte in te ritsen. Ik rijd er mee in de zomer en in de winter (en alles daartussenin...). In de winter wel soms nog een verwarmde jas eronder (bij 2 graden of minder zonder ijzel en pekel dan) en in de zomer alle binnenvoering eruit en de ritsen open. Is goed koel! Hele mouw kan open en dat scheelt een hoop bij doorwaaien.

Merk wel dat bij hevige regen de broek niet waterdicht is. Ik krijg een natte kont. De rest is wel waterdicht. Ben al eens teruggegaan (want de prijs...) maar toen werd gezegd; tja, het is geen Goretec, dus dan is dat geen garantie. Vond dat behoorlijke onzin, maar las het inderdaad wel terug.

Ik heb dus wel een regenbroek aangeschaft die over het pak heen kan. Toevallig ook van Rev it; die sluit goed aan (wappert niet zo).

Heb het zwarte pak ivm verkleuren... Had ooit ook een licht pak want dat vind ik wel mooi, maar door het rijden wordt het eigenlijk vanzelf zwart. Heb wel een gele regenjas (ook Rev'it vanwege de pasvorm) eroverheen. De regenjas is goed winddicht, alsmede het regengedeelte ín de Rev'it jas. Dus dat scheelt ook in de kou.

Al met al een prima jas en broek, de beste die ik tot nu toe heb gehad, maar helemaal waterdicht (stortbui) is het niet. Wel soepel en goed aanpasbaar aan de temperatuur.

Veel plezier met je pak!
 
Verkleuren of 'smoezelig' worden van een fluor of licht-kleurig motorpak is idd wel een dingetje.
Daarom ga ik voor alle kleuren als 't maar ZWART is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RL71
Ik heb zelf ook zo'n regenoverall van Revit. Deze gaat gewoon altijd bij regen er overheen want de waterdichtheid begint pas bij de waterdichte binnenjas. Rijden in een natte buitenjas vind ik sowieso niet fijnEen geheel gelamineerd pak zou een optie zijn geweest maar of dat net zo ventileerd... en minder heet is in de zomer. Vandaar dat ik ook voor een pak met veel wit gegaan ben weer (ondanks dat het vies wordt).

Hier in het (gekregen) sand (versie 1) pak wat ik ooit gekregen heb. Is echt oud en op. De ritsjes bij de handen lopen terug en zitten vast met paperclips, op een knie en een schouder zaten er gaten en die heb ik gerepareerd met stukken leer. Jas is eigenlijk te klein maar zonder binnenvoering nog goed te dragen. Broek eigenlijk te kort waardoor deze soms boven mijn laars kruipt wat fucking irritant is.

Buitenkant van het pak is geregeld gewassen in de biotex maar wil niet meer schoon worden... gewoon op dus...

_DSC0043.JPG
 
Voor mij is een jeans ideaal, en als regenbroek die met ritsen tot de heupen ! Dan ben je het gekloot om de broek over laarzen aan te trekken al zitten op de vangrail kwijt. Ideaal die broek ( gekocht bij MKC in Zutphen). En omdat het ook een supergeknoei is met allerlei voeringen in de jas heb ik die eruit gedaan. Voor de winter : lekkere lamswollen trui, is zeker zo goeden heel gemakkelijjk, en als het regent een Richa regenjas in de koffer. Rolt mooi klein op, isoleert prima en houdt ook de wind tegen, ook in de winter met die trui eronder. Regen zie je aankomen meestal , en je hebt je heel snel met deze kleding gewapend .Dus geen duizend euro aan prachtig spul, met een Macna jas en een jeans etc ben zo klaar !
 
Voor mij is een jeans ideaal, en als regenbroek die met ritsen tot de heupen !
Ik rijd ook alles in motojeans.
Niet alleen motorrijden maar daarna ook als gewone spijkerbroek te dragen.
Geschikt voor temps van paar graden boven nul tot 45C en meer. Na een klein buitje droogt weer snel.

Alleen als ik verwacht langdurig regen dan trek ik de regenbroek aan.
Ja, idd zo een met rits tot de broekriem. (Berik Chicago)
Toch houd ik de regenbroek meestal zo lang mogelijk in de koffer.
 
Voor mij is een jeans ideaal, en als regenbroek die met ritsen tot de heupen ! Dan ben je het gekloot om de broek over laarzen aan te trekken al zitten op de vangrail kwijt.
Dat wordt idd mijn volgende idee... In de winkel viel het gepruts nog wel mee, maar eigenlijk is het ruk... Ik had nog geen broek gezien met die lange ritsen. Maar heb de regenbroek ook nauwelijks aan... Wel altijd mee, maar alleen als het echt stortregent. Dan pas gaat mijn broek lekken...

Dus volgende regenbroek (zal nog wel duren want deze is net nieuw) is ook met lange ritsen!
 
Ik rijd ook alles in motojeans.
Niet alleen motorrijden maar daarna ook als gewone spijkerbroek te dragen.
Geschikt voor temps van paar graden boven nul tot 45C en meer. Na een klein buitje droogt weer snel.

Alleen als ik verwacht langdurig regen dan trek ik de regenbroek aan.
Ja, idd zo een met rits tot de broekriem. (Berik Chicago)
Toch houd ik de regenbroek meestal zo lang mogelijk in de koffer.
Dat is de broek, Berik Chicago. Maar lastig te vinden waar die verkocht wordt !
 
Jeans heb ik ook maar die gaan meestal alleen maar aan op de Vespa. Vorig jaar meegenomen op zomervakantie met de v-strom als extra en in Spanje was het wel erg lekker rijden op een dagtochtje.
 
Ik rijd ook alles in motojeans.
Niet alleen motorrijden maar daarna ook als gewone spijkerbroek te dragen.
Geschikt voor temps van paar graden boven nul tot 45C en meer. Na een klein buitje droogt weer snel.

Ik heb in Sardinië tot 42 graden gereden met jeans, dat was inderdaad nog wel te doen. In de koudere periodes moet het voor mij toch wel minimaal 12 graden zijn en dan gaan er ook twee vellen keukenrol onder / voor mijn ballen.

Dat is mijn enige "mindere" ervaring met motorjeans. Je noten vriezen er bijna af als het niet warm genoeg is. Maar goed, fijnere kleding ga je niet vinden, tenzij je een zwembroek en slippers draagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan