Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al vaker wat rare schermen gekregen op de Zumo, o.a. een servicemenu waar je schermuitlijning, kleuren en nog veel meer kon instellen (staat op 1 van de 80 voorgaande pagina's ;)).

Maar nu weer een nieuwe. Een paar weken terug op vakantie met een andere motor, dus geen stroomdraadje. Dus ik wil hem op gaan laden met de lader voor in huis stopcontact dan start de Zumo automatisch op. Ik zet hem uit met uitknop+plus terwijl hij nog aan het opstarten is gaat ie weer aan maar dan met het volgende:

garmin-split-screen.jpg

garmin-split-screen2.jpg


Wat normaal de onderkant van scherm is zat nu boven maar 180 graden gedraaid. en wat normaal boven zit zat nu onder maar wel juiste richting... :?

Paar keer achter elkaar gehad, uiteindelijk stroom eraf zumo uit, stroom erop en rustig gewacht tot de zumo helemaal opgestart was. En toen pas met uitknop ingedrukt uit gezet en dat werkte wel gewoon.

Meer mensen die dit gehad hebben?
 
Al vaker wat rare schermen gekregen op de Zumo, o.a. een servicemenu waar je schermuitlijning, kleuren en nog veel meer kon instellen (staat op 1 van de 80 voorgaande pagina's ;)).

Maar nu weer een nieuwe. Een paar weken terug op vakantie met een andere motor, dus geen stroomdraadje. Dus ik wil hem op gaan laden met de lader voor in huis stopcontact dan start de Zumo automatisch op. Ik zet hem uit met uitknop+plus terwijl hij nog aan het opstarten is gaat ie weer aan maar dan met het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat normaal de onderkant van scherm is zat nu boven maar 180 graden gedraaid. en wat normaal boven zit zat nu onder maar wel juiste richting... :?

Paar keer achter elkaar gehad, uiteindelijk stroom eraf zumo uit, stroom erop en rustig gewacht tot de zumo helemaal opgestart was. En toen pas met uitknop ingedrukt uit gezet en dat werkte wel gewoon.

Meer mensen die dit gehad hebben?

Nee, lijkt me echt niet goed, wel firmware 3.30?
 
Ik had laatst mijn houder(motor) ter reparatie weg gebracht. Kreeg hem via de post terug,bij montage op de motor bleek dat hij het nog niet deed -O- Afijn volgende dag weer gebeld en werd ik doorverbonden met de gene die hem gerepareerd had (volgens de bon) Maar die kerel vertelde mij dat ik een nieuwe houder had gekregen :? Vreemd ,want de afdrukken van de 4 schroefjes kon je nog zien,maar verder niet op gereageerd ,wou de kat niet op het spek binden.Nu moest ik alles maar heen brengen,zal mij benieuwen.
Scheelt wel dat het toeren op een laag pitje ligt :)
 
Ik zit er ook aan te denken om de Zumo 550 te kopen. Nu heb ik op de site zitten kijken hoe hij gemonteerd wordt op de motor maar kan niet duidelijk zien of de steun voor ieder type fiets toepasbaar is. Wat ik er nu van snap is dat hij op een los stuur komt zoals een bandit.

Maar hoe zit het dan met een motor met clip-ons. Ik heb zelf een CBR600F '92, iemand daar toevallig ervaring mee? Moet je daar een losse steun voor kopen of zit die er wel gewoon bij?

alstu

3.jpg
 
ofzo:

[afbeelding]

is met een draadeind door het balhoofd,muurvast en bij demontage (verkoop ofzo) niks meer te zien. uurtje werk :)

Hier heeft RAM nu zelf ook een oplossing voor:

ram-b-342.jpg


Meer info vind je op RAM-B342 Het lijkt mij zelf een mooie oplossing en aangezien ik vind dat ik er deze winter zelf ook maar aan moet geloven, ben ik van deze te gaan gebruiken op mijn ZX6r
 
De zumo hebben wij hiervandaan , je moet ze daar in de gaten houden met aanbiedingen, de mijne kost 289 dollar incl alle europa mappen, en ze werlen 100%, nou hebben wij daar een kennis vlak bij wonen, en zodra een een aanbieding heb, mail ik, die haalt ut, en die komt hier 4 x per jaar.

De prijzen zoals ze er staan kun je niets op aan, ik loer nu op een Stove, die andere 389 dollar kost, en pas in de aanbieding was voor 59 dollar, ik was toen net te laat, ze waren uitverkocht, maar ik heb de tijd.

nadeel, je moet daar conatcten hebben want gewoon op en neer gaat, daar uit de doos doen, even in de auto of op een motor bouwen, vervolgens in de hoes stoppen, en mee het vliegtuig in, zo heb je niets te doen met aangifte douane , accijns etc etc, dan heb je een gebruikte, nieuw in doos ben je duur uit en duurt het allemaal erg lang.
 
er is tegenwoordig ook een zumo 400. Die mist alleen blauwe tand maar die kost wel ruim 250 euro minder.

Ik heb de mijne 2 maanden geleden gekocht voor 350 euro. 2 Gb sd kaart erin en heel europa erop geknald en gaan met die banaan ! voor 370 euro ben je geheel klaar. Alleen dus geen blauwe tand. Als je dat niet gebruikt kun je dus zo ff wat doekoes besparen.
 
er is tegenwoordig ook een zumo 400. Die mist alleen blauwe tand maar die kost wel ruim 250 euro minder.

Ik heb de mijne 2 maanden geleden gekocht voor 350 euro. 2 Gb sd kaart erin en heel europa erop geknald en gaan met die banaan ! voor 370 euro ben je geheel klaar. Alleen dus geen blauwe tand. Als je dat niet gebruikt kun je dus zo ff wat doekoes besparen.


Maar die kun je dus niet in de auto gebruiken he! Dat scheelt dan ook weer in kosten.
 
er is tegenwoordig ook een zumo 400. Die mist alleen blauwe tand maar die kost wel ruim 250 euro minder.

Ik heb de mijne 2 maanden geleden gekocht voor 350 euro. 2 Gb sd kaart erin en heel europa erop geknald en gaan met die banaan ! voor 370 euro ben je geheel klaar. Alleen dus geen blauwe tand. Als je dat niet gebruikt kun je dus zo ff wat doekoes besparen.

Kan daar iedere willekeurige SD-kaart in of moet je een speciale hebben? En wat kost zo'n kaartje? Ik zit ook erg te twijfelen tussen de zumo 500 en 550 maar er zit een verschil van €150 in. En die carkit zie ik me amper gebruiken. Als ik met die SD-kaart gewoon europa op de 500 kan zetten ben ik dus weer net zo ver als de 550?
 
Bij mij zit er een standaard SD kaart in, 2 gieg, kostte iets van 17 Euro.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt dan gewoon een zumo 500 dan. In de auto zal ik em zelden gebruiken, dan pak ik de tom tom van me broer wel.

En je kunt de autosteun en kabel ook los kopen. Kost dan wel paar tientjes maar maar goed, waarschijnlijk hoeft dat niet eens.

Thanks for the info!
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt dan gewoon een zumo 500 dan. In de auto zal ik em zelden gebruiken, dan pak ik de tom tom van me broer wel.

En je kunt de autosteun en kabel ook los kopen. Kost dan wel paar tientjes maar maar goed, waarschijnlijk hoeft dat niet eens.

Thanks for the info!

Had je al is aan de 400 gedacht ? stuk voordeliger. Heeft alleen geen blauwe tand ten opzichte van de 500. Verder isiie hetzelfde. Scheelt toch ff bijna 200 euro geloof ik.
een zumo 400 kost 350.
 
Had je al is aan de 400 gedacht ? stuk voordeliger. Heeft alleen geen blauwe tand ten opzichte van de 500. Verder isiie hetzelfde. Scheelt toch ff bijna 200 euro geloof ik.
een zumo 400 kost 350.


Heb ik wel aan gedacht ja maar zoals Faux hierboven al zegt, het scheelt maar €70. Misschien dat ik die BT dus nog wel ooit ga gebruiken.
 
Zo, heb afgelopen week een Zumo 500 besteld.

Moet nog ff een SD kaartje zoeken maar dat heeft geen haast. Was niet van plan om te komende dagen naar Europa te gaan :P

Heb hem besteld bij navi.nl omdat hij daar het goedkoopst was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan