Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak ze per dag. Ik zal ze in het weekend eens doorsturen. De melding die ik krijg is gewoon dat het geheugen vol is. :?

Ik heb de Zumo eerst de routes laten berekenen en zelfs hier lukte het niet. Vb van Hasselt naar Titisee, snelwegen en hoofdbanen vermijden. Gaat niet :N


De afstand die we afleggen per dag is idd niet weinig maar toch goed te doen. Stoppen alleen om te tanken en ‘s middags een hapje te eten.

Vorig jaar hebben we regelmatig ritjes van +500km gedaan. 8-)
 
Dit is in grote lijnen hoe we willen rijden:

Via Bonn naar Winterberg, richting Haiger, verder naar Heidelberg, Stutgart naar Oostenrijk.
Hier nog een stukske Oostenrijk meepakken (zal hier iets minder worden in aantal km's)
Via de Bodensee richting Zwarte Woud verder naar de Moezel, enz..

Overnachten alleen maar in hotels geen campings.

Ik kijk er al naar uit *O*
 
Ik heb de Zumo eerst de routes laten berekenen en zelfs hier lukte het niet. Vb van Hasselt naar Titisee, snelwegen en hoofdbanen vermijden. Gaat niet :N
De betere routes maak je in mapsource (als je ze zelf maakt) door het plaatsen van meerdere viapunten onderweg. Zo kan je ook nog die wegen over die je het mooist lijken, en voorkom je dat je steeds delen binnendoor stadskernen geleid wordt.

Los daarvan : alleen begin- en eindpunt met instelling kortste route, snelwegen vermijden etc gaat in mapsource nog goed, maar in de zumo fout. Dit (als ik het goed begrepen had) komt door de rekenwijze, waarbij de zumo zelf (zonder dat de gebruiker het ziet) viapunten invoegt, echter bij een dergelijke lange route met instelling kortste route (en verder mogelijk verergerende instelingen als snelwegen* vermijden) overschreid het aantal onzichtbare routepunten wat de zumo max. aankan, met jouw foutmelding als gevolg.

Zumo is een schitterend apparaat, maar allees heeft zijn grens, ook een zumo :]
 
Laatst bewerkt:
De betere routes maak je in mapsource (als je ze zelf maakt) door het plaatsen van meerdere viapunten onderweg. Zo kan je ook nog die wegen over die je het mooist lijken, en voorkom je dat je steeds delen binnendoor stadskernen geleid wordt.

Los daarvan : alleen begin- en eindpunt met instelling kortste route, snelwegen vermijden etc gaat in mapsource nog goed, maar in de zumo fout. Dit (als ik het goed begrepen had) komt door de rekenwijze, waarbij de zumo zelf (zonder dat de gebruiker het ziet) viapunten invoegt, echter bij een dergelijke lange route met instelling kortste route (en verder mogelijk verergerende instelingen als snelwegen* vermijden) overschreid het aantal onzichtbare routepunten wat de zumo max. aankan, met jouw foutmelding als gevolg.

Zumo is een schitterend apparaat, maar allees heeft zijn grens, ook een zumo :]


De bedoeling is dat ik idd routes ga maken via mapsource. Ik dacht dat de Zumo toch meer aankon. Maar idd alles heeft zijn grens. :)
 
Stomme vraag misschien, maar weet iemand waar ik de kaarten van de zumo kan updaten? Zijn namelijk een hoop wegen aangepast hier in de buurt... Alvast bedankt@!
 
Stomme vraag misschien, maar weet iemand waar ik de kaarten van de zumo kan updaten? Zijn namelijk een hoop wegen aangepast hier in de buurt... Alvast bedankt@!

Binnenkort komt de update van het kaart materiaal uit (City Navigator 2008), maar zoals als altijd met kaart materiaal, is het al weer verouderd als het uitkomt.

Op de Garmin site kun je het nieuwe kaartmateriaal online inzien, zodat je kunt kijken of de aanpassingen die je hoop te vinden ook daadwerkelijk zijn doorgevoerd.
 
Binnenkort komt de update van het kaart materiaal uit (City Navigator 2008), maar zoals als altijd met kaart materiaal, is het al weer verouderd als het uitkomt.

Op de Garmin site kun je het nieuwe kaartmateriaal online inzien, zodat je kunt kijken of de aanpassingen die je hoop te vinden ook daadwerkelijk zijn doorgevoerd.
en moet je dat City Navigator 2008 dan aanschaffen ofzo? Zo ja, waar kun je dat aanschaffen? Tnx voor de info..
 
Was het niet zo dat de eerste update gratis is? Moet ik daarom nog iets registreren?
Voorheen moest je altijd wachten met registreren tot het volgende jaar om de nieuwste update gratis te krijgen. Volgens mij hoeft dat nu niet meer, maar hoe werkt dat nu dan?

En hoe zit dat dan met de Zumo? Moet ik dat kaartmateriaal naar de Zumo uploaden?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij WAS dat inderdaad zo, maar hoe het nu zal gaan weet nog niemand.
Lees het forum van Waypoint maar eens, daar zijn ook wat draadjes over dit onderwerp .

Ik zit ook te wachten, ik heb de Zumo na 1 dec 2007 gekocht en daarom zou ik volgens Waypoint recht hebben op de 2008-versie. Maar tot op heden kunnen ze me nog niet vertellen hoe e.e.a. in zijn werk zal gaan, omdat de update nog niet beschikbaar is. Nu is alleen de volledige versie uitgebracht (bij nieuwe apparaten?)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook te wachten, ik heb de Zumo na 1 dec 2007 gekocht en daarom zou ik volgens Waypoint recht hebben op de 2008-versie.

En je hebt niet heel toevallig al de 2008 versie? Ik heb de Zumo nu nl. een week en ik heb wel het kaartmateriaal van 2008.
 
En je hebt niet heel toevallig al de 2008 versie? Ik heb de Zumo nu nl. een week en ik heb wel het kaartmateriaal van 2008.


Nee, ik heb NT v9 erop staan. De verkoper had het erover dat hij twee versies had liggen, v9 en de nieuwe 2008.
Wellicht had ik een 2008 moeten 'eisen', maar ach, als de update gratis is doe ik niet moeilijk als ik een v9 krijg.
Schijnt trouwens dat het verschil tussen v9 en 2008 v.w.b. NL niet bijster groot is.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik ergens software downloaden zodat ik verbinding kan maken met pc via bluetooth. Kan nu alleen maar een gsm en headset koppelen :? . Of zie ik iets over het hoofd?

Als je de Zumo middels een USB-kabel aan de PC knoopt, krijg je er in de verkenner station-letter(s) bij. De eerste is de Zumo zelf, de tweede is de evt. ingeprikte SD-kaart.

Je kunt nu dus van alles kopiëren, backuppen, enz.
 
Laatst bewerkt:
Nah ik zou er op staan dat als ik nu in januari een Zumo kocht wel alle software van City Navigator 2008 er bij heb en niet die van 2007, zijn ze verplicht anders moeten ze het vermelden dat er nog ander kaartmateriaal op staat
En nee niet alle update's staan op de nieuwe 2008 versie, als het goed is komt er inderdaad in februari,maart nieuwe update's voor de zumo en dan hoop ook ik dat alle nieuwe wegen er weer opstaan ook hier in Twente.
Oh ja up daten doe je via web updater en ook via mapsource kun je je kaartmateriaal aanpassen/up daten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan