Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.routerol.nl/GPSsteun.htm

Lijkt me een goeie oplossing.
Zit perfect in het midden natuurlijk, ook leuk voor de balans.



Iemand ervaring mee?? Ik snap namelijk nog niet hoe de steun dan vast komt?



Nog niemand met tips over bleutooth? -O-

Bedankt :}

Vind het systeem er wel goed uit zien
Ik denk met deze dat je aan de onderkant er nog iets moet opdraaien als die door je balhoofd zit
mont_voorschr_zumo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het graag als je meer weet :Y




Niemand ervaring met bleutoothsetjes of bleutooth helmen dus :?
 
Bluetooth.. Ja hoor.
Nolan N-Com werkt goed met de Zumo.
Aktieve ruisonderdrukking en eind versterking in de NCom.
Ook paired mijn GSM via bluetooth met de Zumo. Dus bij mij onderhoud de Zumo
2 bluetooth kanalen tegelijk.. gaat prima!
 
Ik hoor het graag als je meer weet :Y




Niemand ervaring met bleutoothsetjes of bleutooth helmen dus :?

Mailtje terug gehad
Ze hebben geen steun voor mij

Ik moet effe foto's maken van de stuurpen en effe op sturen misschien dat ze nog iets kunnen maken of die van een 05-06 past wel of een andere :P
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het graag als je meer weet :Y




Niemand ervaring met bleutoothsetjes of bleutooth helmen dus :?
[me="ScubaRider"]schrikt wakker[/me]

Ehhh, jawel hoor. Ik heb een Zumo 550 gekoppeld aan een Camos huppedepup 600 headset. Daar heb ik niet veel over te melden, het werkt gewoon goed en ook lang zonder bijladen. Specs zeggen iets van 18 uur geloof ik.

Enige opmerking gaat over MP3 afspelen: dat klinkt voor geen meter. De camos ondersteunt het A2DP protocol wel, maar de Zumo niet. Met dat protocol moet je gewoon mooi stereo geluid hebben. Daar verkopen ze weer aparte kastjes voor, paar tientjes geloof ik.
 
ik heb nog een vraag: hoe werkt het nu met dat updaten van kaarten? want ik reed door alkmaar en daar lag een rotonde waar de kaart nog een kruising vondt. ook bij mij in de buurt zijn ze hele nieuwe verbindingen aan het bouwen en da a73 is ook open nu. kun je die gewoon updaten of moet je daar weer voor dokken?
 
Meestal kun je dat doen via webupdater en dan kom je al ver
(als je dat nog niet hebt dat programma kun je downloaden bij de garmin site)
Maar zoals ik vernomen heb is er op die nieuwe mapscource 10--2008 dus geen nieuwe straten bij opgenomen en die komen er ook nog niet op heeft men mij gezegd
Hier in wierden het zelfde probleem met de nieuwe wegen zoals waypoint Notter mij verteld heeft komt dat pas in 2009 er op te staan.
Pfff tom tom rider heeft dat wel maar ja is ander kaartmateriaal tele atlas dus en garmin heeft navteq.
 
ik heb nog een vraag: hoe werkt het nu met dat updaten van kaarten? want ik reed door alkmaar en daar lag een rotonde waar de kaart nog een kruising vondt. ook bij mij in de buurt zijn ze hele nieuwe verbindingen aan het bouwen en da a73 is ook open nu. kun je die gewoon updaten of moet je daar weer voor dokken?

Raad eens? :9

Updates kun je 1x per jaar verwachten en daar dien je voor te betalen. Tot nu toe is er wel de mogelijkheid geweest om gratis te upgraden als je je Garmin had geregistreerd na een bepaalde datum (voor het huidige nieuwe kaart materiaal was dat december 2008).
 
Meestal kun je dat doen via webupdater en dan kom je al ver

Kaartmateriaal kun je niet updaten via webupdater.

(als je dat nog niet hebt dat programma kun je downloaden bij de garmin site)
Maar zoals ik vernomen heb is er op die nieuwe mapscource 10--2008 dus geen nieuwe straten bij opgenomen en die komen er ook nog niet op heeft men mij gezegd

Mapsource en het kaartmateriaal zijn 2 verschillende dingen. Simpel gezegd, Mapsource is het programma waarmee je het kaartmateriaal laat zien op je computer.

Hier in wierden het zelfde probleem met de nieuwe wegen zoals waypoint Notter mij verteld heeft komt dat pas in 2009 er op te staan.

De kaarten worden door Navteq gemaakt en door Garmin in licentie gebruikt. Nu weten ze in Notter erg veel van Garmin GPS'en (de mijne komt er ook vandaan), maar garanderen dat bepaalde straten in de volgende versie er in zullen staan, kunnen ze absoluut niet, omdat zij daar geen (of weinig) invloed op hebben.

Maar logisch zou het wel zijn dat de nieuwe er in staan in het kaartmateriaal van 2009.
 
Ik heb in Mei 2007 een ZUMO gekocht en vorige week geregistreerd en de aankoopdatum 17-12-2007 ingevuld. Binnen 4 tot 6 weken ontvang ik gratis nieuw kaartmateriaal.
 
Oke, dan ga ik ook maar eens registreren.

Dinsdag nog een raar incident gehad met de Zumo: ik rjd naar een bespreking, Zumo werkt, ik parkeer de motor, Zumo in de topkoffer en naar binnen. Ik kom een paar uur later weer buiten, zet het spulletje er weer op, Zumo meldt: "bezig met installeren updates" :? en blijft op 0% hangen. Geen beweging meer in te krijgen, ook niet na een nachtje binnen slapen en loshalen batterij.

Ik heb het uiteindelijk opgelost gekregen door een backup uit augustus terug te plaatsen, dus voor iedereen deze les:
Zet een kopie van de map GARMIN op je PC, het kan je redden!
 
Ok hoe is t voor mij gegaan.

Ik heb eerste mijn men kaart met daarop de mappen van garmin geformateerd.
Dan heb ik de dvd geinstalleerd, en zo dan benelux op de zumo zelf gezet.
Hierna heb ik deze map van de zumo gegooid, en via map instal (staat bij garmin via het start menu) alles alle mappen (zijn dezelfde als op de originele mapsource cd) geinstalleerd op de geheugen kaart, je kan dit kiezen bij de installatie.
 
Gister mij zumo binnen... een kwartier later dood -O- -O-

Opstarten doet ie niet meer... Alleen als ik hem aan de pc hang zonder accu dan det ie wat. Dan wil ie waypoints opslaan ofzo... maar blijft hangen bij 1%.

Da batterij heb ik meerdere keren los gehad... mag niet baten..%#%$#%#

het menu loopt gewoon niet door... Hij wordt trouwens ook niet meer herkend door mijn computer..

Hij liep wel, ging hem updaten naar de nieuwste firmware maar nu dus dood $$#%$#


iemand nog tips..?
 
Gister mij zumo binnen... een kwartier later dood -O- -O-

Opstarten doet ie niet meer... Alleen als ik hem aan de pc hang zonder accu dan det ie wat. Dan wil ie waypoints opslaan ofzo... maar blijft hangen bij 1%.

Da batterij heb ik meerdere keren los gehad... mag niet baten..%#%$#%#

het menu loopt gewoon niet door... Hij wordt trouwens ook niet meer herkend door mijn computer..

Hij liep wel, ging hem updaten naar de nieuwste firmware maar nu dus dood $$#%$#


iemand nog tips..?

Hebben ze hem daar opgezet ?

Ander kan je geluk hebben dat ze hem doa (dead on arival) verklaren.
Dan krijg jij direct een nieuwe, omdat zij ook direct een andere krijgen.

Als dit niet lukt, moeten zij ook wachten tot garmin de herstelling doet aan jou toestel.
Al lijkt me wel dat een beetje winkel dit gewoon omruild, kwa service is dit altijd goeie reclame zo
 
Gister mij zumo binnen... een kwartier later dood -O- -O-

Opstarten doet ie niet meer... Alleen als ik hem aan de pc hang zonder accu dan det ie wat. Dan wil ie waypoints opslaan ofzo... maar blijft hangen bij 1%.

Da batterij heb ik meerdere keren los gehad... mag niet baten..%#%$#%#

het menu loopt gewoon niet door... Hij wordt trouwens ook niet meer herkend door mijn computer..

Hij liep wel, ging hem updaten naar de nieuwste firmware maar nu dus dood $$#%$#


iemand nog tips..?

gaat lekker met jou he? waar heb je em vandaan?
kreeg btw telkes stomme warning dat de USB connector verkeerd zat en/of dat de assescoire niet ondersteunt wordt.... bleek er bij de connector onder de voedings connector wat corrosie aanslag te zitten op de motor houder. aanslag verwijderd en gelukkig geeft ie die melding niet meer :)
 
gaat lekker met jou he? waar heb je em vandaan?
kreeg btw telkes stomme warning dat de USB connector verkeerd zat en/of dat de assescoire niet ondersteunt wordt.... bleek er bij de connector onder de voedings connector wat corrosie aanslag te zitten op de motor houder. aanslag verwijderd en gelukkig geeft ie die melding niet meer :)

ja op internet besteld.. heb er nu al weer spijt van $%#%

Het opslaan van de waypoints, routes etc kun je met de - toets afbreken. Misschien dat het je helpt, maar erg veel hoop heb ik er niet op.

Murphy's really hunting you ;)

dat ontgaat mij echt niet hoorrr :X :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan