Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik me afvraag is hoeveel gaskabels een Toyota Prius wel niet heeft en of ze bij Toyota ook dit forum lezen...
Wat een klote smoes als je geflist bent!
Tip: Smeer je kabel even met kruipolie.
Nee, maar door te zeggen dat 'oude' motoren 2 kabels hebben impliceer je dat dat bij 'nieuwe' motoren niet het geval is .
Mijn mille heeft er trouwens ook 2.
Twee kabels is volgens mij alleen maar handig omdat je er vrijwel alle speling in het gashendel mee uit kunt halen. Verder niks.
Pas op voor verwarring van benamingen:Ook hier: liever teflon spray gebruiken. Laat geen plakkerige laag achter waardoor het vuil zich na inspuiten dubbel zo snel weer vastzet in je kabel.
Veiligheidsaspectje ; je kunt je gas altijd dichtdraaien (als de kabel niet kapot is )
Volgens mij kan je hierdoor ook het gas dicht draaien ipv wachten tot je veer het doet.
Plus, als je kabel wel wat vuil is kan je de veer mee helpen.
Pas op voor verwarring van benamingen:
- teflon-spray (zonder olie/vet) is een onderhoudsmiddel voor rubbers en plastics
- teflon-olie voor smering van vaak-bewegende metalen delen (gaskabel etc.).
- teflon-vet voor smering van weinig bewegende metalen (remkabels etc.).
Ik had op mijn BMW's ook telkens 2 gaskabels 1 naar de linker en 1 naar de rechter carburateurWat voor motor heb je? oudere motoren zoals een oudere cbr 600 hebben 2 kabels lopen naar de gashendel
Als ik het zo lees kun je de motor beter naar de garage brengen, je hebt er niet veel verstand van en het zijn natuurlijk geen geintjes als je gas wel weer eens blijft hangen in een bocht
Op zich kan dit ook handig zijn. Ik heb op mijn motor juist een speciale stelschroef gezet om tijdens lange ritten ook eens mijn "gashand" te kunnen laten rusten.het gas blijft staan op het punt waar ik hem zet en als ik dan gas terug wil nemen moet ik de hendel zelf weer terugdraaien.
het gas blijft staan op het punt waar ik hem zet en als ik dan gas terug wil nemen moet ik de hendel zelf weer terugdraaien. Het is dus altijd zo en niet dat het "opeens" gebeurt.
Ik heb inderdaad weinig verstand van motoren, (integendeel tot auto's) want ik kan ook gewoon de distributie van mijn auto vervangen dus dan vind ik dat een simpele gashendel mij niet onder de tafel moet krijgen . heb trouwens altijd al het onderhoud van mijn brommerts, scooters, auto's zelf gedaan.
update:
ik heb alles maar eens uit elkaar gehaald en de hendel zelf bleek stroef te gaan rond de clipon.. nu even een nieuwe op laten sturen en dan is het verholpen. ik ben echter weer op een nieuw probleem gestuit: motor start niet meer :S