Geen biertje meer in België

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Onze teergeliefde minister van verkeersveiligheid Etienne Schouppe heeft beslist om de verkeerswet te vernieuwen. Zo is het alcoholpromille voor bepaalde categoriën in het rijbewijs, zoals vrachtwagenbestuurders, busbestuurders en motorrijders nu verlaagd naar 0,2 procent. (Dit komt overeen met 1/3 van een glas bier)
Eerder had hij al gepoogd om het motorpak te verplichten en een vermogensbeperking van 30kw door te voeren, maar dat heeft hij nog niet klaar gekregen.
Voor de moraalridders en/of homo's; "ja ja hij heeft gelijk, want dat doe je niet als je met de motor moet rijden" :X
 
full




*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Onze teergeliefde minister van verkeersveiligheid Etienne Schouppe heeft beslist om de verkeerswet te vernieuwen. Zo is het alcoholpromille voor bepaalde categoriën in het rijbewijs, zoals vrachtwagenbestuurders, busbestuurders en motorrijders nu verlaagd naar 0,2 procent. (Dit komt overeen met 1/3 van een glas bier)
Eerder had hij al gepoogd om het motorpak te verplichten en een vermogensbeperking van 30kw door te voeren, maar dat heeft hij nog niet klaar gekregen.
Voor de moraalridders en/of homo's; "ja ja hij heeft gelijk, want dat doe je niet als je met de motor moet rijden" :X




Drinkt een homo geen bier ?

Of bedoel je er mee te zeggen dat een homo niet stoer mag zijn
 
0,2% lijkt me toch een flinke stijging. :P
Een goeie alcoholist is er trots op als ie dat haalt. :+
Ik denk dat je promille bedoelt...

En wat betreft de verlaging, ik vind het helemaal prima.
Rijden en alcohol is gewoon not done. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de homo's toch nog een beetje gevoel voor humor hebben. *O* *O* *O*
De moraalridders daarentegen hebben dat niet :o :(
 
Laatst bewerkt:
0,2% lijkt me toch een flinke stijging. :P
Een goeie alcoholist is er trots op als ie dat haalt. :+
Ik denk dat je promille bedoelt...

En wat betreft de verlaging, ik vind het helemaal prima.
Rijden en alcohol is gewoon not done. :N



Nu ben je volgens de TS een homo of een moraalridder
 
Onze teergeliefde minister van verkeersveiligheid Etienne Schouppe heeft beslist om de verkeerswet te vernieuwen. Zo is het alcoholpromille voor bepaalde categoriën in het rijbewijs, zoals vrachtwagenbestuurders, busbestuurders en motorrijders nu verlaagd naar 0,2 procent. (Dit komt overeen met 1/3 van een glas bier)
Eerder had hij al gepoogd om het motorpak te verplichten en een vermogensbeperking van 30kw door te voeren, maar dat heeft hij nog niet klaar gekregen.
Voor de moraalridders en/of homo's; "ja ja hij heeft gelijk, want dat doe je niet als je met de motor moet rijden" :X

En in een auto mag het wel :? (0,5%)
 
Laatst bewerkt:
mooie ideeen.

belgen kunnen niet rijden en moeten op alle mogelijke manieren tegen zichzel,f beschermd worden
 
@TS heb je een linkje?

Ik ben chauffeur en dit zijn wel handige dingen om mijn werkgever even op te wijzen zodat niet 1 van mijn collega's per ongeluk nog wat alcohol in zijn bloed heeft van de avond ervoor... ik noem maar wat...
 
Waar ging dit topic nou eigenlijk over, Belgen, alcohol of homo's/moraalridders?????

Iedereen weet toch dat Belgen dat állemaal zijn...... :+
 
@TS heb je een linkje?

Ik ben chauffeur en dit zijn wel handige dingen om mijn werkgever even op te wijzen zodat niet 1 van mijn collega's per ongeluk nog wat alcohol in zijn bloed heeft van de avond ervoor... ik noem maar wat...
Schouppe wil nultolerantie voor jonge dronken chauffeurs
Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) wil een alcoholverbod voor jonge autobestuurders invoeren. Wie minder dan twee jaar over een rijbewijs beschikt, mag amper 0,2 promille in zijn bloed hebben. Ook voor motorrijders, vrachtwagen- en buschauffeurs gaat de maatregel gelden.


Schouppe ziet een totaal verbod niet zitten omdat er dan veel "valse alarmen" zouden voorkomen: "Gewoon al het eten van een likeurpraline, of zelfs een appel, zou er dan toe kunnen leiden dat je positief blaast. Dat zou niet alleen voor administratieve overlast zorgen, we willen ook geen pestmaatregel opleggen." De politicus heeft wel een duidelijke aanbeveling: gewoon niet drinken als je moet rijden.

De staatssecretaris heeft een studie laten uitvoeren die de nultolerantie moet onderbouwen. "We hebben maar één doel voor ogen: de verkeersveiligheid verhogen en het aantal verkeersongevallen bij jonge automobilisten drastisch terugschroeven. De realiteit is dat bij 25 procent van alle ongevallen met verkeersdoden alcohol een rol speelt", aldus Schouppe.

Europese Commissie
België zal niet het eerste Europese land zijn met een alcoholverbod voor jonge automobilisten. Sinds 2001, toen de Europese Commissie de aanbeveling rondstuurde, ligt de grens in Luxemburg, Nederland, Litouwen, Letland en Griekenland op 0,2 promille. In Oostenrijk en Zwitserland mogen jonge autobestuurders 0,1 promille in hun bloed hebben. Duitsland hanteert een absolute nulgrens.

Alarm
Op termijn zal dezelfde 0,2 promille ook gelden voor motorrijders en truck- en buschauffeurs, maar het is nog niet duidelijk wanneer. Ook voor de politieagenten zal het een aanpassing worden. Zo zullen de alcoholtesters aangepast moeten worden, want die slaan nu enkel alarm bij 0,5 promille
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het kwetsen, ik wist niet dat er zoveel homo's circuleerden op dit forum. *D
(Al had ik al eens een reportage op tv gezien over leder lievende bikers :+ )

Zo schattig altijd, mensen in de ontkenningsfase. Flink wijzen naar andere mensen, maar ondertussen...

Maar goed, biertje is prima natuurlijk, maar wel na het rijden.
 
Sorry voor het kwetsen, ik wist niet dat er zoveel homo's circuleerden op dit forum. *D
(Al had ik al eens een reportage op tv gezien over leder lievende bikers :+ )

zoek je op zo'n manier een date?

je kan ook gewoon een oproepje doen in offtopic voor een goede beurt of in te koop gevraagd.
 
straks geld het voor heel europa,met die belgische president aan het roer O-)
 
Sorry voor het kwetsen, ik wist niet dat er zoveel homo's circuleerden op dit forum. *D
(Al had ik al eens een reportage op tv gezien over leder lievende bikers :+ )
Je zal toch maar homo zijn en motorrijder en bezoeker van dit forum. Dan word je volgens mij niet vrolijk van dit soort domme kreten.
 
Je zal toch maar homo zijn en motorrijder en bezoeker van dit forum. Dan word je volgens mij niet vrolijk van dit soort domme kreten.

Je hebt gelijk, schat. :j

Maar ik denk dat Painter gewoon contact zoekt........ O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan