Geen 'klik' meer..

meisjepeer

MF'er
10 mrt 2009
222
0
Oud Beijerland
Hallo beste MF'ers..

Tis wat... de winter weer voorbij, lekker de motor weer naar buiten en het volgende probleem doet zich voor.

Gisteren 23/03/10 was het chaos op de weg in omgeving Rotterdam. Beneluxtunnel afgesloten, hele A20 vast, dus ik dacht slim te zijn en binnendoor via Vlaardingen naar Rotterdam te rijden. Bleek niet slim te zijn :N. Heb er 3,5 uur over gedaan, FILERIJDEND! Niet erg prettig dus...

Drie dingen..
Allereerst al gemerkt dat als ik motor in neutraal zette dat het lampje dat dat bevestigd het niet helemaal goed deed. Knipperde beetje, dan weer uit, dan weer aan. Versnelling stond wel goed.

Ten tweede, motor even korte tijd uitgezet omdat ik voor bruggetje stond in R'dam. Daarna sleutel weer omgedraaid startknop ingedrukt en jahoor.. Geen 'klik'.
Lampjes als olie controle lampje en neutraal lampje brandden wel. Gelukkig een lieve jongen tegen gekomen die me heeft aangeduwd (Bedankt Dennis! :Y )
Motor stationair laten draaien, jas weer aangetrokken, helm op, handschoenen aan, je kent het wel... Eindelijk ingepakt en 'plob' motor uit. GVD!
Stationair wat hoger afgesteld (voor de zekerheid) en nogmaals aangeduwd. Dit maal met nog een motorrijder (dank je wel), stationair stond toen op 3500 toeren, beetje te veel van het goede. Iets terug gedraaid naar 2500 toeren en toen snel naar huis gegaan voor ie weer 'plob' zou zeggen.

Oke, mijn mening (en die van Geert, mijn steun en toeverlaat in deze situaties):

- Accu kan het niet zijn, stroom heb ik.
- Startmotor kan het niet zijn, (is vorig jaar gereviseerd) + dan zou ik op z'n minst
een 'klik' horen.
- Dynamo....??? Kon het ook niet zijn, weet even niet meer waarom niet.
- Conclusie: We kwamen uit bij de startrelais.

Nu gaan we dus aan het sleutel straks en alle tips en tricks zijn welkom.

- Weet iemand hoe je deze kan controleren op werkzaamheid?
- Kan het eventueel nog iets anders zijn?

BTW, het gaat om een Honda CBR 600 F, model 1998.

Bedankt alvast voor de gezelligheid en alle tips.

Groetjes...

Maaike
 
Hey supernurse!

Duurde ff voordat ik je topic had gevonden, was naar CBR titels aan het zoeken.

Maarrem, wel vaag (maar ook mooi) dat alles nu weer normaal wilt starten en lopen!

En 8 keer achter elkaar starten zonder problemen is ook niet niks. Maar ik denk dat het laatste ritje een half uurtje is geweest? Dus van helemaal dood, zelfs geen klik, naar vol genoeg om achter mekaar te starten in een half uurtje, weet niet of dat kan? :?

Al klinkt het leegrijden in de file verhaal wel plausibel.
Laten we iig hopen dat de problemen wegblijven vanaf nu, en wie weet kom ik je nogeens tegen onderweg! *O* (wel rijdend dan :+ )

Groeten!
 
Brandde het neutraallampje wel toen je helemaal geen klik meer kreeg?

Misschien gaf de neutraalsensor geen groen licht?
m.i. start hij niet als hij aangeeft dat hij in zijn versnelling staat.
 
Goede accu heeft 12,8 aan boord gewoon zonder draaiende motor.
Met draaidende motor 13,2 tot 14,5 mag.
Tijdens starten mag ie niet beneden de 12 volt zakken eigenlijk.

Maar verkijk je ook niet op een slecht massa kontakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan