Geen olielampje bij aanzetten motor

VendettA

MF veteraan
10 aug 2020
2.371
3.054
Tiel
Goedendag allen,

in het instructieboekje van de st1100 staat dat als het contact aan wordt gezet zonder de motor te starten het olielampje moet branden,en uit moet gaan als de motor daadwerkelijk loopt, dit is echter niet het geval er gaat geen lampje aan, moet ik mij zorgen maken? Olieniveau lijkt goed.
Is er een simpele manier om te controleren of bijvoorbeeld enkel het lampje stuk is? ( of erger )
Ben zelf vrij simpel, als het er op zit moet het werken en anders gemaakt worden en heb weinig trek in schade of ongelukken.

bedankt alvast.
 
Bij veel motoren hebben ze het zo gemaakt dat de belangrijke lampjes zoals oliedruk/peil, reserve, en temperatuur gaan branden bij het indrukken van de startknop. Je kan dan gemakkelijk controleren of het lampje niet stuk is. Is dat bij deze motor ook niet zo? Staat vaak in de gebruikers handleiding.

Bij modernere motoren worden LED's gebruikt. Die hebben een veel langere levensduur dan gloeilampjes. Een controlemiddel zal in dat geval niet nodig zijn.
In een Pan zul je weinig LEDjes aantreffen denk ik. Maar je suggestie zal ik onthouden voor het geval ik met modern spul te maken krijg. 😎
 
Ik heb een olie pijlglas,maar het was makkelijk geweest als ze daar een lampje in hadden gemaakt,dan hoefde ik er geen lampje bij te houden om hem af te lezen
Zo hebben jullie weer wat om over te discuceren ,handig of niet handig
 
Update: zij kappen moeten er nog af ( om de lekkage te controleren) maar heb op jullie aanraden t.b.v. De oliedruk lamp ( ps ja ik heb een kijkglaasje, olie niveau is goed dus ben bang dat het een koelvloeistof lekkage is maar daar kom ik later wel achter)
*Fitting doorgemeten geen stroom ( de rest wel)
*Het witte kastje waar de connectors ingaan gemeten geen stroom ( op de andere punten waar de connectors dus draden van de andere lampjes ingaan wel stroom)

ga nu mijn weg verder naar beneden maken.

thanks so far! ( heb de pan gekocht om zijn geroemde betrouwbaarheid evenals de Xj600s hiervoor...dag 1 al aan het sleutelen ipv rijden met dit goede weer vandaag..maar goed keer de motor wel beter kennen iig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan