geflits...........................

tomba01

Die hard MF'er
6 sep 2003
410
0
haarlem
hoi allemaal,

met mij gaat het even wat minder... ik ben vanmiddag geflits met ongeveer 130 kmh. op de klok, niet zo heel snel maar je mocht er maar 50 rijden.
Weet iemand wat mij nu te wachten staat?????
 
Ehm... Een hele dure boete, (voorwaardelijke) rijontzegging en een hele hoop gezeik van de moraalridders alhier.
 
Ow man, dat gaat pijn doen. Een vriend van me is met 210 op de snelweg gepakt en is zo'n 3 maanden z'n rijbewijs kwijt. Geldboete moet nog volgen. Maar zo hard binnen de bebouwde kom wordt strenger behandeld... succes maat!
 
Ik rij normaliter ook altijd te hard maar 130km/pu in een 50 zone is mij net iets te gek!

Oja, verwacht maar wel een hoge boete en waarschijnlijk (bijna zeker) mag je ook nog voorkomen. Ligt aan de OvJ en of je natuurlijk al eerder zulke "misdrijven" hebt begaan.
 
Als je door een paal geflitst word, ben je dan ook je RBW kwijt?? Ze kunnen toch niet bewijzen dat jij op je motor zat en niet een maat van je in jouw pak? Dikke boete lijkt me wel ..........
 
Als je door een paal geflitst word, ben je dan ook je RBW kwijt?? Ze kunnen toch niet bewijzen dat jij op je motor zat en niet een maat van je in jouw pak? Dikke boete lijkt me wel ..........


:^

Word denk ik alleen een ontzettend dure boete ;(
 
oeps dat zijn geen grappen!!! je had beter nog een heel stuk harder kunnen rijden dan was de flitser mischien te laat geweest.

Succes ermee.

ps: jammer dat er altijd mensen zijn die je plezier moeten verdelgen.....
 
hoi allemaal,

met mij gaat het even wat minder... ik ben vanmiddag geflits met ongeveer 130 kmh. op de klok, niet zo heel snel maar je mocht er maar 50 rijden.
Weet iemand wat mij nu te wachten staat?????

Je had er gelijkt een band+blik benzine overheen moeten flikkeren :X

En aansteken natuurlijk })
 
hoi allemaal,

met mij gaat het even wat minder... ik ben vanmiddag geflits met ongeveer 130 kmh. op de klok, niet zo heel snel maar je mocht er maar 50 rijden.
Weet iemand wat mij nu te wachten staat?????

Nou... daar word je niet echt vrolijk van nee!
Ik heb 't effe voor je nagekeken en ik kwam op het volgende:
OM-transactie is niet mogelijk
Eis ter zitting: € 581 en 4 maanden onvoorwaardelijke ontzegging motorrijtuigen

Je kan het ook zelf nakijken/berekenen;
klik hier om zelf je boete te berekenen

Succes ermee!
 
hoi allemaal,

met mij gaat het even wat minder... ik ben vanmiddag geflits met ongeveer 130 kmh. op de klok, niet zo heel snel maar je mocht er maar 50 rijden.
Weet iemand wat mij nu te wachten staat?????

Ik zeg zo`. 700 eutjes boete en voorwaardelijk rijbewijs kwijt voor pakweg 4 maanden! heb ik net gelezen!
 
De moraalridders durven blijkbaar niet meer te reageren.... ;)

Dat is inderdaad ferm klote man, en dat net aan de start van het nieuwe seizoen, zal een duur grapje worden denk ik.

Maar nog een geluk dat je geen Belg bent:
NIEUWE CLASSIFICATIE VAN OVERTREDINGEN :

a) gewone overtredingen:
- meeste gewone overtredingen + snelheidsovertredingen < 10 km/u
Boete 55€ tot 1.375 €

b) zware overtredingen 1e graad:
- gevaarlijk parkeren
- gebruik GSM aan het stuur
- niet dragen veiligheidsgordel
- niet naleven van de verplichting de bestuurder uit de andere richting te laten voorgaan
- snelheidsovertredingen > 10 km/u
Boete : 275 € tot 1.375 €, intrekking rijbewijs facultatief

c) zware overtredingen 2e graad:
- niet-naleven van kruisings-en voorrangsregels
- snelheidsoverschtrijding met meer dan 20 km/u (behalve zone 30)
- inhaalverbod voor vrachtwagens bij regenweer
Boete : 275 € tot 2.750 €, intrekking rijbewijs facultatief

d) zware overtredingen 3e graad:
- snelheidoverschrijding met 50% van de toegelaten snelheid, behalve zone 30 (boven 50 km/uur) en op de autosnelweg (boven 160 km/uur)
- spookrijden op de autosnelweg
- gevaarlijk inhalen
Boete : 550 € tot 2.750 €, intrekking rijbewijs VERPLICHT

Van het Worst Case Scenario uitgegaan, zou dit je 2750€ kunnen kosten plus een paar maanden of zelfs een jaar rijverbod.

Sterkte man.
 
Het was een auto langs de kant van de weg. dus die bus benzine lijkt mij geen strak plan, ik ben dus niet staande gehouden.
130 lijkt hard , ( is ook zo ) maar als je in z'n tweede versnelling ff op wiel rijd ..... ben je er zo.
 
mja das helemaal k*t dus,..

Heb een tijdje terug het zelfde gehad, geflitst met 133 km te hard waar je 50 mocht.

Ik moest voorkomen, heb bij de officier de foto's opgevraagt en gezegt dat het onmogelijk ikzelf kon zijn omdat ik op dat moment op een totaal andere plaats was. Probeerde dat aan te tonen door een uitdraai van mijn zakelijke agenda (iets wat niet aangenomen werd als bewijs, mischien werkt een geschreven en ondertekende verklaring van je werkgever beter.) Ik heb niet gereageerd op eerdere brieven met de vraag of ik met hun contact op wou nemen, op het moment dat je dat doet moet je gelijk een verklaring afleggen die ze tegen je gaan gebruiken in de rechtszaal. Ik ben dus naar de rechstzaal gegaan en ik heb foto's meegenomen waarbij ik op de motor zit met een andere jas en helm. nu weet ik niet of je een MF sticker op je kenteken hebt zitten op dit moment, haal deze er af als je de foto maakt. zo lijkt je kenteken niet meer op het kenteken wat is geflitst. Geef ook aan in de rechtszaal dat je het nooit geweest kan zijn, geef de verklaring die je hebt (hopelijk) van je werkgever aan de rechter en geef hem/haar ook de foto's van je motor en laat ze vergelijken.
Waarschijnlijk spring je er redelijk uit.

Ik zelf ben er ook redelijk uitgesprongen. Ze konden niet hardmaken dat ik op dat moment op die motor zat en mocht me rijbewijs houden. Wel moest ik een bekeuring betalen van 500 euro, dit omdat ze het toch bewezen achte dat het mijn motor was.
(ik had toen geen stickers er opzitten)
de eis van de officier was in eerste instantie 750 euro en 3 maanden onvoorwaardelijk rijbewijs inleveren. :X (en het was mijn eerste keer)
Dus heb ik toch nog een beetje geluk gehad....

In ieder geval succes,.. het kan nog wel even duren voordat je er wat van hoort,.. Bij mij dik een jaar..
 
Het was een auto langs de kant van de weg. dus die bus benzine lijkt mij geen strak plan, ik ben dus niet staande gehouden.
130 lijkt hard , ( is ook zo ) maar als je in z'n tweede versnelling ff op wiel rijd ..... ben je er zo.
Dan hebben ze misschien je kenteken niet eens kunne lezen :)

Maar buiten dat je een overtreding hebt begaan door meer dan 50 KM/h te hard gereden te hebben is het ook een snelheidsoverschrijding van 200%. Invordering van het rijbewijs en een boete is denk ik het gevolg.
 
Het was een auto langs de kant van de weg. dus die bus benzine lijkt mij geen strak plan, ik ben dus niet staande gehouden.
130 lijkt hard , ( is ook zo ) maar als je in z'n tweede versnelling ff op wiel rijd ..... ben je er zo.


Die flits-boa's zou je aan de hoogste ...... ach dat weten ze zelf ook wel :r
 
Op donderdag 12 februari 2004 23:33 schreef tomba01 het volgende:
ik ben vanmiddag geflits met ongeveer 130 kmh. op de klok, niet zo heel snel maar je mocht er maar 50 rijden. Weet iemand wat mij nu te wachten staat?????

In "Off-Topic" staat onderstaand bericht van 'kawa_shedevil. Reed 147 waar je 50 mag maar werd gepakt op 116 km/uur. Werd wel staande gehouden en was blijkbaar haar tweede keer. In haar geval 'slechts' 468 euro en paar dagen rijbewijs kwijt.

link: ik kom op Blik-op-de-weg

Op vrijdag 13 februari 2004 10:51 schreef kawa_shedevil het volgende:
30 april kom ik op blik-op-de-weg })

uhhm waarom? werd een beetje opgejaagd (jah dat zeggen ze allemaal) door een andere motorrijder. inhalen-terugzakken-inhalen-terugzakken... beetje treiteren. dusse ik probeerde van hem af te komen. rechts inhalen-verdrijvingsvlak rijden-bumperkleven (dat laatste vond ik wel meevallen)

tot ik echt goed zat van hem was en gas gaf. ik reed 147 waar ik 50 mocht. oeps. gepakt alleen op snelheid van 116 waar ik 50 mocht. rijbewijs paar dagen kwijt en 468 euro boete.
 
Als je door een paal geflitst word, ben je dan ook je RBW kwijt?? Ze kunnen toch niet bewijzen dat jij op je motor zat en niet een maat van je in jouw pak? Dikke boete lijkt me wel ..........
Uiteindelijk wel.

Want jij bent officieel de eigenaar van de machine, en dus ook aansprakelijk.
Jij moet kunnen aantonen dat jij of iemand anders die je motorfiets leent de overtreding begaan heeft.
Zodra je schuld bekend, dan kan alsnog je rijbewijs ingevorderd worden........
 
terugflitsen!!!! :+

full
 
uit eigen ervaring mensen...

From: post@openbaarministerie.nl
To: ...@hotmail.com
Subject: Re: Re: te hard, veeeel te hard
Date: Tue, 3 Jun 2003 15:26:15 +0200 (CEST)

Beste Frans

Een strafverzwarende omstandigheid kan zijn wegwerkzaamheden of gevaarlijk
rijgedrag.

3.2. Recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen

De recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen wordt toegepast
bij snelheidsovertredingen, die niet als een gedraging in de bijlage bij de
Wet Mulder zijn opgenomen, dan wel waarvoor geen vast tarief van de
transactie door het OM is vastgesteld (een overschrijding van de maximum
snelheid met meer dan 70 kilometer per uur). De recidiveregeling luidt als
volgt:
Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een
jaar na afdoening van de vorige overtreding.
Recidiveregeling snelheidsovertredingen

(OBM vw ontzegging rijbevoegdheid voorwaardelijk)
(OBM ovw ontzegging rijbevoegdheid onvoorwaardelijk)

Motorvoertuigen

(uitgezonderd vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen
en brommobielen)

Snelheidsovertredingen met een snelheid van:31 km/u t/m 50 km/u

eerste - vast tarief
tweede - eis ter zitting €7 per km, 4 mnd OBM vw
derde - eis ter zitting €7 per km, 4 mnd OBM ovw
vierde - eis ter zitting €7 per km, 6 mnd OBM ovw

51 km/u t/m 69 km/u

eerste - vast tarief
tweede - eis ter zitting €8 per km, 4 mnd OBM ovw
derde - eis ter zitting €8 per km, 6 mnd OBM ovw
vierde- eis ter zitting €8 per km, 8 mnd OBM ovw

70 km/u t/m 95 km/u

eerste- eis ter zitting €7 per km, 4 mnd OBM ovw
tweede- eis ter zitting €8 per km, 6 mnd OBM ovw
derde- eis ter zitting €8 per km, 8 mnd OBM ovw
vierde- eis ter zitting €8 per km,10 mnd OBM ovw

96 km/u en hoger

eerste- eis ter zitting €7 per km, 4 mnd OBM ovw
tweede- eis terzitting €8 per km, 8 mnd OBM ovw
derde- eis ter zitting €8 per km, 10 mnd OBM ovw
vierde- eis ter zitting €8 per km, 12 mnd OBM ovw


Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dick Zuilhof
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie

Dus je kan rekenen op € 7,00 per kilometer te hard, en das bij jouw ongeveer € 560 euri. En je rijbewijs inleveren voor 4 maanden (zeggen ze) Die heb je waarschijnlijk binnen 1½ maand weer terug. Is dus nog te overzien. Het is kut.. maar wie ze billen brand mot op de blaren zitten..

Succes maat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan