Geflitst door mobiele flitser: wel of geen geluk?

itsLochii

Die hard MF'er
31 mei 2015
708
9
Druten
Hoi -O-

Ik dacht zojuist lekker een stukje te gaan rijden. Aangename temperatuur. Ik liet me even verleiden om even stevig op te trekken en jawel hoor, daar stond ineens zo'n mooi wit buisje op een standaard, onopvallend in de berm.

Dat ik te snel reed is zeker, maar nu vraag ik me toch af of ik wel echt geflitst kan zijn.

De flitser stond op mij gericht, en ik heb echt alleen maar het dingetje (een huls/buisje) gezien. Verder niets. Weet iemand of dat ding ook de foto maakt? Of staat er ergens ook nog een losse unit die de foto maakt? Een motor heeft namelijk geen kenteken op de voorzijde dus van die kan kunnen ze je ook niet fotograferen..

Op de terugweg (ben vrij snel gekeerd want de lol was er een beetje af |( ) heb ik nogmaals gekeken en ik zag echt alleen maar een wit hulsje op een standaard.

Iemand die me gerust kan stellen? Ik ga in ieder geval uit van het ergste :N
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet gewoon een paal gezien waar de luchtkwaliteit mee wordt gemeten?
 
Stonden er kleine groene (blauwe) mannetjes bij? :+
Die zullen met de auto een meter of 3 verder naar beneden hebben gestaan, ze stonden niet in het zicht in ieder geval. 3 meter naar beneden is een fietspad namelijk.

Heb je niet gewoon een paal gezien waar de luchtkwaliteit mee wordt gemeten?
Wordt dat gedaan met een langwerpige buis die op het verkeer gericht staat, op een driepotige/vierpotige standaard, zo'n 20-30cm boven de vangrail? Kan het me haast niet voorstellen. Dit had toch wel erg veel weg van een flitser. Zie dergelijke dingen wel vaker staan.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen wordt je vanaf 1 kant op de foto gezet, zelfde apparaat als wat de meting doet.

Dus als je van voren geflitst bent dan heb je waarschijnlijk geluk. Zijn maar weinig palen die ook nog even een foto van je achterkant maken denk ik. Voor dat kleine aantal overtreders waar dat nodig voor is, is het teveel gedoe gok ik.

Ik denk dat je er niks van gaat horen.
 
Als je op bijvoorbeeld flitsservice.nl kijkt dan staat (in de historie) niks gemeld over een flitser op jouw afgelegde route. Tevens is een 'paal' zoals in jouw verhaal omschreven niet terug te vinden tussen de diverse mobiele flitspalen. Dit zegt nog niet alles maar goed. Want als het geen flitser was, wat was het dan wel..?!
 
als hij van voren naar je gericht stond kunnen ze niks.. _O-

Rij er morgen nog een keertje langs, misschien staat de paal er nog steeds...
weet je zeker dat het geen flitser was, en kunnen we hem allemaal een keertje komen bewonderen :+
 
Er wordt gesproken over een paal maar ik heb nooit het woord paal gebruikt. Het stond op een lage standaard vlak boven de vangrail en het dingetje was op het tegemoetkomend verkeer gericht.

Op flitsservice en flitsmeister heb ik inderdaad gekeken en daar heb ik niets gezien. Dat betekent natuurlijk niet dat er niets stond. Zij zijn immers ook afhankelijk van data die hun grbruikers aanleveren.

Vanochtend was het in ieder geval nergens meer te bekennen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een camera van de belastingdienst. Die doen ook nog wel eens mobiele controles.
 
Ik weet wat je bedoelt, het lijkt wel een langwerpig wit glas ofzo, ik heb ze weleens zo zien staan in Tiel op de N323. Of het een flitser was durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, wel zijn ze dusdanig klein dat hij hier achter een hectometer paaltje stond met het statief dus tussen de vangrail. Vrijwel onmogelijk om te zien. (ik kwam overigens de flitser tegemoet dus zag hem wel duidelijk)

Flitsen heeft al jaren niets meer te maken met het verhogen van de veiligheid, puur de staatskas spekken.
 
Wat het ook was, er ging een preventieve werking van uit zeg. Je zit er nu al 24 uur mee in je maag. _O-
 
En vooral terug gaan om te kijken of het een flitser was, zodat de boa als og de kans heeft om je kenteken te noteren _O-
 
Ik heb deze gezien, ook in het wit.
8129715

Nieuwe manier van flitsen? : Controles • Flitsservice.nl

Zou dus geen flitser zijn, maar een ANPR camera....
 
En vooral terug gaan om te kijken of het een flitser was, zodat de boa als og de kans heeft om je kenteken te noteren _O-

Ik heb ze serieus nog nooit van voren zien flitsen, de enige kastjes die dat wel doen zijn van die scandingen voor je kenteken die ik ook een keer ben tegengekomen, en me toen al afvroeg wat het was.
En denk je nou echt dat zo'n mannetje daadwerkelijk alles gaat bijhouden wat voorbij rijdt? Die zit gewoon heel wat anders te doen en laat de radar zijn werk doen. Dus als je terugrijdt weet hij echt niet wie je bent hoor.

Edit: Dat ding hierboven was het bij mij ook, alleen stond hij op het tegemoetkomende verkeer gericht.
 
Laatst bewerkt:
Niks om je zorgen over te maken dus :) gelukkig! Waar stond hij trouwens?

quote:

Naast de PIPS werd er ook gewoon op snelheid gecontroleerd.
Alle overtreders tot 25 km/uur te hard werden gewist, dit i.v.m. de politieacties.


Uit 2008 zie ik nu... maar het gebeurd dus dat ze tegelijkertijd op snelheid controleren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan