EvBeek
MF'er
- 18 sep 2013
- 39
- 0
Beste forummers,
Ik ben mij wat aan het inlezen over gehoorbescherming. Dit na aanleiding van enkele topics waarin gesproken wordt over gehoorbeschadigingen en mensen die tot wel 3 dagen na een rit nog last van hun gehoor hebben. Ook de productenten van de desbetreffende dopjes zelf melden mij dat ik maar beter bescherming kan gebruiken, als ik geensoa gehoorbeschadiging wil oplopen.
Nou vraag ik mij natuurlijk af of dit echt zo’n vaart loopt. Ik zelf rijd eigenlijk nooit boven de maximum snelheid en ga snelwegen als het even kan uit de weg (ik houd niet zo van snelheid, wel van bochten ). Van het suizen van de wind heb ik dan ook eigenlijk weinig last onder de 100 km/h. Heeft iemand (als het even kan een onderbouwde) indicatie vanaf wanneer gehoorbescherming nuttig is? Ik zelf kan afgezien gegevens van producenten eigenlijk weinig vinden over wat verstandig is (die melden dat je maar beter altijd bescherming kunt gebruiken).
Ik ben mij wat aan het inlezen over gehoorbescherming. Dit na aanleiding van enkele topics waarin gesproken wordt over gehoorbeschadigingen en mensen die tot wel 3 dagen na een rit nog last van hun gehoor hebben. Ook de productenten van de desbetreffende dopjes zelf melden mij dat ik maar beter bescherming kan gebruiken, als ik geen
Nou vraag ik mij natuurlijk af of dit echt zo’n vaart loopt. Ik zelf rijd eigenlijk nooit boven de maximum snelheid en ga snelwegen als het even kan uit de weg (ik houd niet zo van snelheid, wel van bochten ). Van het suizen van de wind heb ik dan ook eigenlijk weinig last onder de 100 km/h. Heeft iemand (als het even kan een onderbouwde) indicatie vanaf wanneer gehoorbescherming nuttig is? Ik zelf kan afgezien gegevens van producenten eigenlijk weinig vinden over wat verstandig is (die melden dat je maar beter altijd bescherming kunt gebruiken).