Robinjo
MF veteraan
Techneuten...
Ik heb een Moto Martin, hier heb ik een '88er GSX1100F motorblok ingebouwd met een zelfbouw turbosysteem.
Nu heb ik er een probleem mee waar ik niet uitkom, het is een serieuze voelbaar en hoorbaar geklapper ergens in de aandrijving wanneer er veel vermogen op gezet wordt, dit is in elke versnelling dus niet alleen in de 3e of zo dat had simpel geweest wel is het zo dat het in zijn 5 minder heftig is als in z'n 1.
Ik ben al een tijd bezig hiermee en heb al van alles gedaan om het op te lossen:
Gecheckt of het motorblok recht in het frame zit, ik heb tenslotte zelf de motorsteunen gemaakt Check
Ketting loopt goed vrij van het frame en de achterbrug.
Kettinglijn gecontroleerd met een speciaal laserapparaatje, deze is op de millimeter nauwkeurig in lijn.
Ketting en tandwielen vervangen, geen verschil met de vorige set die er 6700 km op had zitten
Gekeken of het voortandwiel en achtertandwiel even verticaal staan, dit scheelde 0.5 graad.
Splines van de as waar het voortandwiel op wordt gemonteerd zijn in goede staat.
Afwijking zijwaarts van de tandwielen, het voortandwiel zit nu op 0.05 mm en het achtertandwiel op 0.2 mm.
Gecontroleerd of het achterwiel recht in de achterbrug zit, hier heb ik een gereedschapje voor gemaakt waarmee je precies de afstand van de achteras t.o.v. de achterbrugas kan controleren welke ik elke keer gebruik als het wiel er uit is geweest.
Ik heb geen speling op de motorsteunen, wiellagers, achterbruglagers of lager van de uitgaande versnellingsbak-as wat ik kan voelen.
Afgelopen winter heb ik de koppeling (waar een lock-up op is gebouwd, werkt geweldig, geen geslip sinds dag 1) nagekeken en alles zag er goed uit.
Iemand suggesties wat het nog meer zou kunnen zijn?
Ik heb een Moto Martin, hier heb ik een '88er GSX1100F motorblok ingebouwd met een zelfbouw turbosysteem.
Nu heb ik er een probleem mee waar ik niet uitkom, het is een serieuze voelbaar en hoorbaar geklapper ergens in de aandrijving wanneer er veel vermogen op gezet wordt, dit is in elke versnelling dus niet alleen in de 3e of zo dat had simpel geweest wel is het zo dat het in zijn 5 minder heftig is als in z'n 1.
Ik ben al een tijd bezig hiermee en heb al van alles gedaan om het op te lossen:
Gecheckt of het motorblok recht in het frame zit, ik heb tenslotte zelf de motorsteunen gemaakt Check
Ketting loopt goed vrij van het frame en de achterbrug.
Kettinglijn gecontroleerd met een speciaal laserapparaatje, deze is op de millimeter nauwkeurig in lijn.
Ketting en tandwielen vervangen, geen verschil met de vorige set die er 6700 km op had zitten
Gekeken of het voortandwiel en achtertandwiel even verticaal staan, dit scheelde 0.5 graad.
Splines van de as waar het voortandwiel op wordt gemonteerd zijn in goede staat.
Afwijking zijwaarts van de tandwielen, het voortandwiel zit nu op 0.05 mm en het achtertandwiel op 0.2 mm.
Gecontroleerd of het achterwiel recht in de achterbrug zit, hier heb ik een gereedschapje voor gemaakt waarmee je precies de afstand van de achteras t.o.v. de achterbrugas kan controleren welke ik elke keer gebruik als het wiel er uit is geweest.
Ik heb geen speling op de motorsteunen, wiellagers, achterbruglagers of lager van de uitgaande versnellingsbak-as wat ik kan voelen.
Afgelopen winter heb ik de koppeling (waar een lock-up op is gebouwd, werkt geweldig, geen geslip sinds dag 1) nagekeken en alles zag er goed uit.
Iemand suggesties wat het nog meer zou kunnen zijn?