Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eventuele verkoop word lastig, eventuele volgende problemen die je mischien gaat krijgen?.... hoe wat is daar de oorzaak van?
Maar ook je gevoel.. een goed gerepareerd iets, is niet slécht.. maar van een herkeuring (met garantie bepalingen )lijkt geen sprake... en dan nog te zwijgen over de quick shifter, die er dus niet op past :+

Persoonlijk zeg ik emotie aan de kant, en laat ze het ding weer terugkopen..., jouw schadeloos stellen..
Desnoods wat eraf voor het gebruik..
 
Nog een dingetje, mijn hongaarse redder in nood was van plan deze week naar Nederland te komen, Middelburg om precies te zijn. Rij ik natuurlijk met alle plezier even langs op zijn uitnodiging om een flinke fles alcohol (want uit ervaring weet ik dat die oostblokkers alles zuipen wat los en vast zit) te overhandigen.
Was het niet zo geweest dat ik morgen nacht op vakantie ga...'(
Misschien een tijdelijke tussen optie, een andere mf er vragen dit te doen namens jou?
Misschien zou iemand zijn of haar tijd aanbieden.

Ben wel gehecht aan m'n motor (zwak punt) en zou met de vergoeding leuke dingen kunnen doen. Maar op termijn is het wellicht een onverstandige keuze.
Mocht je besluiten de motor te houden, dan kies je hopelijk toch wel voor de keuring??
 
Ingaande op het verhaal wat de oplossing gaat worden. Ik wacht eerst de aangeboden opties af voordat ik hier verder mee ga en m'n hoofd over ga breken.

Ben wel gehecht aan m'n motor (zwak punt) en zou met de vergoeding leuke dingen kunnen doen. Maar op termijn is het wellicht een onverstandige keuze.
Bang van de motor ben ik niet echt, heb er 7k moeiteloos op gereden en vloog een half uur geleden nog met een illegaal vaartje over de snelweg naar huis. De motor spoort en stuurt prima, ergens vermoed ik dat ze toch wel echt hun best gedaan hebben op het herstel.

Maargoed, nogmaals ik wacht de opties even af en dan zien we weer verder:t
Bedenk jezelf wel, dat je de problemen die je bent tegengekomen, later ook moet melden bij verkoop. Dat gaat je geld kosten bij inruil of verkoop. Velen gaan hun handen niet branden aan een uit delen opgelast frame en dat zou jij ook niet moeten doen..

Als de koop wordt teruggedraaid, kan je een andere Tracer kopen, die wel eerlijk is. Dat is beter dan de ellende die je nog kunt krijgen met deze.. een keer een lompe wheelie en je frame breekt...

Ook al rijdt hij leuk, een goede Tracer rijdt minstens hetzelfde. Met deze ga je echt gezeik krijgen bij inruil/verkoop, of als je schade hebt...

Wat jij nu weet, kan je niet achterhouden bij verkoop...
 

En stiekem hé, snap ik nog best dat jij die motor wilt houden. Als hij door de keuring komt met goede resultaten, en hij is goed zou ik ook twijfelen.
Bij een nieuwe moet je weer 'n nieuw topic openen, nieuw onderzoek doen, nieuwe Hongaar vinden die die andere heeft gecrasht. Al met al veel werk.
Tevens, ik heb 8 jaar met mijn eerste motor gereden, en verwacht dat met deze wederom te doen. Tegen die tijd is de informatie oud en irrelevant (zelfs bij melden) want dan heeft hij het toch mooi weer 8 jaar volgehouden, en is dagwaarde toch minimaal...

Moet wel eerlijk toegeven, de climax was anders dan ik verwachtte toen ik gisteren om half 5 mijn pc afsloot en naar huis reed.
Had verwacht dat ze wat minder welwillend en open zouden zijn (of willen we dat puur voor sensatie?).

TL;DR: Blij voor je dat de verkopende partij meedenkt. Blij voor je dat de motor wél goed functioneert. Blij voor je dat je zoveel mensen tot het puntje van hun stoel hebt geboeid. Nu hopen dat er een oplossing komt waar jij gelukkig mee bent. Of het dan een restitutie is, een inname van motor met terugbetaling, een keuring en schadeloosstelling of wat dan ook. Zolang jij je er goed bij voelt is het ok. Jij hebt immers het speurwerk gedaan en de fiets gevoeld. Wij lezen alleen maar :+
 
En stiekem hé, snap ik nog best dat jij die motor wilt houden. Als hij door de keuring komt met goede resultaten, en hij is goed zou ik ook twijfelen.
Bij een nieuwe moet je weer 'n nieuw topic openen, nieuw onderzoek doen, nieuwe Hongaar vinden die die andere heeft gecrasht. Al met al veel werk.
Tevens, ik heb 8 jaar met mijn eerste motor gereden, en verwacht dat met deze wederom te doen. Tegen die tijd is de informatie oud en irrelevant (zelfs bij melden) want dan heeft hij het toch mooi weer 8 jaar volgehouden, en is dagwaarde toch minimaal...

Moet wel eerlijk toegeven, de climax was anders dan ik verwachtte toen ik gisteren om half 5 mijn pc afsloot en naar huis reed.
Had verwacht dat ze wat minder welwillend en open zouden zijn (of willen we dat puur voor sensatie?).

TL;DR: Blij voor je dat de verkopende partij meedenkt. Blij voor je dat de motor wél goed functioneert. Blij voor je dat je zoveel mensen tot het puntje van hun stoel hebt geboeid. Nu hopen dat er een oplossing komt waar jij gelukkig mee bent. Of het dan een restitutie is, een inname van motor met terugbetaling, een keuring en schadeloosstelling of wat dan ook. Zolang jij je er goed bij voelt is het ok. Jij hebt immers het speurwerk gedaan en de fiets gevoeld. Wij lezen alleen maar :+

Misschien moet de climax nog komen.... ;)
 
Deze retour afzender en gaan voor een echt 2017 model: kan je eindelijk je quick shifter monteren 8-)

Zoals velen al hebben aangegeven: als je deze tzt wilt inruilen of verkopen krijg je gezeik. Als je 'm al kwijt kunt, krijg je er veel minder voor.
 
Nogmaals allen bedankt voor het mee denken!
Ik ga na alle reacties hier toch de voorkeur uit laten gaan naar de terugname van de motor ofwel ontbinding.
Mocht dit allemaal lopen zoals ik hoop dat het gaat, komt er een mooie nieuwere tracer uit 2019 voor in de plaats. Die uiteraard een grondige inspectie krijgt :)
 
Helemaal met Swetty eens,lijkt mij niets als je onder het rijden denkt straks breekt er iets af.
Roze bril afzetten en gaan voor geld terug motor terug,al geloof ik nooit dat dit gaat gebeuren
Je had tenslotte zelf ook een onderzoek plicht,maar dan voor je hem kocht.
Jullie gaan er vast uitkomen,veel succes
 
Ik hoor veel opmerkingen over geld terug, en zelfs een vergoeding voor het ongemak.
Dat zijn natuurlijk de beste opties... maar houd er wel rekening mee dat je er gewoon bijna een jaar op gereden hebt, en X aantal kilometers.

Ik kan me voorstellen dat voor deze periode van gebruik toch een bepaalde afschrijving gerekend wordt.
Dus ook al zou je niet het volledige bedrag terug krijgen, maar bijvoorbeeld € 1000,- minder zou ik die kans aangrijpen.
 
Ik hoor veel opmerkingen over geld terug, en zelfs een vergoeding voor het ongemak.
Dat zijn natuurlijk de beste opties... maar houd er wel rekening mee dat je er gewoon bijna een jaar op gereden hebt, en X aantal kilometers.

Ik kan me voorstellen dat voor deze periode van gebruik toch een bepaalde afschrijving gerekend wordt.
Dus ook al zou je niet het volledige bedrag terug krijgen, maar bijvoorbeeld € 1000,- minder zou ik die kans aangrijpen.
In die tijd heb ik wel.

-olie ververst/nieuwe filter
-bougies vervangen
-gaskleppen gesteld
-ketting/tandwielset vervangen
-nieuw windscherm gemonteerd
-nieuwe rem/koppelingshendels gemonteerd
-nieuwe achterband laten monteren

Daarbij zou je ook nog enige compensatie voor het ongemak en de tekortkomingen kunnen verwachten.
 
In die tijd heb ik wel.

-olie ververst/nieuwe filter
-bougies vervangen
-gaskleppen gesteld
-ketting/tandwielset vervangen
-nieuw windscherm gemonteerd
-nieuwe rem/koppelingshendels gemonteerd
-nieuwe achterband laten monteren

Daarbij zou je ook nog enige compensatie voor het ongemak en de tekortkomingen kunnen verwachten.

Ik snap dat je er op die manier in staat, maar ik kan me ook voorstellen dat er een ander standpunt is.
Hoeveel kilometers heb je gereden in de periode dat je hem hebt?
 
In die tijd heb ik wel.

-olie ververst/nieuwe filter
-bougies vervangen
-gaskleppen gesteld
-ketting/tandwielset vervangen
-nieuw windscherm gemonteerd
-nieuwe rem/koppelingshendels gemonteerd
-nieuwe achterband laten monteren

Daarbij zou je ook nog enige compensatie voor het ongemak en de tekortkomingen kunnen verwachten.

Niet kunnen verwachten, maar "mogen" verwachten!
Ik bewonder de rustige en grondige manier van aanpak van jou.
 
Ik snap dat je er op die manier in staat, maar ik kan me ook voorstellen dat er een ander standpunt is.
Hoeveel kilometers heb je gereden in de periode dat je hem hebt?


En dan mag je natuurlijk niet vergeten dat de teller nog 3k meer heeft dan de motor echt gereden heeft, dus dan is het ook nog een onjuiste stand.
Dus heb je dan 4k gereden, of 10k? Of toch 7k?
 
Heb je de oude onderdelen nog, en dan vooral uiteraard het windscherm en de handels? Die terugplaatsen en de nieuwe bewaren voor een volgende (of doorverkopen als 't toch een ander model wordt). Voor de rest kun je qua spullen misschien maar beter je verlies nemen.
 
Voor de juridische specialisten onder ons.
Mocht dit nodig zijn, op welke manier zou ik me kunnen baseren op iets uit het wetboek?
Ik heb het één en ander voorbij zien komen, maar ik zou het graag nog even concreet op een rijtje hebben.

In boek 6, titel 5, afdeling 2 staat artikel 228 en gaat het over "het tot stand komen van overeenkomsten" en "dwaling".
Ik heb hier echt weinig kaas van gegeten, dus misschien kan ik nog wat leren :)
 
Heb je de oude onderdelen nog, en dan vooral uiteraard het windscherm en de handels? Die terugplaatsen en de nieuwe bewaren voor een volgende (of doorverkopen als 't toch een ander model wordt). Voor de rest kun je qua spullen misschien maar beter je verlies nemen.
Ik heb alles keurig bewaard, voor het geval ik van de motor af zou moeten;)
 
Is het onderhoud zelf of door een dealer uitgevoerd?

Het zou netjes zijn als de motorzaak de Tracer terug zou nemen, hopen dat ze dat doen. Consignatie verkoop kan juridisch ook wel een ding zijn, betreft wie je aansprakelijk kan stellen. Pak het verkoopcontract met de kleine lettertjes en hun leveringsvoorwaarden erbij. Wanneer verwacht je voorstel van de motorzaak? Kan je nodige uitzoekwerk besparen, anders zijn er mogelijk hier wat juristen op het forum?
 
Wat me nog helemaal duidelijk is, maar wel vrij relevant, Heb jij de motor gekocht van de motorzaak (koopcontract + betaald aan hen) of hebben ze alleen bemiddeld en heb je uiteindelijk de motor betaald aan de particulier?

Als jij gewoon van het gekocht hebt, heb jij niks te maken met die particulier, dat is dan hun probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan