Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes, nogal zuur om zo'n nare ervaring te hebben met je eerste motor. Ergens denk ik dat het een gestolen motor is met het chassis nummer van die gecrashte want het hele motorblok en frame zijn aan gort.
 
Succes, nogal zuur om zo'n nare ervaring te hebben met je eerste motor. Ergens denk ik dat het een gestolen motor is met het chassis nummer van die gecrashte want het hele motorblok en frame zijn aan gort.
Zou geen logische verklaring zijn voor het 16 17 verhaal...
 
Ik kan op de foto,s niet zien of het frame aan gort is knap dat je dat wel kan op een fotootje
Frame is vooral goor van de koelvloeistof, heeft een uitgerukte valdop en wellicht wat schrammetjes voor zover ik dat op de foto's kan zien, blok is alleen kwestie van wat kapjes vervangen en nieuwe olie er in.
Kreeg van de vorige eigenaar een filmpje dat de motor op een blok steen staat en nog gewoon loopt na de crash, welliswaar zonder uitlaat...
Screenshot_20200720-185329_Video Player.jpg


En dan te bedenken dat dat dit is geworden:

20200328_174130.jpg
 
Heftig verhaal. Ben benieuwd hoe de motorzaak hierop reageert. De feiten liegen niet dus hoop dat ze er professioneel mee omgaan.
 
Ik hoop dat je er uit gaat komen met de motorzaak.
Ga dit topic ook maar in de gaten houden, aangezien ze op 1km van m'n huis zitten, wel een potentiële zaak waar ik zou gaan kijken voor een motor als ik m'n rijbewijs heb. Hoe ze dit gaan afhandelen zal daar zeker zwaar in meewegen.
 
Ik loop daar volgende week eens argeloos naar binnen zo van: "Wat een leuke motorfietsen hebben jullie staan, maar hoe voorkom ik aanschaf van een kat-in-de-zak, zoals een schademotor:?" :X:X:X

O-)O-)O-)O-)

(We kunnen er nu wel geintjes over maken, maar eerst eens zien hoe Gwiedert hier uit komt).
 
Wat een verhaal.. Ik snap ook dat je je benadeeld voelt. Maar ik heb jaren ervaring in de schade wereld. Total los betekent eigenlijk te duur in uurloon om te fixen.. zodra je het zelf kan en onderdelen onder inkoop kan krijgen, zal je verbaasd zijn wat er total los verklaard word. Ik koop graag schade voertuigen, maar dat doe ik omdat ik ze anders niet kan betalen.. En het werk zelf kan doen. Ik snap dat je hier niet op zit te wachten als je volle pond voor een fiets betaald. Ben benieuwd hoe garage gaat reageren.
 
Zou er niemand dit erg drukke draadje naar de motorzaak gemaild hebben, ze controleren anders toch wel de social media? Lijkt me juist als de motorzaak zelf even contact opneemt met de koper, ze moeten toch weten dat dit soort reclame niet zo snel van internet verdwijnt....
 
Zou er niemand dit erg drukke draadje naar de motorzaak gemaild hebben, ze controleren anders toch wel de social media? Lijkt me juist als de motorzaak zelf even contact opneemt met de koper, ze moeten toch weten dat dit soort reclame niet zo snel van internet verdwijnt....
Hier is op dit moment nog niets over te melden.
Hangt er van af hoe dit probleem opgelost gaat worden. We wachten 't af!
Veel mogelijk nieuwe klanten zoals bijv Hape (#235) volgen dit draadje nu ook!
 
Zo, da' s lang geleden dat ik 10 pagina's achter elkaar gelezen heb.:P

Ik kan je niet meer dan succes wensen Gwiedert, hopelijk komen jullie hier naar beider tevredenheid uit...
 
is even afwachten hoe ze gaan reageren...
eerste gedachte na alle pagina's gelezen te hebben is dat deze schade fiets mogelijk met afwijkende/gejatte onderdelen opgeknapt kan zijn.
(hoeveel gestolen motoren verdwijnen er niet als puzzel?)
dus het frame, blok e.d. zijn van het ´oude´ model.
en de kappen, kuip en de rest van een nieuwe exemplaar wiens eigenaar zich afvraagt waar het ding gebleven is?
als ze 'm dan opgeknapt en wel inruilen voor een exemplaar die ze met winst weer door kunnen verkopen, lijkt het niet onmogelijk dat de motorzaak dan direct of indirect ook geflest is door die ´monteurs´ voordat TS hem kocht??
 
Het lijkt mij een duidelijk stukje non-conformiteit. Je kan de verkoper in gebreke stellen en verzoeken om ontbinding van de aankoop. Mocht die hierin niet meewerken dan kan je met je probleem ook naar een onafhankelijk geschillencommissie stappen. Hierin kan je om juridische ondersteuning vragen (bij normaliter je rechtsbijstand) maar het stelt niet veel voor en het loont denk ik wel om een advocaat een brief te laten schrijven of anders misschien naar een Juridisch loket te gaan.

Verder kan je als het een BOVAG garage betreft ook hun vragen om klachtenbemiddeling. Onthoudt wel dat dit een brancheorganisatie is en niet een consumentenorganisatie. Ik zou dit dan ook doen naast het in gebreke stellen.

Dit is het lezen waard:
Stappenplan klachten na aankoop - ANWB

Voor in de toekomst zou ik wel overwegen om een rechtsbijstandverzekering te nemen.
 
Kan het niet gewoon een nieuw frame zijn waar ze het oude nummer in geslagen hebben?

Een dealer kan een frame los bestellen zonder nummer, en misschien ook wel met nummer als ze kunnen aan tonen dat ze frame willen vervangen. Heb ook een keer een R6 opgebouwd met een nummerloos frame.
 
Een dealer kan een frame los bestellen zonder nummer, en misschien ook wel met nummer als ze kunnen aan tonen dat ze frame willen vervangen. Heb ook een keer een R6 opgebouwd met een nummerloos frame.
Dat dacht ik al.
Lijkt me sterk dat dit het originele frame nog is.
Mijn geld zou gaan naar gestolen en opnieuw genummerd, of nieuw frame met oude nummer.
 
Een dealer kan een frame los bestellen zonder nummer, en misschien ook wel met nummer als ze kunnen aan tonen dat ze frame willen vervangen. Heb ook een keer een R6 opgebouwd met een nummerloos frame.
Een dealer wel ja, maar een wheeler dealer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan