Gel gloves

marjolijn1957

Rookie
2 aug 2010
3
0
Ik heb al tijden zitten googlelen omdat ik op zoek ben naar handschoen waar op de handpalmen gel pads zitten. Kom er legio tegen maar dan op Amerikaanse sites.
En dan betaal je veel voor invoer en dat soort ongein.

Ik zoek dus niet van die opvallende handschoenen met allerlei kleuren maar gewoon zwart.

Is er mss hier iemand die weet waar dit soort handschoenen te koop zijn.

Om een idee te krijgen wat ik bedoel hier een link naar 1 van de sites

Deerskin Leather Gel-Pad Gloves - Chilhowee Motorcycle Leather

Ik heb nl erg snel last van tintelende vingers wegens het carpaal tunnelsyndroom aan beide handen. Ik heb al shockabsorbers in de handvaten maar dat werkt maar een heel klein beetje.
Ik heb ook nog gedacht aan het opbouwen van een cruiscontrol zodat je ook op langere ritten je rechterhand wat rust kan geven.

Dus alle ideeen cq. tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Linkje doet het niet

ff laatste puntje uit de link halen ;)

gl-im013_1l.jpg
 
Ik heb ook last van tintelingen en heb vorige week een Throttle Rocker?? bij Hein Gericke gekocht. Dit helpt zeker wel bij wat langere snelweg stukken. Bij het bochtenwerk vind ik het niet echt...... Net of het in de weg zit, ik moet misschien nog wennen.
 
Hm.. anderen noemen 't throttle rocker... :+
 
Laatst bewerkt:
Invoerrechten moeten betaald worden boven de 22 euri. Dat had ik al opgezocht. De 150 euro die hier en daar genoemd wordt zijn fabeltjes.
Je moet dus eerst 12% betalen over waarde van het product + verzendkosten. Over dat totaal bedrag moet je nog eens 19% betalen.

En ik heb dus geen kramp maar tintelingen waardoor je op de lange duur praktisch geen gevoel meer in je vingers hebt. Je hand los schudden helpt dan wel een poosje maar dan moet je je gas los laten. En dat is ook lastig.
Ik heb net een filmpje zitten wijken over de crampbuster. Misschien is het idd wel een optie. Voor dat geld wel het proberen waard vindt ik.
"t Is in ieder geval goedkoper dan een paar handschoenen.
Dank voor de tips
 
Dikke kans dat zo'n cramp buster helpt: je kunt je vingers meer ontspannen dus de pezen in je pols staan niet zo onder spanning.
Je kunt je altijd nog aan CTS laten opereren. ;) Is een relatief kleine ingreep; het bindweefselblad dat over de pezen heen ligt wordt gekliefd waardoor de pezen meer ruimte krijgen.

Ik heb er last van gehad in tijdens de eerste vakantie dat ik weg was met de motor. Ging vanzelf over; de tweede vakantie heb ik er geen last van gehad.
 
kleine tip tegen tintelingen/slapende hand: een andere zitpositie innemen zodat je niet op je polsen steunt of aan je handen hangt.(bij sommige motoren moeilijker dan bij andere).
daarna proberen je handen te ontspannen zonder je grip te verliezen(vingers wiebelen) daarmee onspant ook je onderarm en heb je geen last meer van tintelingen(vereist wel wat oefening om het ontspannen te houden.)
spreek hier uit ervaring ik heb aan beide handen al een cts operatie gehad en ook dat is een groot verschil.
kreeg deze tip jaren geleden van de dokter in het ziekenuis tijdens de cts operatie en sinsdien zeer zelden nog last.
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet. Bij Raynaud gaat er iets mis op een heel ander niveau, nl ontregeling autonome zenuwstelsel ipv mechanische irritatie op pees- en peesschede-niveau.
Doordat bij CTS de pezen geïrriteerd raken, krijg je zwelling en raken de zenuwen die daar ook lopen wat bekneld. Lokaal probleem van de hand dus, dat verkeerd geïnterpreteerd wordt door de hersenen (tintelingen, doofheid). By Raynaud weten we (ik niet iig) het niet precies; ik denk dat het 'hogerop' fout gaat, in het ruggemerg of centrale zenuwstelsel. Vandaar uit wordt een fout signaal aan de bloedvaten in de vingers gegeven, waardoor die de bloedtoevoer afknijpen. Probleem zit dus ergens in een hersenkern/zenuwknoop.
 
Daar was ik al wat bang voor.
Maar omdat het ook door trillingen getriggerd kan worden had het misschien zin.
Anderzijds, soms komt het 'zo maar 'op, zonder enige duidelijke aanwijzing.

Mee leren leven dus. :P

Gelukkig is het niet zo heel erg, maar gewoon vervelend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan