Weinig ...in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht
"Lawaaimakers
...
wat moet en we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht
"Lawaaimakers
wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruitgeluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.
ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)
wat moet en we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?
Maar daarnaast moet ik hem wel gelijk geven. Er is een categorie motorrijders die denkt "hoe luider hoe beter" daarbij voorbijgaand aan het feit dat zij anderen veel overlast bezorgen. En de gedachte dat men maar even last heeft van die ene te harde uitlaat klopt niet, want even later komt de volgende weer langs ...
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.
'Loud pipes irritate people' en dan krijg je dit soort berichten waar uiteindelijk alle motorrijders de dupe van worden.
Motoren??
Die scootertjes moeten ze eens aanpakken!
Die hoor ik hier al van verre aankomen, en heel ver in de verte weer verdwijnen. Dat is takke herrie. En dan kunnen ze hun gas ook nog niet vast houden...
Motor gebrul is als goede muziek!
Bah, na dit soort berichten heb ik zin om iemand in elkaar te slaan!in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een berichtDit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.
Het gevolg is wel dat in Zwitserland al dorpen zijn VERBODEN voor motorrijders; zeker na 20:00 s'avonds.
Moet nu echt de DB-killer uit de uitlaat? Waarom geen "Street version" i.p.v. de circuitversie?
Zelf rij ik met een Bos demper, klinkt leuk, en niet echt stil. En niemand die gergerd kijkt als ik er aan kom. Wanneer er echt gecontroleerd gaat worden zijn we allemaal de pineut
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.
loud pipes safe lifes zeker in de file...daarbuiten moet je gewoon normaal rijden dan maken ze ook niet zoveel herrie
Als ze nou al die hds met open pijpen eraf trekken dan heb ik er geen moeite mee
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.
vsM'n 1 cilinder zit boven de 130dB.
Maar dan wel allebei jouw richting uit blijkbaar?Er zijn wel ergere dingen dan wat lawaai. Mensen die zich overal op ergeren kan je toch nooit tevreden stellen. Respect en tolerantie is een twee richtingsverkeer.