geluid van motoren is te luid

Laat iedereen lekker doen wat ze willen ,zeiken blijft de mens toch.
Hard ,zacht .......
Als ik een wat mooier geluid wil produceren met mijn dempers,is dat toch aan mij.
Nee niet >100Db, maar er in de buurt moet kunnen vind ik.

De buurman vraagt toch ook niet aan mij of ik het goedvind dat hij s'morgens om 05.00 zijn auto mag starten onder de gezamelijke karpoort.
Hij wil gewoon naar zijn werk.

En ik wil gewoon een mooi geluidje op mijn motor, snap je?

Dick
 
Het vooroordeel wat ze van "ons" hebben? Ik zit niet op de motor met het "ons" gevoel, ik zit op de motor omdat ìk het leuk vind en verder nergens voor.

En wat betreft het vetgedrukte gedeelte:

Geen dank.
:^
Zeker niet met figuren als riezebos }) knul je moest eens weten hoeveel complimenten ik al niet ontvangen heb met m'n vette geluidje.
Maar ik ben ook de ergste niet O-) , in m'n honda viertakt tijd reed ik altijd netjes met een demontabel dempertje in m'n holle pijp richting verschillende ritten waarna hij er even uitmocht })
Op de motor hoeven dat soort dingen gelukkig niet, gewoon altijd vet. Bang dat het strax niet meer mag? ze durven de angels al niet aan te pakken en dB's meten is een ingewikkelde saeck. :W
 
Voor mij is het wat lastig om de klaxon te vinden omdat ik die dus nooit gebruik , koppelingshendel en gas kan ik blindelings vinden :W En om gelijk ook maar op bovenstaande post te reageren ; in m'n oude koekblik kan ik de klaxon wel blindelings vinden omdat ik die regelmatig nodig heb vanwege de standaard uitlaat . Hier heb ik ook nog een kachelpijp bij en met nog wat accesoires kan ik er zo een sjonnie bak van maken , maar zoveel moeite doe ik niet voor die oude roestbak

Het intelligentie niveau en de mentaliteit heb je tenminste al :+ :+
 
De buurman vraagt toch ook niet aan mij of ik het goedvind dat hij s'morgens om 05.00 zijn auto mag starten onder de gezamelijke karpoort.
Hij wil gewoon naar zijn werk.

En als ie nou besluit er een titanium pijp onder te hangen die een lekkere 108dB produceert... vind je het dan ook nog zo fijn?
 
als ik 's ochtends vroeg door een dorpje kom, rijd ik gewoon even rustig en ga niet overdreven aan het gas hangen. Buiten de bebouwde kom zal het me echt jeuken.
Ik probeer dus wel een beetje rekening met de omgeving te houden, maar "loud pipes save lifes" is echter wel waar!
We wonen sinds kort zelf in een klein dorpje (Slochteren) aan de hoofdweg en daar komen af en toe ook motoren langs wapperen (je mag er ter plaatse 30 km/u, de eerste die dat doet moet nog langs komen), soms knallen ze echt VEEL te hard langs, vol in de toeren en dan 2x schakelen ( dan weet je zelf dat je dan zeker harder dan 50 gaat).

Persoonlijk vind ik het geluid van de sportfietsen wat draaglijker dan een Harley met open pijp, dat maakt echt herrie. IK lig er niet wakker van, maar je hoort in de omgeving wel eens andere geluiden.


tjah, 50 langs gekomen maar die weg rijd je ook makkelijk 50!(tenminste als wij over zelfde weg in Slochteren bedoelen) Maar ik geen kabaal!, Lage toeren en orginele uitlaatsysteem
 
En als ie nou besluit er een titanium pijp onder te hangen die een lekkere 108dB produceert... vind je het dan ook nog zo fijn?

Ach, de uitlaat van mijn oude motor produceerde iets van 109 dB. Nooit klachten over gehad. Gewoon rustig aan doen in de buurt. Helemaal als er al mensen liggen te slapen, dan was het gewoon een kewstie van lage toeren. Doe ik ook als ik bijv langs een weide met paarden oid kom of een ruiter tegenkom. FF laag in de toeren en rustig aan doen. Leven en laten leven......
 
Ik heb al eerder gereageerd, maarschijnbaar is mijn motivatie niet helemaal duidelijk geweest.Het probleem is dat er altijd wel iemand een reden heeft om te klagen, of je nu een herriepijp hebt, of een hond die blaft, een voilliere die muisen aantrekt, duiven houdt die alles onderschijten, het maakt niet uit.

Daarom heeft b.v het cirquit van zandvoort geen GP staus meer, en mag je niet meer op het cirquit van assen bivakkeren, de een heeft last van 5 dagen per jaar F1m de andere vind de kampvuurtjes millieuvervuiling, er is er altijd wel een die klaagt en een wetje weet te vinden om het een ander moeilijk zo niet onmogelijk te maken om plezier te hebben.

Maar waar altijd aan voorbij gegaan wordt, is dat die 2-5-10 klagers het altijd weer voor mekaar krijgen om het voor de genietende meerderheid van pak m beet 100.000 man te verpesten, ook al voldoen ze aan de wetten en eisen.
Dus ik geniet er nog van zo lang ik kan , en dan zien we wel weer verder.
Verdraagzaamheid wordt steeds minder, en ik ga nu ook aan mezelf denken, over 25 jaar is er toch geen motorrijder meer, met de eisen en regels die ze aan de nieuwe rijders gaan stellen zullen er steeds meer afhaken

:^ Exactly my thoughts

:Y Ik ben ook heel blij met m'n Hoske dempers , zo hoort een motor te klinken en niet als een stofzuiger . En om nog meer olie op het vuur te gooien ; diegenen hier die zo zitten af te geven op alles wat niet standaard op een motor hoort zijn geen haar beter dan die briefschrijver . Als je je ergert of schaamt voor "die andere motorrijders" en daar beslist niet mee geassocieert wil worden , dan ruil je je motor maar in voor een Fiat Panda of een Suzuki alto . En in al die jaren dat ik motorrij heb ik eigenlijk nooit m'n klaxon gebruikt als er weer eens een voetganger of fietser wilde oversteken . Effe de koppeling intrekken een rukje aan het gas en ik werd opgemerkt . Met standaard pijpen zit je volgens mij konstant te toeteren , is dat dan geen ergernis ?

:^
 
"ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)"

Wat klaagt iemand uit zwitserland over het geluid hier? :? Zo luid is het nou ook weer niet dat ie et daar helemaal hoort.. _O- :W

Hoe meer geluid hoe beter.. En nog zijn er dan soms mensen die niet door hebben dat je naast ze rijd.. :X B|
 
jij begrijpt het nog steeds niet he,, ben je gewoon dom, of heb je het wattestaafje te diep doorgedrukt

[me]Dutch FZ750 denkt dat ie het toch iets beter snapt dan K@W@, het is inderdaad in sommige gevallen zo dat een paar klagers het voor veel mensen verpesten, maar zelfs in die gevallen wordt het de klagers door een paar extreme herrieschoppers wel erg makkelijk gemaakt. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Kofferrek
[/me]


Er is een categorie motorrijders die denkt "hoe luider hoe beter" daarbij voorbijgaand aan het feit dat zij anderen veel overlast bezorgen. En de gedachte dat men maar even last heeft van die ene te harde uitlaat klopt niet, want even later komt de volgende weer langs ...
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.

'Loud pipes irritate people' en dan krijg je dit soort berichten waar uiteindelijk alle motorrijders de dupe van worden.
 
[me]Dutch FZ750 denkt dat ie het toch iets beter snapt dan K@W@, het is inderdaad in sommige gevallen zo dat een paar klagers het voor veel mensen verpesten, maar zelfs in die gevallen wordt het de klagers door een paar extreme herrieschoppers wel erg makkelijk gemaakt. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Kofferrek
[/me]

Ik zal je nog een vorbeeld geven waar we op dit moment weer mee te maken hebben..
Hier in Nijmegen zijn momenteel de vierdaagse feesten weer aan de gang. 149.000 inwoners van nijmegen genieten daar elke dag weer van, en de middenstand krijgt zijn jaarlijkse financiele injectie die ze hier met dat linkse stadsbestuur hard nodig hebben. Als je weet wat er allemaal geklaagd wordt door die beroepsklagers,
de wandelaars zingen te hard, de wegen zijn onbereikbaar, kan het centrum niet in, bussen rijden niet op tijd, kampings op plaatsen die het millieu aantasten, terrassen zijn te groot, en zo kan ik hier een heel a4tje volschrijven over klachten van pak 'm beet 50 personen die kagen tot eenkunst hebben verheven. En steeds meer maatregels moeten er dan worden genomen om het die klerelijers naar de zin te maken.
hetzelfde met de traumahelicopter, die bestrijkt een gebied waar een half miljoen mensen leven, en waarvoor zo'n ding het verschil tussen leven en dood kan betekenen, maar weer door diezelfde klagers mag dat ding 's nacht niet meer op het ziekenhuis landen, hoop dat ze hem gvd zelf een keer nodig hebben, en dat ze dan moeten zeggen helaas wacht maar op de ambulance, wand de helicopter mag nu niet vliegen......
 
Ik zal je nog een vorbeeld geven waar we op dit moment weer mee te maken hebben..
Hier in Nijmegen zijn momenteel de vierdaagse feesten weer aan de gang. 149.000 inwoners van nijmegen genieten daar elke dag weer van, en de middenstand krijgt zijn jaarlijkse financiele injectie die ze hier met dat linkse stadsbestuur hard nodig hebben. Als je weet wat er allemaal geklaagd wordt door die beroepsklagers,
de wandelaars zingen te hard, de wegen zijn onbereikbaar, kan het centrum niet in, bussen rijden niet op tijd, kampings op plaatsen die het millieu aantasten, terrassen zijn te groot, en zo kan ik hier een heel a4tje volschrijven over klachten van pak 'm beet 50 personen die kagen tot eenkunst hebben verheven. En steeds meer maatregels moeten er dan worden genomen om het die klerelijers naar de zin te maken.
hetzelfde met de traumahelicopter, die bestrijkt een gebied waar een half miljoen mensen leven, en waarvoor zo'n ding het verschil tussen leven en dood kan betekenen, maar weer door diezelfde klagers mag dat ding 's nacht niet meer op het ziekenhuis landen, hoop dat ze hem gvd zelf een keer nodig hebben, en dat ze dan moeten zeggen helaas wacht maar op de ambulance, wand de helicopter mag nu niet vliegen......
D'r is, denk ik, niemand die hier zal ontkennen dat er teveel geklaagd wordt in NL en dat klagers te makkelijk hun zin krijgen. Dat voorbeeld van de traumaheli in Nijmegen is een bekend en zeer schrijnend voorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat met het excuus - er wordt te veel geklaagd - dan alles maar moet kunnen en schoongepraat moet worden. Je kunt niet alles op één hoop vegen. Sommige klachten zijn wel reël. In sommige gevallen wordt er wel onnodig veel lawaai gemaakt. En in het geval van sommige motoren is dat wel aan de hand, denk ik.
Verder kun je nog aanvoeren dat de traumaheli het algemeen nut dient en dat geluid van dat ding dan maar voor lief genomen moet worden. In het geval van een evenement als de vierdaagse betreft het iets wat één keer per jaar een paar dagen voorkomt en waar heel veel mensen van profiteren. Veel meer dan die paar die klagen.
In het geval van een motorfiets met een luide pijp is er geen enkel nut. En in plaats van dat er een paar klagen en veel mensen er profijt van hebben, is er in zo'n geval niemand die er profijt van heeft (anders dan de motorrijder in kwestie die het mooier vindt en die het zelf amper hoort omdat door het windgeruis en z'n oordoppen) en zijn er veel mensen die er last van hebben. Verder is een evenement (of een feestje in de wijk) iets wat maar sporadisch voorkomt. Luidruchtige motorfietsen zijn er een groot deel van het jaar, een groot deel van iedere dag. Je kunt die dingen dus niet zomaar vergelijken.

En als je dan moedwillig zoveel lawaai blijft maken, terwijl je het net zo makkelijk kunt laten en terwijl je weet dat er veel mensen last van hebben en terwijl de voordelen, if any, op z'n zachtst gezegd, discutabel zijn, getuigt dat imho toch wel van een forse dosis egoïsme.
 
D'r is, denk ik, niemand die hier zal ontkennen dat er teveel geklaagd wordt in NL en dat klagers te makkelijk hun zin krijgen. Dat voorbeeld van de traumaheli in Nijmegen is een bekend en zeer schrijnend voorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat met het excuus - er wordt te veel geklaagd - dan alles maar moet kunnen en schoongepraat moet worden. Je kunt niet alles op één hoop vegen. Sommige klachten zijn wel reël. In sommige gevallen wordt er wel onnodig veel lawaai gemaakt. En in het geval van sommige motoren is dat wel aan de hand, denk ik.
Verder kun je nog aanvoeren dat de traumaheli het algemeen nut dient en dat geluid van dat ding dan maar voor lief genomen moet worden. In het geval van een evenement als de vierdaagse betreft het iets wat één keer per jaar een paar dagen voorkomt en waar heel veel mensen van profiteren. Veel meer dan die paar die klagen.
In het geval van een motorfiets met een luide pijp is er geen enkel nut. En in plaats van dat er een paar klagen en veel mensen er profijt van hebben, is er in zo'n geval niemand die er profijt van heeft (anders dan de motorrijder in kwestie die het mooier vindt en die het zelf amper hoort omdat door het windgeruis en z'n oordoppen) en zijn er veel mensen die er last van hebben. Verder is een evenement (of een feestje in de wijk) iets wat maar sporadisch voorkomt. Luidruchtige motorfietsen zijn er een groot deel van het jaar, een groot deel van iedere dag. Je kunt die dingen dus niet zomaar vergelijken.

En als je dan moedwillig zoveel lawaai blijft maken, terwijl je het net zo makkelijk kunt laten en terwijl je weet dat er veel mensen last van hebben en terwijl de voordelen, if any, op z'n zachtst gezegd, discutabel zijn, getuigt dat imho toch wel van een forse dosis egoïsme.

Ja maar hard zingen heeft ook geen nut, is ook alleen ter vermaak van de eigen wandelaar, zwemmen heeft ook geen nut, is ook alleen ter vermaak , en alle omwonenden van een zwembad hebben daar ook een heel jaar last van schreeuwende kinderen, mensen rond een stadion hebben ook een heel jaar last van die schreeuwende supporters, is ook alleen maar ter vermaak van die enkele supporters,
Net als dat een herrie pijp ook alleen maar ter vermaak is van de de motorrijder en de andere genieteres die het wel mooi vinden, tis maar net wat wel of niet maatschappelijk geaccepteerd wordt. Wat jij herrie vind, vind de ander mooi!

Hetzelfde met roken, was jaren goed voor je, gaf je rust, stond stoer,en nog belangrijker economisch een goudmijn,en was algemeen geaccepteerd. De klagers kregen de overhand, en nu ben je als roker een paria, terwijl er niets veranderd is, alleen de mening van de zgn experts.
 
ok ok hier komen we niet 1,2,3 uit :N

daarom heb ik de ultieme oplossing :Y : alle herrie"sportpijpen"(???)- patienten mogen verder met hun desastreuze frustraties (aandacht eisers) verder. Enigste voorwaarde: RIJ ZONDER HELM ! *D
voordeel voor jullie :
1)jullie horen nog veel meer jullie oorverdovende lawaai
2) je kunt nog veeeeel meer opvallen !
3) verhoogde genot
4) verhoogde levenskwaliteit
5) langzame opheffing van je frustraties

Voordeel voor ons:
de populatie van aso-sportive(??-patient gaat vanzelf omlaag tot volledig opheffing toe *O* *O* . En dan zullen we ook nog verder in de rusitge gebieden mogen genieten (zonder helm komen ze niet ver !!

Dit is wat we noemen een WIN WIN situatie :Y
afgesproken ?

:W
 
D'r is, denk ik, niemand die hier zal ontkennen dat er teveel geklaagd wordt in NL en dat klagers te makkelijk hun zin krijgen. Dat voorbeeld van de traumaheli in Nijmegen is een bekend en zeer schrijnend voorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat met het excuus - er wordt te veel geklaagd - dan alles maar moet kunnen en schoongepraat moet worden. Je kunt niet alles op één hoop vegen. Sommige klachten zijn wel reël. In sommige gevallen wordt er wel onnodig veel lawaai gemaakt. En in het geval van sommige motoren is dat wel aan de hand, denk ik.
Verder kun je nog aanvoeren dat de traumaheli het algemeen nut dient en dat geluid van dat ding dan maar voor lief genomen moet worden. In het geval van een evenement als de vierdaagse betreft het iets wat één keer per jaar een paar dagen voorkomt en waar heel veel mensen van profiteren. Veel meer dan die paar die klagen.
In het geval van een motorfiets met een luide pijp is er geen enkel nut. En in plaats van dat er een paar klagen en veel mensen er profijt van hebben, is er in zo'n geval niemand die er profijt van heeft (anders dan de motorrijder in kwestie die het mooier vindt en die het zelf amper hoort omdat door het windgeruis en z'n oordoppen) en zijn er veel mensen die er last van hebben. Verder is een evenement (of een feestje in de wijk) iets wat maar sporadisch voorkomt. Luidruchtige motorfietsen zijn er een groot deel van het jaar, een groot deel van iedere dag. Je kunt die dingen dus niet zomaar vergelijken.

En als je dan moedwillig zoveel lawaai blijft maken, terwijl je het net zo makkelijk kunt laten en terwijl je weet dat er veel mensen last van hebben en terwijl de voordelen, if any, op z'n zachtst gezegd, discutabel zijn, getuigt dat imho toch wel van een forse dosis egoïsme.

Goed verwoord, helemaal mee eens!! :Y
 
D'r is, denk ik, niemand die hier zal ontkennen dat er teveel geklaagd wordt in NL en dat klagers te makkelijk hun zin krijgen. Dat voorbeeld van de traumaheli in Nijmegen is een bekend en zeer schrijnend voorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat met het excuus - er wordt te veel geklaagd - dan alles maar moet kunnen en schoongepraat moet worden. Je kunt niet alles op één hoop vegen. Sommige klachten zijn wel reël. In sommige gevallen wordt er wel onnodig veel lawaai gemaakt. En in het geval van sommige motoren is dat wel aan de hand, denk ik.
Verder kun je nog aanvoeren dat de traumaheli het algemeen nut dient en dat geluid van dat ding dan maar voor lief genomen moet worden. In het geval van een evenement als de vierdaagse betreft het iets wat één keer per jaar een paar dagen voorkomt en waar heel veel mensen van profiteren. Veel meer dan die paar die klagen.
In het geval van een motorfiets met een luide pijp is er geen enkel nut. En in plaats van dat er een paar klagen en veel mensen er profijt van hebben, is er in zo'n geval niemand die er profijt van heeft (anders dan de motorrijder in kwestie die het mooier vindt en die het zelf amper hoort omdat door het windgeruis en z'n oordoppen) en zijn er veel mensen die er last van hebben. Verder is een evenement (of een feestje in de wijk) iets wat maar sporadisch voorkomt. Luidruchtige motorfietsen zijn er een groot deel van het jaar, een groot deel van iedere dag. Je kunt die dingen dus niet zomaar vergelijken.

En als je dan moedwillig zoveel lawaai blijft maken, terwijl je het net zo makkelijk kunt laten en terwijl je weet dat er veel mensen last van hebben en terwijl de voordelen, if any, op z'n zachtst gezegd, discutabel zijn, getuigt dat imho toch wel van een forse dosis egoïsme.


:^

moet Superpole toch eens vragen of ze niet een systeem kunnen ontwikkelen dat de dempers vlak voor iemand z'n oren uit komen. Very-high-mount system zogezegd :+ . In combinatie van eerder genoemde 'geen helm of oordoppen bij 100veel+ dB' moet dat resultaten opleveren :o
 
Ik begrijp het wel. Het is ook nergens voor nodig om zoveel herrie te maken. "Loud pipes save lifes" is verzonnen door mensen die graag veel herrie maken.

Kijk een uitlaat die een mooie roffel produceert is niks mis mee, maar van sommigen moet dat gelijk ook >100dB herrie maken en dat is nergens voor nodig en heeft totaal geen nut.
Een baby maakt meer herrie, en dat is ook nergens goed voor. toch heb ik nog geen dempers/dB killers kunnen vinden om dat probleem op te lossen :z
En wat betreft de mening van een ieder die bang is om als motorrijder asociaal afgeschilderd te worden....
sinds wanneer worden motorrijders dan door de rest van de bevolking als sociaal gezien :?
bij mijn weten is het beeld dat een ieder altijd van motorrijders gehad heeft, dat het een ruig volkje is wat lekker doet waar ze zin in hebben. (al zolang als het motorrijden bestaat)
Waarom zou ik wat aan dat beeld veranderen? de nederlandse automobilist is al zo agressief tegenwoordig, als hij dan net weerhouden wordt mij de weg af te rijden door het asobeeld wat hij van motorrijders heeft. Dan pleit ik er voor om er vooral geen verandering in aan te brengen.
 
Een baby maakt meer herrie, en dat is ook nergens goed voor. toch heb ik nog geen dempers/dB killers kunnen vinden om dat probleem op te lossen :z
En wat betreft de mening van een ieder die bang is om als motorrijder asociaal afgeschilderd te worden....
sinds wanneer worden motorrijders dan door de rest van de bevolking als sociaal gezien :?
bij mijn weten is het beeld dat een ieder altijd van motorrijders gehad heeft, dat het een ruig volkje is wat lekker doet waar ze zin in hebben. (al zolang als het motorrijden bestaat)
Waarom zou ik wat aan dat beeld veranderen? de nederlandse automobilist is al zo agressief tegenwoordig, als hij dan net weerhouden wordt mij de weg af te rijden door het asobeeld wat hij van motorrijders heeft. Dan pleit ik er voor om er vooral geen verandering in aan te brengen.
woops:x dat was ik dus :)
 
Ja maar hard zingen heeft ook geen nut, is ook alleen ter vermaak van de eigen wandelaar, zwemmen heeft ook geen nut, is ook alleen ter vermaak , en alle omwonenden van een zwembad hebben daar ook een heel jaar last van schreeuwende kinderen, mensen rond een stadion hebben ook een heel jaar last van die schreeuwende supporters, is ook alleen maar ter vermaak van die enkele supporters,
Net als dat een herrie pijp ook alleen maar ter vermaak is van de de motorrijder en de andere genieteres die het wel mooi vinden, tis maar net wat wel of niet maatschappelijk geaccepteerd wordt. Wat jij herrie vind, vind de ander mooi!

Hetzelfde met roken, was jaren goed voor je, gaf je rust, stond stoer,en nog belangrijker economisch een goudmijn,en was algemeen geaccepteerd. De klagers kregen de overhand, en nu ben je als roker een paria, terwijl er niets veranderd is, alleen de mening van de zgn experts.
:^
 
..............................Hetzelfde met roken, was jaren goed voor je, gaf je rust, stond stoer,en nog belangrijker economisch een goudmijn,en was algemeen geaccepteerd. De klagers kregen de overhand, en nu ben je als roker een paria, terwijl er niets veranderd is, alleen de mening van de zgn experts.

In de politiek heet dit verschijnsel 'voortschrijdend inzicht' :X
 
Een baby maakt meer herrie, en dat is ook nergens goed voor. toch heb ik nog geen dempers/dB killers kunnen vinden om dat probleem op te lossen :z
En wat betreft de mening van een ieder die bang is om als motorrijder asociaal afgeschilderd te worden....
sinds wanneer worden motorrijders dan door de rest van de bevolking als sociaal gezien :?
bij mijn weten is het beeld dat een ieder altijd van motorrijders gehad heeft, dat het een ruig volkje is wat lekker doet waar ze zin in hebben. (al zolang als het motorrijden bestaat)
Waarom zou ik wat aan dat beeld veranderen? de nederlandse automobilist is al zo agressief tegenwoordig, als hij dan net weerhouden wordt mij de weg af te rijden door het asobeeld wat hij van motorrijders heeft. Dan pleit ik er voor om er vooral geen verandering in aan te brengen.
Nou, baby's zijn toch knap nuttig, hoor. Als die er vanaf nu niet meer zijn, kun je over veertig jaar nog zo'n mooi pensioen hebben, maar dan kun je daar niks meer mee aangezien er niemand meer is om te werken voor dat geld. Of om jou te verzorgen als je dat nodig hebt, tegen die tijd. Niet zo'n hele scherpe vergelijking, imho.

En verder gaat het er niet om of je asociaal gevonden wordt of niet. Het gaat erom dat je de mensen die ons asociaal vinden (terecht of niet) een heel sterk argument geeft om ook anderen daarvan te overtuigen. Én, wat nog veel erger is, je geeft ze een sterk wapen in handen om het ons heel moeilijk, zo niet onmogelijk te maken om nog te rijden.
 
Als ze nou al die hds met open pijpen eraf trekken dan heb ik er geen moeite mee
:^ als ik ergens schijtziek van wordt is het dat smerige blaffende t*ringgeluid van die aandachtzieke arrogante yuppen met hun veel te glimmende k*tharleys.


Zo dat is er uit.
 
misschien een oplossing, in de autowereld bestaat er een schakelaar op je dashboard waarmee je een klep in je uitlaatsysteem kan bedienen waardoor je Porsche of Maserati(omdat ik weet dat die dat toevallig hebben) een "virieler" geluid maakt. Van de klanten die dit systeem in hun sportauto hebben staat de klep open in de bebouwde kom (zo horen ze ons tenminste aankomen) en dicht op de snelweg (want ze worden hardstikke gek van die pokkeherrie uit de uitlaat), ik denk dat wij motorrijders zo'n klep niet anders zouden gebruiken, 't is in de bebouwde kom dat we opgemerkt willen worden want ik weet niet hoe 't met jullie zit maar ik krijg echt de racekak van die kutopmerking van "ik heb U niet gezien" ok, kalf, maar nu heb je tenminste wel gehoord. Ik zal wel weer eens geen gelijk hebben (en dat is ook niet belangrijk) maar dit denk ik ervan.
keep it safe everybody.
 
Terug
Bovenaan Onderaan