geluid van motoren is te luid

Voordeel met de huidige supsersports is wel dat ze geen open demper meer nodig hebben, als je de nieuwe GSX-R's en R1 hebt gehoord... best een aardig geluidje wat blijkbaar toch officieel goed is.
Blijft daarentegen dat vroeger een Duc 888 SP4 met hele kleine open Termignoni's gewoon op straat werden afgeleverd met E-keur ingeslagen in de dempers. Als je echter hoort wat een dreunen daar uit komen :o
 
Zeg droeftoeter, zal ik ook eens een lading aannames gaan doen over jou? Of kun je ook genuanceerder reageren?
En nou in het Nederlands? -O-



Ik vond die reactie van jouw een beetje teveel van t goede...

Ik weet niet of jij met een open demper rijdt, of dat je het geluid mooi vind van open dempertjes... maar als die mensen het zelf mooi vinden met hun harly, laat ze dan...

zoals iemand al eerder schreef... leven en laten leven.
 
En wat betreft de mening van een ieder die bang is om als motorrijder asociaal afgeschilderd te worden....
sinds wanneer worden motorrijders dan door de rest van de bevolking als sociaal gezien :?
bij mijn weten is het beeld dat een ieder altijd van motorrijders gehad heeft, dat het een ruig volkje is wat lekker doet waar ze zin in hebben. (al zolang als het motorrijden bestaat)
Waarom zou ik wat aan dat beeld veranderen?
Misschien om te kunnen blijven rijden? Je wilt wel graag dat ze je horen aankomen, maar blijkbaar ook dat ze je wat makkelijker van je fiets rijden omdat het 'toch maar zo 'n assosiale motorrijder' is?
OK, jij hebt geen vrienden, leeft volledig in je eigen ego-centrum, en ondertussen verziek je het voor de motorrijders die wel graag een nette naam hebben en niet als 'assossiaal' te boek willen staan.

Als we het hebben over leven en laten leven, betekend dat toch op zijn minst dat je je medemens niet onnodig lastig gaat vallen...

Eén goed imago bespaard meer levens dan tien open dempers...
 
Ik zal je nog een vorbeeld geven waar we op dit moment weer mee te maken hebben..
Hier in Nijmegen zijn momenteel de vierdaagse feesten weer aan de gang. 149.000 inwoners van nijmegen genieten daar elke dag weer van, en de middenstand krijgt zijn jaarlijkse financiele injectie die ze hier met dat linkse stadsbestuur hard nodig hebben. Als je weet wat er allemaal geklaagd wordt door die beroepsklagers,
de wandelaars zingen te hard, de wegen zijn onbereikbaar, kan het centrum niet in, bussen rijden niet op tijd, kampings op plaatsen die het millieu aantasten, terrassen zijn te groot, en zo kan ik hier een heel a4tje volschrijven over klachten van pak 'm beet 50 personen die kagen tot eenkunst hebben verheven. En steeds meer maatregels moeten er dan worden genomen om het die klerelijers naar de zin te maken.
hetzelfde met de traumahelicopter, die bestrijkt een gebied waar een half miljoen mensen leven, en waarvoor zo'n ding het verschil tussen leven en dood kan betekenen, maar weer door diezelfde klagers mag dat ding 's nacht niet meer op het ziekenhuis landen, hoop dat ze hem gvd zelf een keer nodig hebben, en dat ze dan moeten zeggen helaas wacht maar op de ambulance, wand de helicopter mag nu niet vliegen......

ik denk dat ik je begrijp. je voorbeelden zijn duidelijk. Dat de trauma helicopter nuttig werk levert zal niemand ontkennen. het is dan ook van de zotte dat er mensen het lef hebben om over dat ding te klagen.
Ook de 4-daagse is een evenement dat doordat het de hele stad op zijn kop zet een hoop last met zich meebrengt, maar ook een hoop voor de locale economie betekent en veel vermaak levert. vandaar dat de overlast geaccepteerd moet worden


zo is het ook met jouw open pijp. jouw plezier van die herriepijp is van een vergelijkbaar maatschappelijk belang als die helicopter en de vierdaagse. men moet dus niet zeuren
 
ik denk dat ik je begrijp. je voorbeelden zijn duidelijk. Dat de trauma helicopter nuttig werk levert zal niemand ontkennen. het is dan ook van de zotte dat er mensen het lef hebben om over dat ding te klagen.
Ook de 4-daagse is een evenement dat doordat het de hele stad op zijn kop zet een hoop last met zich meebrengt, maar ook een hoop voor de locale economie betekent en veel vermaak levert. vandaar dat de overlast geaccepteerd moet worden


zo is het ook met jouw open pijp. jouw plezier van die herriepijp is van een vergelijkbaar maatschappelijk belang als die helicopter en de vierdaagse. men moet dus niet zeuren

kijk daar ga je dus al direct de fout in, je DENKT dat je het begrijpt, maar je begrijpt het dus niet......
Ik bedoel dus aan te geven wat klagers allemaal voor mekaar kunnen krijgen, en daar dus direct een hele hoop gevolgen aan vast hangen. MAAR........
waar mag je de grens leggen, wanneer is iets herrie , of toelaatbare herrie, wanneer mag het economische meespelen, en wanneer niet, wanneer is het een evenement, of wanneer zijn het oproerkraaiers, is een concert van een italiaanse tenor kunst, en een concert van guns en roses herrie, of misschien wel andersom.

Waar het op neer komt is dat de ene graag motor rijdt met een open uitlaat, en de andere graag met zo min mogelijk. Een ferrari met 90 DB is bruut en gaaf, een civic met 90 Db is aso en daar zitten alle petjes en aso's in.
Een groep helseensjels is gaaf en doet je knieen knikken, een heropstapper die eindelijk na 25 jaar zijn kinderdroom kan vervullen is een over het paard getilde yup.

En dan kom je automatisch bij de vraag, waarom mag dus het ene wel , en het andere niet. Hoeveel economisch belang moet er op het spel staan, of hoeveel mensen moeten het zich eigen maken. Een eenling wordt bekeurd, een groep niet. sla ik linksaf de wijk in dan krijg ik een prent, sla ik rechtsaf het kamp op dan gebeurt me nix. Jouw buren moeten om 10 uur de muziek uitdoen, want jij moet morgen weer vroeg op, jij vind dat jouw muziek nog wel even kan, want je hebt toch maar 5 feestjes per jaar.

Zoveel meningen, zoveel belangen, zoveel klagers. En de meeste klagers zijn dus gewoon beroepsklagers, die het gewoon prettig vinden om te klagen, en helaas worden zij maar al te vaak gehoord.
(de betuwe lijn heeft door al dat klagen en vertragen 2x zoveel gekost als was voorzien, en nou ligt ie er toch , lang leven de beroepsklagers)
 
:^ als ik ergens schijtziek van wordt is het dat smerige blaffende t*ringgeluid van die aandachtzieke arrogante yuppen met hun veel te glimmende k*tharleys.

Zo dat is er uit.

Lucht altijd lekker op, zo'n genuanceerde en onderbouwde reactie........ :X
 
ja daar weet ik alles van en als die herrie niet uit de Guzzi komt dan komt het wel uit zijn Harley, maar mijn schoonzus heeft een beschaafde Guzzi en met een hele mooie sleutel _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

PS Hij heeft nog geen sticker op zijn motoren dus is geen echte MF,er
 
Komt door die bergen in Zwitserland. Als daar een motor voorbijkomt echoot het nog een uur na.

Vind het zelf wel stoer die motorgeluiden. Heb zelf ook een set 'herriepijpen' eronder laten zetten. Maar die klinken nog beschaafd bij de herriepijpen die mijn man van mij kado heeft gekregen voor zijn nieuwe HD Streetbob.
Daarbij moet verteld dat onze buren het helemaal niet erg vinden als wij aanrijden. Ze steken zelfs waarderende duimen omhoog.
 
vind het allemaal wat overtrokken, dat gezeik over die open pijpen! heb er zelluf natuurlijk ook van die blehrdingen onder zitten, dus ben bevooroordeeld, maar je hebt herrie en herrie, ik bedoel als er n paar petjes met van die k@tscooters door de straat komen blehren, zitte mn katten aan het plafond en dan drie dagen in de stress (misschien ietsje overdreven) maar ik bedoel maar.
moet trouwens wel van die herriepijpen onder hebben, want k heb dr geen toeter opzittuh, en ik mis m ook niet, als ik weer es afgesneden wordt in de stad trek ik ff aan mn gashendel en die horen ze dus wel! dus toch ergens goed voor nietwaar?
verder gaat het er ook om hoe je door de straat rijdt (met name bij mezelf) heb nog nooit klachten gehad over lawaai, en ik woon er al 6 jaar en al die tijd met open pijpen rond gecrossed dus....
beste maar weer en ride safe!
 
kijk daar ga je dus al direct de fout in, je DENKT dat je het begrijpt, maar je begrijpt het dus niet......
Ik bedoel dus aan te geven wat klagers allemaal voor mekaar kunnen krijgen, en daar dus direct een hele hoop gevolgen aan vast hangen. MAAR........
waar mag je de grens leggen, wanneer is iets herrie , of toelaatbare herrie, wanneer mag het economische meespelen, en wanneer niet, wanneer is het een evenement, of wanneer zijn het oproerkraaiers, is een concert van een italiaanse tenor kunst, en een concert van guns en roses herrie, of misschien wel andersom.

Waar het op neer komt is dat de ene graag motor rijdt met een open uitlaat, en de andere graag met zo min mogelijk. Een ferrari met 90 DB is bruut en gaaf, een civic met 90 Db is aso en daar zitten alle petjes en aso's in.
Een groep helseensjels is gaaf en doet je knieen knikken, een heropstapper die eindelijk na 25 jaar zijn kinderdroom kan vervullen is een over het paard getilde yup.

En dan kom je automatisch bij de vraag, waarom mag dus het ene wel , en het andere niet. Hoeveel economisch belang moet er op het spel staan, of hoeveel mensen moeten het zich eigen maken. Een eenling wordt bekeurd, een groep niet. sla ik linksaf de wijk in dan krijg ik een prent, sla ik rechtsaf het kamp op dan gebeurt me nix. Jouw buren moeten om 10 uur de muziek uitdoen, want jij moet morgen weer vroeg op, jij vind dat jouw muziek nog wel even kan, want je hebt toch maar 5 feestjes per jaar.

Zoveel meningen, zoveel belangen, zoveel klagers. En de meeste klagers zijn dus gewoon beroepsklagers, die het gewoon prettig vinden om te klagen, en helaas worden zij maar al te vaak gehoord.
(de betuwe lijn heeft door al dat klagen en vertragen 2x zoveel gekost als was voorzien, en nou ligt ie er toch , lang leven de beroepsklagers)
:Y Net zoiets als een paar jaar geleden. Dat Russische vliegtuig, dat zo'n "overlast" veroorzaakte. iedere vrijdag om 9 uur 's avonds bellen naar het opgegeven nummer, om te melden dat "dat vliegtuig"zo'n overlast/herrie veroorzaakte. Of het nou vloog of niet, gewoon de wekker zetten.
 
heb m'n Bos superbike uitlaat eraf gehaald, té Aso... je trekt gewoon teveel bekijks, in combinatie met een sportieve rijstijl is dat killing.... Ze horen je van mijlenver aankomen, irriteren zich mateloos. Voor je het weet mept één of andere boer je van de fiets af....

ik hou het gewoon op de hotcam :P
 
Grappig dat iedereen hier gaat vertellen wat voor demper(s) ze op de motor hebben zitten en hoeveel lawaai die wel niet maken....

Hou gewoon rekening met elkaar dames, dat lijkt me toch niet zo moeilijk.

We wonen hier met best veel mensen op een relatief klein stukje land. We kunnen elkaar ook gaan uitmoorden zoals in het dierenrijk gebeurd, maar daar zijn we te beschaafd voor. Kunnen we dan met al die beschaving ook niet even zeggen: "Oke, mijn motor maakt teveel lawaai. Die fietsers daar op de dijk fietsen daar voor hun plezier (of het zijn masochisten, wie gaat er nou fietsen op een dijk met altijd wind tegen? :+ ) ik rij hier ook voor mijn plezier, maar het boeit mij niet als ik 5 seconden later aan het einde van de dijk aankom, dus het gas gaat er even af...
 
Geheel mee eens. Kijk naar ambulances die tegenwoordig zo min mogelijk hier geluidssignalen aan mogen hebben. (blijkbaar mensen lopen klagen) Laat ze lekker aan, hoe eerder ik ze hoor hoe eerder ik voor hun opzij ben. Helaas zullen die klagers dezelfde mensen zijn die ambulance-personeel in elkaar slaan omdat ze volgens hun te laat zijn.

Verders zal de persoon van het artikel geen motor kennis hebben en alle motoren over 1 kam scheren. Laat d'r nou eens wat selectiever zijn en zeg welk soort geluid je irritant vind. Het zware harley/chopper of het hogere supersport geluid.

Ik vind geen enkel motorgeluid irritant :X een zware Chopper vind ik vet, een Dikke 4 Takt off the road is bruut maar een buikschuiver die lekker doortrekt is ook über :P sorry kan niet kiezen :P mensen moete niet zo zeike
 
het zijn vaak dezelfde mensen die alles wat in hun pad komt irritant vinden.
ze lopen vaak ook te schelden op mensen die skaten op het fietspad.
dus ze zullen ook zo agressief reageren op stille motoren. want daar schrikken ze dan weer van als die voorbij komen. zo heb je altijd wat
 
ze moeten niet zow zeiken een motor moet je horen maar harleys mit holle pijp gaan soms wat te ver merja dat is de lifstyle *D
 
vind het allemaal wat overtrokken, dat gezeik over die open pijpen! heb er zelluf natuurlijk ook van die blehrdingen onder zitten, dus ben bevooroordeeld, maar je hebt herrie en herrie, ik bedoel als er n paar petjes met van die k@tscooters door de straat komen blehren, zitte mn katten aan het plafond en dan drie dagen in de stress (misschien ietsje overdreven) maar ik bedoel maar.
moet trouwens wel van die herriepijpen onder hebben, want k heb dr geen toeter opzittuh, en ik mis m ook niet, als ik weer es afgesneden wordt in de stad trek ik ff aan mn gashendel en die horen ze dus wel! dus toch ergens goed voor nietwaar?
verder gaat het er ook om hoe je door de straat rijdt (met name bij mezelf) heb nog nooit klachten gehad over lawaai, en ik woon er al 6 jaar en al die tijd met open pijpen rond gecrossed dus....
beste maar weer en ride safe!
Vind jij. :z Die petjes denken precies hetzelfde over hun scooter als jij over jouw motor.

ze moeten niet zow zeiken een motor moet je horen maar harleys mit holle pijp gaan soms wat te ver merja dat is de lifstyle *D
De 'lifestyle' van jou als berijder, ja. Wat geeft jou het recht om die lifestyle ook aan anderen op te dringen?
 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)


wat moeten we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers


:] Deze mafkees heeft vroeger nooit een driewieler gehad. :]
 
Ja lieve kijkbuiskindertjes, de meningen worden of weer uit de lucht gegrepen of van de grond geraapt en weer weggegooid. Laat 1 ieder voor zichzelf weten wat hij of zij wil en daar iemand anders niet lastig meevallen en gewoon accepteren dat er ook andere meningen zijn. Ik heb genoeg voorbeelden dat moeders met kleine kinderen naar me toe komen om naar de motor te bekijken. En dan rijd ik een zxr 750 uit 90. Met open uitlaat. Het geluid geeft ook bij heel veel ( niet motorrijdende) mensen kippenvel. Ik zeg laten we de negatieve reacties vergeten en juist de positieve onthouden anders word het leven zo zwaar. En trouwens wioj aggresief zeg dan wat over die koekblikkers die een portier open gooien als je ze net in de file wil passeren. Of dat ze uitstappen bij het stoplicht en je een tik verkopen omdat jij toevallig wel vooraan mag staan. Maar ach het is aan ons om onze reputatie hoog te h ouden. Ik ben elke keer weer trots op de motorrijder die zijn hand opsteekt naar een collega. Waar vind je in de sameleving nog zo'n saamhorigheid in zo'n grote groep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan