Had je last van het feit dat ze zich als hooligans gedroegen? Ik zou me daar ook kapot aan ergeren, ongeacht de uitlaat. Aso's zijn aso's.@ Mechanism:
Nederland vind ik nog steeds een van de prettigste landen om te wonen.
In jouw ergernis rijtje vind ik motoruitlaten (van de soort die gemaakt zijn om lawaai te produceren) veruit de ergste.
Ik snap heel goed dat 'men' daarmee helemaal klaar is.
Laatst stond ik in Tilburg naast een stel van die hooligans voor een verkeerslicht.
Ik maakte naar een automobilist naast me een verontschuldigend/'ik vind het ook vervelend'-gebaar.
Hij reageerde duidelijk opgelucht/saamhorig naar me.
De plaatsvervangende schaamte, die mij in die situaties altijd overvalt, viel heel even van me af.
Het is een figuurlijke uitspraak die je daarom figuurlijk moet nemen.De sticker "Loud Pipes Save Lives" slaat ook helemaal nergens op . Een mooi motorgeluid hoeft niet per definitie lastig of storend te zijn. En levens sparen doe je door uit je doppen te kijken en normaal rijgedrag te vertonen. Daar zit altijd nog een rechterhand tussen. Wij leven nu eenmaal in een klein land met veel mensen. En het verzinnen van regels zijn we erg goed in, alleen er wordt niet gehandhaafd, op geen enkel vlak. Degene die vinden dat er te veel mensen zijn moeten dan maar alvast plaats gaan maken en wegwezen. Want er komen er alleen maar bij, is dus een zinloze wens.
En al die motoren met die open pijpen moeten ze gewoon van de weg afhalen. Die vertonen vaak ook nog eens het abnormale rijgedrag, om die open pijpen eens lekker te horen. Oprotten met die herrieschoppers, mag de rest misschien een jaar langer ongestoord blijven rijden!!!
Ik heb een Yoshimura pijp onder mijn GSX-R. REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENGDENGDENGDENGGGGGG, *plof* WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMDENDENDENDENNNNGGGG@ Mechanism:
Nederland vind ik nog steeds een van de prettigste landen om te wonen.
In jouw ergernis rijtje vind ik motoruitlaten (van de soort die gemaakt zijn om lawaai te produceren) veruit de ergste.
Ik snap heel goed dat 'men' daarmee helemaal klaar is.
Laatst stond ik in Tilburg naast een stel van die hooligans voor een verkeerslicht.
Ik maakte naar een automobilist naast me een verontschuldigend/'ik vind het ook vervelend'-gebaar.
Hij reageerde duidelijk opgelucht/saamhorig naar me.
De plaatsvervangende schaamte, die mij in die situaties altijd overvalt, viel heel even van me af.
Ik krijg (tegenwoordig wel wat minder, omdat ik eigenlijk bijna alleen maar woon\werk rij) vaker complimentjes of mensen die het interessant \ leuk vinden dan boze blikken of iets.Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.
Terug in midden NL weer wennen: Als de ruimte er is, dan krijg je hem niet. Minachtende blikken van zure mensen (ook als je motor geen geluid maakt), automobilisten die file-filteren blijven beschouwen als "voordringen", achterlijk veel/vaak appende mensen achter het stuur, etc.
Elke keer als ik in het buitenland ben geweest concludeer ik opnieuw dat de gemiddelde Nederlandse motorrijder over het algemeen hardstikke netjes, bekwaam en sociaal is, in verhouding met motorrijders die ik tegen ben gekomen uit / in België, Frankrijk, Lux., Spanje, etc. Dat kan maar 1 ding betekenen: De overige mensen hier ergeren zich gewoon steeds sneller aan álles.
En daar kan je rekening mee houden, maar ook niet te veel. Want als ik herrie in de straat hoor, dan is het een scooter, auto of krijsende kind. Als ik de achtertuin in vlucht, dan hoor ik de kut kippen van de achter buurvrouw** Maar dat valt allemaal onder "leven en laten leven", dat hoort er wél allemaal bij. De fixatie op motor uitlaten is stigmatiserend aan het worden en dát heeft wat mij betreft ook wel met "de egocentrische huilebalk generatie" te maken.
**
Ik heb 2 jaar geleden, omdat ik zo'n rete sociale buurman ben, speciaal voor mijn achterbuurvrouw 2 stillere dempers op een van mijn motoren gezet. Een half jaar later heb ik haar netjes gevraagd of er misschien een manier was om haar kippen wat stiller te houden. Een kippenhok met 6 kippen in een stadstuintje, dat ga je best wel merken... zeker in de zomer. En de buurvrouw? Die vond de vraag belachelijk en is ook niet van plan er iets aan te doen.
Zou het land het verschil maken of het aantal motorrijders? Een paar motorrijders per dag en meerdere motorrijders per minuut, de halve dag door is nogal een verschil.Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.
Je kan er erg mooi rijden, dus het was zeker niet uitgestorven wat motorrijders betreft. Wat ik echter niet heb gezien, is aso - poser gedrag. Asociaal gedrag is strontvervelend, ook als de asociaal géén sportuitlaat heeft. Dat komt wellicht omdat de onoverzichtelijke gravel bochtjes als een natuurlijk filter werken tegen power-rangers en choppertjappiesZou het land het verschil maken of het aantal motorrijders? Een paar motorrijders per dag en meerdere motorrijders per minuut, de halve dag door is nogal een verschil.
Voor de vrolijke noot van de dag!Krijgen we nu 2 van die jammer topics ?
A-sociaal gedrag komt voort uit het niet (kunnen) handhaven van de overheid en door het niet opvoeden (africhten) door de ouders. Vaak is het de jeugd, of de nieuwe Nederlanders uit een noord Afrikaans land.
Wie doet er nou een herriepijp op zijn motorscooter of MP3???
Wat een gezeur ,jij mag dan met je Norton wel lawaai maken ?een edele tokkie dus ,of is dat anders ?Op facebook zit ook een club van 40.000 motorrijders en daar heb je ook voortdurend dit soort discussies en eigenlijk zijn die kansloos. Wegen worden afgesloten omdat aanwonenden last hebben van motorrijders die voornamelijk te veel lawaai veroorzaken.
Er is geen handhaving mogelijk, dus wordt het afgesloten.
Opvallend is dat de grootste schreeuwers, die het allemaal maar gezeur vinden, niet eens een knap stukje nederlands neer kunnen zetten en de indruk geven dat ze nog te dom zijn om zelf te kunnen poepen.
En maar roepen dat die bewoners, aka azijnpissers, maar moeten verhuizen naar de heide. En natuurlijk het eeuwige loud pipes gelul.
Okee, maar ook als je zonder dempers gewoon rustig en met weinig toeren door zo'n gebied met woningen rijdt, zul je weinig klachten krijgen. Maar dat is natuurlijk niet stoer, dus tegen de toerenbegrenzer aan en zoveel mogelijk lawaai maken, want dat vinden we mooi.
En dan krijg je dit soort topics.
De Norton heeft nieuwe standaard uitlaten, zoals ze in 1957 werden geleverd en ik maak er geen lawaai mee Janneman.Wat een gezeur ,jij mag dan met je Norton wel lawaai maken ?een edele tokkie dus ,of is dat anders ?
Krijgen we nu 2 van die jammer topics ?
ik heb een hekel aan geroffel ,HannepanDe Norton heeft nieuwe standaard uitlaten, zoals ze in 1957 werden geleverd en ik maak er geen lawaai mee Janneman.
En de twee Supermagna's maken ook geen lawaai, de een heeft de originele uitlaten en de ander heeft Fazer uitlaten, maar daar heb ik dB killers in gemaakt want ik heb een hekel aan lawaai en ik heb al heel dure gehoortoestellen.
Een mooie roffel vind ik prachtig, maar lawaai is weer iets heel anders.
Welke is de ander danKrijgen we nu 2 van die jammer topics ?