Gemiddelde motordealers

Sledgehammer

Die hard MF'er
3 nov 2005
553
1
Den Bosch
Ik heb wat ervaringen met het kopen/verkopen van oude auto's bij dealers waar je zo moe van wordt dat je het liefst je oude auto de sloot in flikkert in plaats van nog bij ze langs te moeten.

Maar nu ik wat vaker van motor wissel krijg ik meer en meer te maken met motordealers. Ik krijg het idee dat als je een fatsoenlijk persoon bent, je normale prijzen hanteert en eerlijk te werk gaat je een gouden toekomst hebt als dealer want je staat vér boven de rest. (niet dat ik het ga proberen hoor)

Ik heb een motor in te ruilen in super staat, werkelijk geen krasje te vinden en ik hoef zeker de hoofdprijs niet bij inruil. Ik begrijp maar al te goed dat een dealer een marge moet hebben, garantie moet geven, zijn huur moet betalen etc. Maar prijzen die ze vragen in combinatie met de inruil die ze geven... _O- _O-

Motoren die ongeveer dezelfde waarde hebben volgens advertenties, en dan 3000 euro erbij willen bijvoorbeeld. :')

Soms zit er op een motor van 7500 euro wel 2500 euro verschil in inruilwaarde.

Maar waar ik me nog het meest aan stoor is het onbeschofte gedrag. Eerst wordt je motor afgezeken in een email. Ze kunnen er niks mee, is geen vraag naar, hebben ze liever niet, verkeerde kleur natuurlijk etc (ik kies denk ik altijd de verkeerde motoren uit....) en je moet maar blij zijn dat ze hem überhaupt van je overnemen.
Maar dan heb je nog geluk dat ze sowieso de moeite doen om je terug te mailen. Ik krijg ongeveer 1 op de 5 keer antwoord van een dealer. Ik vraag toch echt alleen om een prijsindicatie en wat gegevens van de te koop staande motor. Ik snap er echt de ballen niet van.

Het gaat toch slecht met motordealers? Hoe zou het komen zeg.. :z
Hebben jullie ook zulke ervaringen?
 
De prijzen die ze vragen of bieden, daar ben je zelf bij, als het je niet aanstaat doe je het niet. Het gebrek aan communicatie, ja, ik ben allang al gestopt met me daarover te verbazen.
 
:^

Het zijn handelaren. Voor weinig kopen voor veel verkopen. Dat is waar zij geld mee verdienen.

Dat sommige zich gedragen alsof het ze allemaal niet interesseert dat begrijp ik ook niet!
 
Misschien moet je eens langs gaan met je motor ipv een mailtje sturen.
En bedoel je dealers of handelaren?
 
Als je 100000 van zulke mailtjes per dag krijgt?
Dan zet je op je website, op de plaats waar je emailadres staat, dat je op zulke mails niet zit te wachten. Dat kan best wel in nette bewoordingen, dan dat je toch duidelijk bent.

Maar een contactmogelijkheid bieden, en de respons negeren, is niet netjes.
 
Dan zet je op je website, op de plaats waar je emailadres staat, dat je op zulke mails niet zit te wachten. Dat kan best wel in nette bewoordingen, dan dat je toch duidelijk bent.

Maar een contactmogelijkheid bieden, en de respons negeren, is niet netjes.

Dat klopt.
Toch denk ik dat je zulke mensen da toch op een andere manier moet benaderen. Ze zien het als spam?
Verloren moeite, heb wel wat anders te doen?
 
Als jij 5 mailtjes stuurt doen anderen dat ook.
Moet die dealer op al die mailtjes serieus reageren?

De helft van fantasten die alleen interesant doen.
Dan nog wat die toch maar zelf verkopen.
En vam wat er over is een kans van nog geen 1 op 5?

Wees realist, ga langs met je fiets.
 
Het hangt ook af van de omstandigheden: ik ruil mijn motor elke paar jaar in voor een nieuwe bij dezelfde dealer. Ik krijg elke keer een goede inruilprijs (anders deed ik het niet) en de onderhoudshistorie is bekend, want het onderhoud is gedaan bij dezelfde dealer.
Ik kan me goed voorstellen dat onder andere omstandigheden het bod van de dealer minder is.
 
Als jij 5 mailtjes stuurt doen anderen dat ook.
Moet die dealer op al die mailtjes serieus reageren?

De helft van fantasten die alleen interesant doen.
Dan nog wat die toch maar zelf verkopen.
En vam wat er over is een kans van nog geen 1 op 5?

Wees realist, ga langs met je fiets.

:^

En dan heb je nog de mensen die zeggen, "maar ik begrijp best dat jullie ook wat moeten verdienen hoor. Daarom hoef ik er maar 6250 voor te hebben, op marktplaats staan ze voor 6500."
 
Ik heb wat ervaringen met het kopen/verkopen van oude auto's bij dealers waar je zo moe van wordt dat je het liefst je oude auto de sloot in flikkert in plaats van nog bij ze langs te moeten.

Maar nu ik wat vaker van motor wissel krijg ik meer en meer te maken met motordealers. Ik krijg het idee dat als je een fatsoenlijk persoon bent, je normale prijzen hanteert en eerlijk te werk gaat je een gouden toekomst hebt als dealer want je staat vér boven de rest. (niet dat ik het ga proberen hoor)

Ik heb een motor in te ruilen in super staat, werkelijk geen krasje te vinden en ik hoef zeker de hoofdprijs niet bij inruil. Ik begrijp maar al te goed dat een dealer een marge moet hebben, garantie moet geven, zijn huur moet betalen etc. Maar prijzen die ze vragen in combinatie met de inruil die ze geven... _O- _O-

Motoren die ongeveer dezelfde waarde hebben volgens advertenties, en dan 3000 euro erbij willen bijvoorbeeld. :')

Soms zit er op een motor van 7500 euro wel 2500 euro verschil in inruilwaarde.

Maar waar ik me nog het meest aan stoor is het onbeschofte gedrag. Eerst wordt je motor afgezeken in een email. Ze kunnen er niks mee, is geen vraag naar, hebben ze liever niet, verkeerde kleur natuurlijk etc (ik kies denk ik altijd de verkeerde motoren uit....) en je moet maar blij zijn dat ze hem überhaupt van je overnemen.
Maar dan heb je nog geluk dat ze sowieso de moeite doen om je terug te mailen. Ik krijg ongeveer 1 op de 5 keer antwoord van een dealer. Ik vraag toch echt alleen om een prijsindicatie en wat gegevens van de te koop staande motor. Ik snap er echt de ballen niet van.

Het gaat toch slecht met motordealers? Hoe zou het komen zeg.. :z
Hebben jullie ook zulke ervaringen?
Ik snap het helemaal :Y

Er zijn zat handelaren die zo laag mogelijk willen inkopen, en zo hoog mogelijk willen verkopen.

Dan is voor een particulier het aantrekkelijkste om zelf even de motor te verkopen, voor een bedrag waar ze ook voor op Marktplaats te koop staan :Y

Ik ken ook de mensen die een perfecte motor, goed onderhouden motor, zonder ene krasje willen inruilen of verkopen. Met natuurlijk een fotootje er bij van 300x200 of een marktplaats link. En die verwachten een eerlijk, snel en hoog bod via die mail.
Als ze dan langskomen blijkt dat wat ik een krasje vind, zij niet als krasje zien. En een bonnetje van een kannetje action-olie is een bewijs van onderhoud. Etc.

Mensen schatten de warde van hun motor steevast veel te hoog in.

Maar desondanks zitten er best wel verschillen in wat diverse motorzaken, dealers en handelaren bieden voor een motor.

zelf verkopen is altijd de beste manier om controle te houden op het verkoopbedrag :Y
 
'Ik heb een vraagprijs ingevuld van 3500 en ik weet dat een dealer gemiddeld 2000-2500 vraagd, ik dacht, ik kan altijd nog zakken' :z
Ik snap de dealer. Ja.
 
Wat een gejank..
Als je het ze vreselijk vindt, waarom blijf je dan met deze mensen zaken doen?
 
Nee dan de hoofdprijs bieden op een mailtje van een of andere malloot, en dan kom jij met je afgeragde ratbike...

Ja maar dat is niet wat er afgesproken is, een bod via mail is bindend hoor dat is een officiele overeenkomst..denk eens goed na welke dealer zal zich daar aan branden...

Andersom kan ook...
Ik zet zaterdag de auto van mijn dochter op MP, en zet erbij dat hij startproblemen heeft, maar wel G3 LPG, kleine auto, en in juni blok ingebouwd met 93 k, nieuwe koppeling, waterpomp en distributie, ontsteking, en gasklephuis, maar ding bleef etteren met starten, en aangezien het voor je dochter is, was ik het zat, en eruit met dat dding, en verlies nemen zoals het is...
Belt er eentje op uit maastricht...
"Ik kom hem voor 200 ophalen "

Nou dat dacht ik niet, daar blijft hij voor staan...

Ja maar ja maar ja maar....

Dus ik gooi de telefoon er op
5 minuten later weer dezelfde beller..

wat is de uiterste prijs..
250 euro mag je hem meenemen, maar als je hier bent en je durft ook maar een stuiver minder te bieden, ga ik naar binnen, en kun je weer lineaal rectaal terug naar maastricht..
Ja maar ik moet met de trein komen?
Al kom je lopend, 250 en geen stuiver minder....

Okay dan 250, ik kom met de trein, ben om kwart ovver vijf in nijmegen...

Hij komt uit de trein gelopen, en vraagt of ik hem wil laten lopen...
start hem ( warm geen probleem) en hij draait de oliedop los en roept KOPPAKKING IS KAPOT...
Nou das dan jammer..
Nee daar betaal ik geen 250 voor...

Ik zeg : als je hard loopt, kun je nog net de trein naar maastricht terug halen, en wil in de auto gaan zitten om weg te rijden, gaat hij er voor staan, en vraagt wat ik ga doen..

Jij wilt geen 250 euro geven, dus dan wordt er geen auto van mij gekocht.....


Ja maar ja maar ja maar.....
zeg het nog een keer nu 250 euro betalen of oprotten, hier heb ik geen zin in..

Nou met veel pijn en moeite betaalde hij.....

Klootklanten
 
Wat je ook veel ziet/hoort als je een motor bij een zaak inruilt/verkoopt : en dat is niet origineel en dat ,en dat,etc,dus jammer maar je krijgt er daarom minder voor terug :')

En dan zet men dezelfde fiets te koop met : en dat zit er extra op en dat,en dat etc en dat maakt hem meer waard,echt waar :Y

Daar trap ik dus nooit in,en zeg dan steevast,ik vind de fiets te duur want hij is niet origineel O-)

:+
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook veel ziet/hoort als je een motor bij een zaak inruilt/verkoopt : en dat is niet origineel en dat ,en dat,etc,dus jammer maar je krijgt er daarom minder voor terug :')

En dan zet men dezelfde fiets te koop met : en dat zit er extra op en dat,en dat etc en dat maakt hem meer waard,echt waar :Y

Daar trap ik dus nooit in,en zeg dan steevast,ik vind de fiets te duur want hij is niet origineel O-)

:+

Vooral als je de ori delen er bij levert en ze de opties los verkopen :')
 
Of die grapjassen die speciaal een e-mail sturen met de helft van de prijs omdat ze niet minder kunnen bieden dan 3/4 van de vraagprijs..
 
Dat met 'niet origineel, dus minder waard', komt mij bekend voor. Inderdaad wel met extra's verkopen en dus toch meer waard.

Maar troost je, ook nieuw spul kan je soms niet aan dealers kwijt. Ik probeer mijn 125cc uit 2013 met 1750km op de klok te slijten, maar niemand wil 'm hebben (zelfs niet met inruil op een andere motor). Zal 'm binnenkort weer eens particulier aanbieden. Doe 'm niet weg omdat ie slecht zou zijn, doe 'm weg omdat ik pijn krijg tijdens het rijden op dat ding.

Dus gewoon particulier verkopen, vang je altijd meer dan bij de dealer. Je hebt alleen al dat gezeik aan je deur, het kost je meer tijd (en dat kan ook geld zijn).
 
:^

En dan heb je nog de mensen die zeggen, "maar ik begrijp best dat jullie ook wat moeten verdienen hoor. Daarom hoef ik er maar 6250 voor te hebben, op marktplaats staan ze voor 6500."

oh maar ik begrijp maar al te goed dat die mensen rete irritant zijn voor dealers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan