Gemiddelde motordealers

Het gaat me het meest om dealers/handelaren die amper informatie van de motor online zetten. type, bouwjaar en km stand en that's it. Dan heb je toch nog wat vragen lijkt me.. als dealer zou ik er zoveel mogelijk over online zetten. Krijg je ook minder 'lastige' klanten die info willen voordat ze het halve land afrijden. Ik wil uiteraard komen kijken naar een motor maar dan moet ik toch wel eerst wat basis info hebben.. En weten of het niet zo'n fijne vent is die je eigen motor de grond in zeikt en er een lachwekkend bod op doet.
Lijkt me redelijk toch?
 
Het gaat me het meest om dealers/handelaren die amper informatie van de motor online zetten. type, bouwjaar en km stand en that's it. Dan heb je toch nog wat vragen lijkt me.. als dealer zou ik er zoveel mogelijk over online zetten. Krijg je ook minder 'lastige' klanten die info willen voordat ze het halve land afrijden. Ik wil uiteraard komen kijken naar een motor maar dan moet ik toch wel eerst wat basis info hebben.. En weten of het niet zo'n fijne vent is die je eigen motor de grond in zeikt en er een lachwekkend bod op doet.
Lijkt me redelijk toch?
Er zijn zoveel verschillende vragen, als er verschillende mensen zijn.
Op voorhand alle mogelijke vragen beantwoorden is daarom niet te doen.

Een te lange advertentie is ook niet goed, en kan soms ook helemaal niet.

Wil je meer weten, dan lijkt mij dat je iig telefonisch al een heel stuk verder kunt komen.

En persoonlijk gaan kijken is altijd het beste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zet je op je website, op de plaats waar je emailadres staat, dat je op zulke mails niet zit te wachten. Dat kan best wel in nette bewoordingen, dan dat je toch duidelijk bent.

Maar een contactmogelijkheid bieden, en de respons negeren, is niet netjes.


of deze respons krijgen:


Geen interesse.

Groet,



Ik heb hem serieus in mijn mailbox staan.. Van een grote motorzaak. Ik zou het op mijn werk eens moeten proberen. ben benieuwd hoe snel ik buiten sta
 
Er zijn zoveel verschillende vragen, als er verschillende mensen zijn.
Op voorhand alle mogelijke vragen beantwoorden is daarom niet te doen.

Een te lange advertentie is ook niet goed, en kan soms ook helemaal niet.

Wil je meer weten, dan lijkt mij dat je iig telefonisch al een heel stuk verder kunt komen.

En persoonlijk gaan kijken is altijd het beste.

Ben ik het mee eens! Maar een klein beetje basis info is toch niet teveel gevraagd?
Het verbaasd me gewoon dat ik positief verast was om een reactie als deze:

Dank voor je mail. Ik denk dat er zo'n 2 tot 3000 euro bijbetaald moet worden, afhankelijk van de werkelijke staat van je motor. Ik zou hem eerst moeten zien natuurlijk. Als je langs komt kunnen we er eens naar kijken.

Ik zou denken dat als je business bestaat uit handel in die dingen dat dit soort mailtjes het minste is dat je kunt doen. Ik ga in ieder geval bij deze toko langs..
 
Dit is zo'n situatie waar de de klant met goedbedoelde intenties het slachtoffer is van de moeilijke figuren. Dat zijn centen-neukende (excuse my French) azijnpissers die er alles aan zullen doen om desnoods voor de laatste Euro een dramatisch verhaal neer te leggen, 20 keer terug te komen, 5 mailtjes tegelijk te verzenden, te roepen dat het dáár goedkoper is, etc.

Ik kan daar eerlijk in zijn: Zelf heb ik soms enorme moeite om een "leuke klant" ook leuk te woord te staan, als ik die dag al 4 van die enorme zeikerds te woord heb gestaan. Die hebben er vaak een handje van om alles op hun eigen termijn te doen, dus dan heb je zo iemand een minuut na openingstijd aan de lijn terwijl je 3 mailtjes van hem zit te bekijken, die hij allemaal die ochtend heeft verzonden. Het is moeilijk om dan niet zuur te worden, en ik werk niet eens in de motor handel.

Zelf kondig ik aan dat ik zaken kom doen: "Ik heb interesse in ditendat, schikt het als ik danendan kom kijken en als hij naar wens is reken ik cash af zonder gezeur en zonder inruil" En dat dan niet per mail maar telefonisch. De meeste handelaren hebben daar wel oren naar :Y

Inruil? Lekker op MP zetten, zeurpieten incasseren, en dan met je pak geld naar de dealer. Je zal zien dat je dan veel fijner zaken kan doen en bovendien kan de dealer veel meer voor je doen als er geen inruilconstructie bij in zit.
 
Er zijn zoveel verschillende vragen, als er verschillende mensen zijn.
Op voorhand alle mogelijke vragen beantwoorden is daarom niet te doen.

Een te lange advertentie is ook niet goed, en kan soms ook helemaal niet.

Wil je meer weten, dan lijkt mij dat je iig telefonisch al een heel stuk verder kunt komen.

En persoonlijk gaan kijken is altijd het beste.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik zet altijd zo veel mogelijk info. Alles wat in mij opkomt schrijf ik in een advertentie. Juist om onnodige vragen te voorkomen want vragen zullen er sowieso komen al zijn het maar vragen ter bevestiging van wat er staat.

Neem bijvoorbeeld deze advertentie van een Mede forumlid. ZO compleet!
Compleet Honda 600RR’07 pakket met kenteken !

Een verhaal met duidelijke foto's van heb ik jou daar! Duidelijk is het wel.
 
dgbg.gif
 
Ben ik het mee eens! Maar een klein beetje basis info is toch niet teveel gevraagd?
Uiteraard :)
Iemand die wat wil verkopen, zal toch wat energie er in moeten steken.
Gezien de reactie hier vlak voor, lijkt het wel alsof 2 a4-tjes voor sommige mensen het minimum is (en nog staat het belangrijkste er niet eens bij...).

Er zit ergens een grijs gebied: niet ellenlange verhalen, maar ook niet "mooie moter". :')
Het verbaasd me gewoon dat ik positief verast was om een reactie als deze:

Dank voor je mail. Ik denk dat er zo'n 2 tot 3000 euro bijbetaald moet worden, afhankelijk van de werkelijke staat van je motor. Ik zou hem eerst moeten zien natuurlijk. Als je langs komt kunnen we er eens naar kijken.

Ik zou denken dat als je business bestaat uit handel in die dingen dat dit soort mailtjes het minste is dat je kunt doen. Ik ga in ieder geval bij deze toko langs..
 
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zet altijd zo veel mogelijk info. Alles wat in mij opkomt schrijf ik in een advertentie. Juist om onnodige vragen te voorkomen want vragen zullen er sowieso komen al zijn het maar vragen ter bevestiging van wat er staat.

Neem bijvoorbeeld deze advertentie van een Mede forumlid. ZO compleet!
Compleet Honda 600RR’07 pakket met kenteken !

Een verhaal met duidelijke foto's van heb ik jou daar! Duidelijk is het wel.
Het is ook wel een motor met errug veel te vertellen :Y

En je hebt gelijk hoor: uitgebreid, veel foto's :Y
 
Er zullen bedrijven zijn die een hele fatsoenlijk prijs geven, er zullen bedrijven zijn die enkel aan hun eigen centjes denken.


Vorige week belde iemand me nog op voor inkoop van een cbr600f uit iets van 1990.
Ik bied dan reguliere handelspijs, of inkoop prijs (tussen 250 en 300 euro, eea afhankelijk van staat van de motor).
De man kon hij bij een andere motorzaak voor 750 euro verkopen.
Nou, dan is die keuze snel gemaakt lijkt me :)
We hebben nog leuk een half uurtje gepraat over motoren en zo, en ik heb m goed kunnen adviseren om die motor direct daar naartoe te brengen, voordat ze zich bedachten.

Kennelijk is die motor voor de andere zaak veel meer waard, voor mij zou 750 euro eerder een verkoopprijs inclusief onderhoud en garantie zijn, geen inkoopprijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:o

achterstallig onderhoud aan zo'n ding = > 500,- normaal gesproken
En als we dan vanaf een fatsoenlijke verkoopprijs terugrekenen, incl kosten verzekering belastingen, garantie, wat marge, etc, blijft er een behoorlijk laag inkoopbedrag over.

Ik denk dat die man een keurige inkoopprijs van 750 euro zo inleveren krijgt, bij de andere motorzaak.
 
je kunt het ook anders bekijken

hoe minder tijd een motordealer besteed aan het maken van advertenties, beantwoorden van emails en het te woord staan van idioten, hoe meer tijd ze kunnen besteden aan het daadwerkelijk in- en verkopen van motoren en het opknappen van de inkoop. Hoe meer motoren er gekocht en verkocht worden, hoe kleiner de marge kan zijn om de zaak winstgevend te houden.

Kortom, hoe goedkoper je als consument een tweedehands motor bij die zaak kunt kopen.


Helaas merk je dat het niet altijd zo gaat.


Een goede handelaar is er wel één die zijn klanten tevreden houdt. Als je van tevoren duidelijk aangeeft niet op email-offertes in te gaan en gewoon naast de betreffende motor je zaken wil doen, zou je als handelaar een prima bedrijf kunnen runnen met tevreden klanten.
 
Laatst bewerkt:
Boonstra schrijft in hun advertenties bijvoorbeeld dat zij niet op mail zullen reageren.

Je kan hier je mening over hebben maar duidelijk is het wel. :Y
 
Vaak word er ook gekeken of de verkoper een aardige vent is, en achteraf blijk je te zijn besodemieterd.
Als de verkoper onsympathiek is of een boerenpummel, nurks oid dan is de kans groot dat je een prima ding koopt.
Elke dealer heeft zijn in en verkoop marges om te kunnen overleven.
Ik ben opzich niet zo populair, maar wat ik verkoop is meer dan prima.
Veel willen bij mij niet kopen omdat mijn kop en mijn mening ze niet aanstaat, eigenlijk vind ik dat best wel prachtig :-).
Dat houd ik graag ook zo :-)
En klanten die uitmaken wat ik wel mag verdienen, hmm laat maar, ik beslis ook niet over hun inkomen.
 
Vaak word er ook gekeken of de verkoper een aardige vent is, en achteraf blijk je te zijn besodemieterd.
Als de verkoper onsympathiek is of een boerenpummel, nurks oid dan is de kans groot dat je een prima ding koopt.
Elke dealer heeft zijn in en verkoop marges om te kunnen overleven.
Ik ben opzich niet zo populair, maar wat ik verkoop is meer dan prima.
Veel willen bij mij niet kopen omdat mijn kop en mijn mening ze niet aanstaat, eigenlijk vind ik dat best wel prachtig :-).
Dat houd ik graag ook zo :-)
En klanten die uitmaken wat ik wel mag verdienen, hmm laat maar, ik beslis ook niet over hun inkomen.
Het mooiste is natuurlijk als je helemaal geen klanten meer hebt. Dan heb je de hele dag om lekker nurks te doen.
;)
 
Ik denk dat die man een keurige inkoopprijs van 750 euro zo inleveren krijgt, bij de andere motorzaak.
Dat of ze beginnen als hij daar met zijn motor staat te zeuren en te zeiken.
Gaat hij alsnog met €250,- a €300,- naar huis.
Zo werken die opkoopsites ook....
 
Vaak word er ook gekeken of de verkoper een aardige vent is, en achteraf blijk je te zijn besodemieterd.
Als de verkoper onsympathiek is of een boerenpummel, nurks oid dan is de kans groot dat je een prima ding koopt.
Elke dealer heeft zijn in en verkoop marges om te kunnen overleven.
Ik ben opzich niet zo populair, maar wat ik verkoop is meer dan prima.
Veel willen bij mij niet kopen omdat mijn kop en mijn mening ze niet aanstaat, eigenlijk vind ik dat best wel prachtig :-).
Dat houd ik graag ook zo :-)
En klanten die uitmaken wat ik wel mag verdienen, hmm laat maar, ik beslis ook niet over hun inkomen.
Wat een kletspraat :)
Lijkt wel een excuus om je karakter recht te breien :')

Ik kom al jaren bij dezelfde zaak en heb er 4 motoren vandaan.
Vriendelijke man die ,bij mij,altijd zijn afspraken nakomt :Y
Recent er een burgman 650 gekocht,met 3 maanden garantie en grote beurt,er moeten nog wat O ringetjes bij de waterpomp (zweette een beetje)en een lucht filter aan vervangen worden,hij had deze nog niet binnen op het moment dat we afgesproken hadden dat ik de motor ophaalde.
Gebeurt binnenkort.
Staat me altijd netjes ,beleeft en rustig te woord.
Dus jouw vlieger gaat,hier niet op :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan