Gemiddelde motordealers

en ik maar doorlezen om tot een gemiddelde motordealerinfo te komen :/
hehehe....



maar ik doelde niet perse op namen roepen van goede/slechte zaken. Het ging me meer om de algemene respons die je krijgt, alsof je lastig bent.
Het lijkt vaak alsof ze alleen geïnteresseerd zijn als je met een zak contant geld aankomt, de vraagprijs neerlegt en nooit meer terug komt.

Maar goed, over auto handelaren in het onderste segment kun je pas echt een boek schrijven _O-

Even of topic, mijn grappigste was kijkend naar een Mazda MX-5 voor mijn vriendin. Auto was in prima staat zei hij aan de telefoon. Daar aangekomen blijkt er geen 160k km's te staan maar is het een mijlenteller... Deze noemde hij: Ja ja, mijltjes, mijltjes. maakt weinig uit toch :(
En er zat een scheur in het plastic achterraam zo breed als een vinger, maar daar kwam geen vocht door naar binnen hoor :+
 
Ik vind, wanneer je iets wilt verkopen, dat het erg lomp is om niet te reageren op een normale mail van een potentiële klant.
Al is het maar een mailtje dat je niet geïnteresseerd bent in dit type motor, oid.

Niet iedereen heeft zin om zijn motor particulier te verkopen, maar wil gewoon inruilen, zonder zeikerds aan de deur, die de motor afzeiken om voor bijna niets te kunnen kopen.

Bovendien kan het ook dat je een motor aan de andere kant van Nederland hebt gezien en dan is het toch normaal dat je een mailtje stuurt met een foto en gegevens van jouw motor en om een prijsindicatie vraagt, voordat je stad en land afreist met je motor?

Verkopen is niet alleen maar geld incasseren, maar ook klantenservice.
 
Ik werk zelf in de b2b verkoop en heen wat ervaring met en bijbaan in een winkel, maar het handelen in motoren, dat is volgens mij voor maar erg weinig mensen weggelegd. Daar heb je talent en ervaring voor nodig om het goed te doen zowel voor de zaak als voor de klant. Veel klanten zijn gewoon kut en dan moet je er maar het beste van maken.
 
Ik werk zelf in de b2b verkoop en heen wat ervaring met en bijbaan in een winkel, maar het handelen in motoren, dat is volgens mij voor maar erg weinig mensen weggelegd. Daar heb je talent en ervaring voor nodig om het goed te doen zowel voor de zaak als voor de klant. Veel klanten zijn gewoon kut en dan moet je er maar het beste van maken.

moet je daar veel per e-mail doen ofwah ;) :P
 
En in een ander topic word jager motoren weer afgezeken, het is overal wat.
Voor iedereen die regelmatig op marktplaats kijkt voor leuke,betaalbare motoren zie je Jager en HP gelijk komen na de particulieren, vaak al eerder :X .

Dat veel mensen dat hetzelfde serviceniveau verwachten als van een Arie Molenaar snap ik niet.
En dit zijn overigens de zaken waar ik zelf van tijd tot tijd kijk en kom en graag een motorfiets zou kopen.
 
En in een ander topic word jager motoren weer afgezeken, het is overal wat.
Voor iedereen die regelmatig op marktplaats kijkt voor leuke,betaalbare motoren zie je Jager en HP gelijk komen na de particulieren, vaak al eerder :X .

Dat veel mensen dat hetzelfde serviceniveau verwachten als van een Arie Molenaar snap ik niet.
En dit zijn overigens de zaken waar ik zelf van tijd tot tijd kijk en kom en graag een motorfiets zou kopen.

Is dat bij die molenaar zo goed dan? Ik heb er namelijk een interessante motor gezien..
 
~
Ik heb wat ervaringen met het kopen/verkopen van oude auto's bij dealers waar je zo moe van wordt dat je het liefst je oude auto de sloot in flikkert in plaats van nog bij ze langs te moeten.

Maar nu ik wat vaker van motor wissel krijg ik meer en meer te maken met motordealers. Ik krijg het idee dat als je een fatsoenlijk persoon bent, je normale prijzen hanteert en eerlijk te werk gaat je een gouden toekomst hebt als dealer want je staat vér boven de rest. (niet dat ik het ga proberen hoor)

quote]


Ik heb al eens gevraagd of ik de auto (van mijn vrouw) in het kanaal mocht rijden die naast het bedrijf lag, ja met in ruil was ik duurder uit :?
toen keek die verkoper me raar aan _O- toen heb ik het hem even anders (op mijn manier) uitgerekend en gezegd dat als hij de deal rond wilde maken voor de prijs die ik voorstelde maar even moest bellen (ik heb geen tijd/ zin in dat "ja maar meneer") en hij belde 2 dagen later op of hij de deal (voor mijn prijs) mocht rond maken _O- (en dat hebben we gedaan ;) ).

soms kan je wel lachen hoor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan