Gestolen: Gixxer 600 k6 zoetermeer. Binnen 2 uur terug gevon

Tegen een hydrolische schaar is niks bestand. Als de brandweer er een auto mee kan doorknippen kan het ook de meeste sloten wel doorknippen.

Een muuranker hoog monteren, zoals op de foto, is zinvol bij een "handmatige" tang of schaar. Maar alleen als die tang niet extreem groot is. Ze zetten één handgreep op de grond, slot tussen de tang en vervolgens met hun lichaamsgewicht op de andere handgreep. Knip. Als de tang niet bij het slot kan komen omdat deze zo hoog hangt, werkt dat niet meer.

Een hydrolische tang is groter. Die knipt alles door, mits het bij het slot kan komen. Hoe je een slot zo kan hangen / leggen dat een hydrolische tang er niet bij kan weet ik ook niet...

Dit onderwerp heb ik al eens goed over nagedacht toen mijn motorscooters gestolen werder, 2 in 1 week (onafhankelijk van elkaar).
Je vergeet iets, zo'n tang kan alles doorknippen mits hij er grip op heeft en er goed bij kan..

Zo'n schrijfrem slot is bijvoorbeeld al lastig volgens mij:

schijfremslot-abus-granit.jpg


Alleen de vraag is hoe krijg je dat ergens aan vast?
 
Je vergeet iets, zo'n tang kan alles doorknippen mits hij er grip op heeft en er goed bij kan..

Zo'n schrijfrem slot is bijvoorbeeld al lastig volgens mij:

[afbeelding]

Alleen de vraag is hoe krijg je dat ergens aan vast?

Dan knippen ze het verbindende deel door en ze hebben je motor alsnog.

Oke dan is hij moeilijker te verplaatsen door het schijfremslot die er nog zit, maar een skateboard oid onder het betreffende wiel en je rijdt de motor alsnog zo in een busje.
 
Je hebt denk ik over het woordje bijvoorbeeld gelezen.
Wat ik bedoel is, er moet vast wel een oplossing zijn dat ze er niet goed bij kunnen?
 
Een muuranker hoog monteren, zoals op de foto, is zinvol bij een "handmatige" tang of schaar. Maar alleen als die tang niet extreem groot is. Ze zetten één handgreep op de grond, slot tussen de tang en vervolgens met hun lichaamsgewicht op de andere handgreep. Knip. Als de tang niet bij het slot kan komen omdat deze zo hoog hangt, werkt dat niet meer.
:^

Ooit filmpje gezien van een slotenboer. Slot met hele dikke schakels is lastiger stuk te krijgen omdat de tang dan zover open moet dat het kracht zetten veel moeilijker is.
 
Je vergeet iets, zo'n tang kan alles doorknippen mits hij er grip op heeft en er goed bij kan..

Zo'n schrijfrem slot is bijvoorbeeld al lastig volgens mij:

[afbeelding]

Alleen de vraag is hoe krijg je dat ergens aan vast?

Je zegt ongeveer wat ik bedoelde, alleen jij bent iets korter van stof ;)

Oplossing zou kunnen zijn zúlke dikke schakels dat de bek vd tang er niet omheen past. Maar dat slot neem je dan niet meer mee in je rugzakje..
 
Zolang de pakkans en de straffen laag blijven in NL, blijft het dweilen met de kraan open.

NL is verworden tot het afvoerputje van Europa en is een walhalla voor criminelen.

Die lachen zich werkelijk kapot om al die naïve burgertjes en de lafhartige aanpak van justitie en rechterlijk apparaat.

Misdaad loont in NL!
 
Laatst bewerkt:
Zolang de pakkans en de straffen laag blijven in NL, blijft het dweilen met de kraan open.

NL is verworden tot het afvoerputje van Europa en is een walhalla voor criminelen.

Die lachen zich werkelijk kapot om al die naïve burgertjes en de lafhartige aanpak van justitie en rechterlijk apparaat.

Misdaad loont in NL!


en ja hoor, daar zijn we weer, dus alles is op te lossen met alleen maar strengere wetgeving en betere handhaving. Échte PVV praat dus !

is nog steeds alleen maar symptoom / gevolg bestrijding.
je moet juist de oorzaak van deze ellende weghalen. wat is de oorzaak? juist, de extreme welstandsverschillen tussen hier en het "thuisland" (want "ze" komen allemaal hierheen toch?)
ik stem voor meer en betere ontwikkelingshulp :Y dan haal je de oorzaak weg, dus komen er geen gevolgen *O* *O*

nee, wat stellen ze hier in Den Haag voor: afschaffen, met 1,5 miljard (!) verminderen!
jaa, dat gaat echt helpen :Y :Y
 
en ja hoor, daar zijn we weer, dus alles is op te lossen met alleen maar strengere wetgeving en betere handhaving. Échte PVV praat dus !

is nog steeds alleen maar symptoom / gevolg bestrijding.
je moet juist de oorzaak van deze ellende weghalen. wat is de oorzaak? juist, de extreme welstandsverschillen tussen hier en het "thuisland" (want "ze" komen allemaal hierheen toch?)
ik stem voor meer en betere ontwikkelingshulp :Y dan haal je de oorzaak weg, dus komen er geen gevolgen *O* *O*

nee, wat stellen ze hier in Den Haag voor: afschaffen, met 1,5 miljard (!) verminderen!
jaa, dat gaat echt helpen :Y :Y

Ondanks dat je een punt heb en ik dit niet in een politieke discussie wil laten eindigen zal van die 1,5 miljard bar weinig naar het oostblok gaan. Denk dat we toch wel over eens kunnen zijn dat daar de meeste van dit soort criminelen vandaan komen.
 
en ja hoor, daar zijn we weer, dus alles is op te lossen met alleen maar strengere wetgeving en betere handhaving. Échte PVV praat dus !

is nog steeds alleen maar symptoom / gevolg bestrijding.
je moet juist de oorzaak van deze ellende weghalen. wat is de oorzaak? juist, de extreme welstandsverschillen tussen hier en het "thuisland" (want "ze" komen allemaal hierheen toch?)
ik stem voor meer en betere ontwikkelingshulp :Y dan haal je de oorzaak weg, dus komen er geen gevolgen *O* *O*

nee, wat stellen ze hier in Den Haag voor: afschaffen, met 1,5 miljard (!) verminderen!
jaa, dat gaat echt helpen :Y :Y

Ik geloof niet dat ik je mening helemaal deel over het wel of niet afschaffen van ontwikkelingshulp -ik denk dat we niet moeten afschaffen maar wel wat selectiever moeten zijn- maar ik weet wel dat zwaarder straffen niet het antwoord is. Kijk naar Amerika. Hoeveel % van de bevolking zit daar in de bak? Google maar even mee. En helpt dat zwaarder straffen? Iemand gevangen zetten voor de rest van zijn leven is in ieder geval duurder dan ontwikkelingshulp.
 
leuk is het ineens een politiek topic :)

van het open knippen van sloten, naar te lagen straffen, naar de politiek...

grappig.. ik ben gewoon normaal opgevoed :) om maar weer even een bruggetje toe te voegen :+
 
Ondanks dat je een punt heb en ik dit niet in een politieke discussie wil laten eindigen zal van die 1,5 miljard bar weinig naar het oostblok gaan. Denk dat we toch wel over eens kunnen zijn dat daar de meeste van dit soort criminelen vandaan komen.

klopt, dus juist opvoeren ontwikkelingshulp, en dat hoeven niet direct contante betalingen te zijn, maar ook het ontwikkelen van zakelijke betrekkingen, het stimuleren van de economie daar etc. Het zijn onze naaste buren in Europe, dus kunnen we van die zijde ook in de toekomst daar de vruchten van plukken.

idd, Kingcoder, selectiever, maar zeker niet minder!
 
Ik geloof niet dat ik je mening helemaal deel over het wel of niet afschaffen van ontwikkelingshulp -ik denk dat we niet moeten afschaffen maar wel wat selectiever moeten zijn- maar ik weet wel dat zwaarder straffen niet het antwoord is. Kijk naar Amerika. Hoeveel % van de bevolking zit daar in de bak? Google maar even mee. En helpt dat zwaarder straffen? Iemand gevangen zetten voor de rest van zijn leven is in ieder geval duurder dan ontwikkelingshulp.

:^ Zag laatst in de rekenkamer dat een gevangene net iets meer als 200 euri per dag kost (Wat wij dus ophoesten). Ter vergelijk, een bejaarde in een tehuis kost zo'n 150 euri per dag. (en krijgt nog steeds minimale zorg)
Dus wij geven met zijn allen wat uit aan die bak zitters. (Om nog maar niet te spreken van het geld dat ze voor hun straf al zelf bij je weg zijn komen halen in de vorm van goederen).
 
leuk is het ineens een politiek topic :)

van het open knippen van sloten, naar te lagen straffen, naar de politiek...

grappig.. ik ben gewoon normaal opgevoed :) om maar weer even een bruggetje toe te voegen :+

is het toch in feite elke keer :?

iedere keer weer als ik een GESTOLEN topic doorlees, kom ik een enorme klaagzang tegen van opmerkingen over "medelanders" en "oostblokkers" die "hier de boel leeg komen roven" en dat de straffen zwaarder moeten en de politie boeven moet gaan vangen,
Voorstellen als de zaak onder stroom zetten, knuppelploegjes en een hoop geblaat over "bij mij moeten ze het niet proberen" , maar echte oplossingen :? ho maar.

dus een grote klaagzang dat het in de maatschappij schijnbaar anders moet, dus eigenlijk een roep om politieke veranderingen.
 
klopt, dus juist opvoeren ontwikkelingshulp, en dat hoeven niet direct contante betalingen te zijn, maar ook het ontwikkelen van zakelijke betrekkingen, het stimuleren van de economie daar etc. Het zijn onze naaste buren in Europe, dus kunnen we van die zijde ook in de toekomst daar de vruchten van plukken.

idd, Kingcoder, selectiever, maar zeker niet minder!

Juist geen directe contante betalingen, dat verdwijnt toch regelrecht in de zakken van de corrupte politici/topmannen in die regio. Beter is inderdaad zakelijke betrekkingen ontwikkelen, daar dingen opzetten en zorgen dat er werk is :)
 
Wel mooi (voor jou dan) dat er de laatste tijd meer motoren waren gestolen in de buurt anders had de politie er het waarschijnlijk afgedaan als incident en er niet zoveel werk van gemaakt! Toch fijn dat je zo'n oplettende buurman hebt!
 
is het toch in feite elke keer :?

iedere keer weer als ik een GESTOLEN topic doorlees, kom ik een enorme klaagzang tegen van opmerkingen over "medelanders" en "oostblokkers" die "hier de boel leeg komen roven" en dat de straffen zwaarder moeten en de politie boeven moet gaan vangen,
Voorstellen als de zaak onder stroom zetten, knuppelploegjes en een hoop geblaat over "bij mij moeten ze het niet proberen" , maar echte oplossingen :? ho maar.

dus een grote klaagzang dat het in de maatschappij schijnbaar anders moet, dus eigenlijk een roep om politieke veranderingen.

je zit toch al lang genoeg op mf om je daar niet meer druk om te maken...

en oud en wijs genoeg mag ik hopen
 
:^ Zag laatst in de rekenkamer dat een gevangene net iets meer als 200 euri per dag kost (Wat wij dus ophoesten). Ter vergelijk, een bejaarde in een tehuis kost zo'n 150 euri per dag. (en krijgt nog steeds minimale zorg)
Dus wij geven met zijn allen wat uit aan die bak zitters. (Om nog maar niet te spreken van het geld dat ze voor hun straf al zelf bij je weg zijn komen halen in de vorm van goederen).


dus ff snel omgerekend, 3 verpleegsters doen hetzelfde als 4 gevangenenbewaarders, dan stem ik alle ambtenaren eruit en zet er maar verpegers neer, dan kan je met minder mensen toe en gebeurt er nog eens wat })
 
Zoals sommige van jullie weten ben ik maatschappelijkwerker bij vluchtelingenwerk. En ook voorstander van ontwikkelingswerk en de sociaal zwakkere ondersteunen.

Zelf doe ik dat bv ook op gezins niveau ook. Ik ondersteun en ontwikkel de socaal zwakkeren in mijn gezin door scholing en voeding en hun natje en droogje. Echter.......ik ga daar geen lening voor afsluiten of mijn buurman via allerlei middelen dwingen mij geld daar voor te geven. Willen ze extra dingen zoals een scooter zullen ze daar zelf dingen voor moeten ondernemen. Ik geef toe ik heb wel de luxe dat te kunnen en daarin ben ik beter weg dan andere.

En daarin sta ik een beetje haaks op ons regerings beleid...miljarden tekort wat verhaald wordt op de burger... en waar gaat een deel van die lening en lasten verzwaring heen... ontwikkelingshulp.

Van een overschot mede wereldbewoners helpen prima doen direct, maar lenen... eeehh hoeft van mij niet zo nodig.

Verder zie ik steeds meer goede arbeiders die duur zijn opgeleid in d eww en bijstand komen doordat hun baan ineens is uitbesteed aan een (niet nader bij naam te benoemen) uitzendbureau of zelfstandige, omdat dit goedkoper is. Gevolg de zwakkere word zwakker, de rijke rijker omdat er minder loonkosten zijn,en dat geld wat verdiend is lijkt niet in Nederland uitgegeven te worden (althans een groot deel niet() en dat lijkt me niet goed voor onze lokale economie....

Maar PVV :N :N :N :N :N van zijn leven niet

Zo dat vuurtje is weer aangewakkerd O-) .
 
Vandaag een brief van de politie ontvangen met de tekst i.v.m. het onderzoek is het voertuig nog niet vrijgegeven.
Voor nadere inlichtingen etc etc contactpersoon Dhr ..... 0900-8844

Gelijk gebeld natuurlijk maar helaas is deze persoon niet aanwezig tot vrijdag.
Helaas pindakaas weet ik dus ook vrijdag pas meer want ik heb 3x gebeld. 3x een ander persoon gesproken en kwam er geen stap verder mee.


maar hoe hebben ze die ketting nou gesloopt? zuur erop? of is ie duidelijk ingezaagd?

Geknipt. Vraag me niet met wat.. Ben geen boef :9


Kijk anders is bij City Box Zoetermeer of je daar je motor op kan slaan. Zijn een stuk aardiger dan bij Shurgard en vaak valt er over de prijs nog enigzins te praten. En dan staat hij wel lekker veilig

Offerte aanvraag is de deur uit.
S kijken wat ze aanbieden. Maar daarnaast moet ik dan dus altijd een stuk van huis af voordat ik bij de box ben.. Thnx in ieder geval.
En ze hebben me ook al gebeld.
Kost 49 euro de maand. Plek is voorzien van stroom en er staat per motor (algemeen beveiligde motor parkeerplaats welke per plek verhuurd worden) een camera op de parkeerplaats gericht.


soort van on topic:
Hier zie je hoe 'lang' een kettingslot stand houdt :/

Pffff... :r
Dat de verzekering nog durft te vergoeden
 
Laatst bewerkt:
Dan knippen ze het verbindende deel door en ze hebben je motor alsnog.

Oke dan is hij moeilijker te verplaatsen door het schijfremslot die er nog zit, maar een skateboard oid onder het betreffende wiel en je rijdt de motor alsnog zo in een busje.

of je remchijf wordt gesloopt...Nieuwe kopen en klaar
 
Hulde voor je buurman! Toch fijn dat er nog ergens plaatsen zijn waar er wel sociale controle is... Is hier ooit ver te zoeken :(
 
klopt, dus juist opvoeren ontwikkelingshulp, en dat hoeven niet direct contante betalingen te zijn, maar ook het ontwikkelen van zakelijke betrekkingen, het stimuleren van de economie daar etc. Het zijn onze naaste buren in Europe, dus kunnen we van die zijde ook in de toekomst daar de vruchten van plukken.

idd, Kingcoder, selectiever, maar zeker niet minder!
Ik zeg Griekenland! ! ! !
 
Terug
Bovenaan Onderaan