GN250 overgenomen voor weinig... en nu?

Totl

Noorderling
8 jul 2014
1.805
174
Goedemorgen MF,

mijn broertje heeft een oude suzuki GN250 ergens vandaag kunnen halen voor 100 euro. Hij heeft twee jaar stil gestaan, en is nodig aan opknappen toe. we hebben hem al wel lopend gehad :9

Nu is mijn vraag het volgende:

Wat moet ik allemaal controleren/vervangen? De owners manual heb ik al opgesnord, maar ik kan me voorstellen dat er wat extra dingetjes zijn waar ik op moet letten. Tevens ben ik wel benieuwd naar 'bekende' gebreken van deze motorfiets.

Ik zie jullie antwoord graag tegemoet :Y

Totl
 
kan dat ergens in het hoge noorden van nederland? en aan wat voor prijs moet ik denken?
 
Remmen controleren, tenzij je heel veel lef (of doodsverachting) hebt.

En als de motor loopt eerst een stuk rijden, dan kan je zien of de carbs aan een reinigingsbeurt toe zijn.
 
carbs reinigen
remmen reviseren ( met setje, kan je de ringen vervangen om zeker te weten dat je geen droge rubber hebt )
banden checken voor uitdroging en indien nodig vervangen
bougies schoonmaken en checken voor goeie vonk
luchtfilter verschonen
olie en filter sowieso vervangen
vers benzine



veel plezier
 
hij heeft er maar 1. Waarom moeten jullie blaten als je de motor niet eens kent?
WAT EEN ONZIN POST!!!!!!!!

carb....carbs....
waarom moet jij blaten als je niks zinnigs te melden hebt????
feit dat het 1 cilinder is maakt het anders dan een 2, 3 of 4 cilinder????


aub zeg!!!!! moet ik alles uitleggen????
 
Laatst bewerkt:
WAT EEN ONZIN POST!!!!!!!!

carb....carbs....
waarom moet jij blaten als je niks zinnigs te melden hebt????
feit dat het 1 cilinder is maakt het anders dan een 2, 3 of 4 cilinder????


aub zeg!!!!! moet ik alles uitleggen????

Nou zeg! zit je tampon scheef? :?
 
WAT EEN ONZIN POST!!!!!!!!

carb....carbs....
waarom moet jij blaten als je niks zinnigs te melden hebt????
feit dat het 1 cilinder is maakt het anders dan een 2, 3 of 4 cilinder????


aub zeg!!!!! moet ik alles uitleggen????

door al het geblaat hier op mf, raken verstandige posts onder gesneeuwd. In OT zal me dat een worst zijn, maar in techniek is het een drama, waardoor ik vaak echt geen zin meer heb om die verstandige post te plaatsen.
 
Nou zeg! zit je tampon scheef? :?

..........

door al het geblaat hier op mf, raken verstandige posts onder gesneeuwd. In OT zal me dat een worst zijn, maar in techniek is het een drama, waardoor ik vaak echt geen zin meer heb om die verstandige post te plaatsen.

Sorry maar we geven de jongen toch info waar ie wat aan heeft of niet?

Wat Zot zelf al zegt, OT is een ramp... Maar hier zie je duidelijk toch een vraag->antwoord of niet?

en nee.... geen tampon maar het zonnetje schijnt en ik moet achter mijn computer zitten ipv mijn stuur :9
 
kan dat ergens in het hoge noorden van nederland? en aan wat voor prijs moet ik denken?

Ik heb geen idee wat ze daar voor vragen misschien kun je een MF-er vragen? Heb het vorig jaar ook door een MF-er laten doen in ruil voor een fles whiskey :P.

@Zot,
Sorry dat ik iemand probeer te helpen hé.
 
Rustig blijven mensen, de meest basale dingen weet ik wel, maar wil gewoon even kijken of ik wat mis.

Mijn broertje heeft hem gisteren dus gehaald, en we zijn in totaal zo'n 45 minuten bezig geweest dat ding aan de praat te krijgen. De accu is kapot en levert dus geen spanning om de startmotor in de rondte te krijgen, maar ik had daar wel een oplossing voor dat probleem. 'We hangen gewoon de startkabels aan de accu van de auto, dan krijgen we hem misschien wel aan de praat.'

Nou, litertje benzine halen bij de lokale pomp en proberen. Na ongeveer een kwartiertje gaf ik het op, en kwam ik op het geniale (niet) idee om hem aan te lopen. Nou dat wilde natuurlijk niet, want een brandstofpomp zonder stroom kan niet pompen. Hier kwam ik later pas achter. Na een flinke inspanning besloten we om het nog eenmaal te proberen aan de startkabels.

We stonden op het punt om het op te geven, mijn conclusie was dat de carburateurs smerig waren, of geen vonk (of een combinatie) tot er ineens een *plop* uit de uitlaat kwam. Ik liet van schrik de startknop los. 'Volgens mij krijgt 'ie zin :Y ' hoor ik mijn broertje zeggen. Natuurlijk nog eens proberen, en na 4 slagen starten kwam dit oude brikje met een dikke BRUL tot leven. *O* *O* *O*

Hij liep naar mijn idee wel aardig, heb er nog niet op kunnen rijden aangezien hij niet zonder accu wil blijven lopen. Hij reageert ook wel leuk op het gas en stationair loopt ie mooi regelmatig zonder misslag. We hebben hem daarna maar weer uitgezet, we weten iig dat hij loopt! nu komt het opknappen.

Als er trouwens interesse voor is, wil ik dit topic wel updaten. Het lijkt mij wel leuk.

Totl

Oh ja; hier nog een foto'tje
an2dz4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een 100,- euro hok zou ik de carburateur lekker uit elkaar halen, controleren, doorblazen en weer in elkaar zetten :P
 
nah, tis de bedoeling dat we hem wat opknappen zodat hij erop kan rijden als hij zijn motorrbw heeft. Ik vind het wel leuk sleutelen, en als dank mag ik hem natuurlijk ook wel eens meenemen. We willen het wel origineel houden,
 
Als de motor in jullie ogen goed loopt, kan je natuurlijk ook denken dat de carburateur niet in zo zodanig vervuilde staat is dat een ritje niet uitgesloten is.

Dus om weer helemaal bij het begin te beginnen, je wilt er op rijden.
Dan zou ik zorgen dat het rijwieltechnische deel op orde komt, dus remmen, banden en verlichting. En aangezien je zelf al geconstateerd heb dat de accu overleden is wijd ik daar geen verdere woorden aan :P

En wat je allemaal moet doen om een twee jaar stilstaande fiets te doen herleven hangt natuurlijk sterk af van waar de fiets heeft mogen verblijven ;) . Is het een vorstvrije garage geweest geeft het minder werk dan twee jaar buiten in weer en wind :X .

Maar wil je meer specifiek op jouw situatie aansluitend advies, plaats een foto van het onderwerp van dit topic en de adviezen zullen nauwkeuriger worden.

Maar hoe dan ook, succes met het ding rijdend krijgen.
 
aha, ok. ik was wel benieuwd of er GN250 specifieke dingetjes waren waar ik op moet letten. bijvoorbeeld dat na 25k km de bobine ermee ophoudt (om maar wat te noemen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan