goed aanbod.ja of nee?

utr

MF veteraan
5 feb 2007
1.415
7
hallo :W

even jullie mening peilen.....

ik heb een cbr600f van december 2006 in mijn bezit,dit was het model wat voor de actieprijs weg ging van 8000 euro.
km stand is 12300

nu wil ik hem inruilen voor een 2007 r6,dit is een cup edition wat wil zeggen dat er een accecoire pakket t.w.v 1500 euro bij zit.

dit pakket bestaat uit een double screen,een ohlins stuurdemper,valdoppen,een paddock stand en voor-en achter spatborden van carbon,de prijs is 12500 en dan de 300 voor het rijklaar maken.

nu moet ik 5750 bijleggen en dan is ie zo goed als zeker van mij,nu ben ik even nieuwsgierig wat jullie van dit aanbod vinden.

goed aanbod,ja of nee??
 
Ik zou het persoonlijk niet doen, ga jij voor die 5750 er gigantisch veel op vooruit? Ik zou voor zo'n bedrag toch wel een berg meer vermogen willen hebben. Het verschil is nu misschien 10-20pk ? Je blijft 4 cilinders houden alleen ga je nu van sport-toer naar supersport (of noemen ze de CBR-F nu ook al supersport?) .

Ik kan niet in je portomonnee kijken en ik weet ook niet verder wat je vaste lasten zijn of dat je vrouwtje misschien binnenkort een nieuwe keuken of badkamer wil, maar wil je dolgraag die R6, dan moet je het natuurlijk doen....

Ik gebruik m'n motor alleen voor de lol en wil er dus niet teveel geld voor neerleggen, maar dat kan voor een ieder ander natuurlijk anders zijn. De een rijd 2000km per jaar, de ander 60.000. Vind 8000 euro nog wel een mooie prijs voor een destijds nieuwe 600cc'er, maar 12.500 voor een 600? No way dat ik dat er ooit voor neer ga leggen.


En misschien als je een paar maanden wacht, dat ie dan in prijs verlaagd is ? Het is immers bijna 2008.
 
Nee ik niet.

Voor 1500 euro vind ik de accesoires nog maar zo-zo... Naar mijn bescheiden mening teveel geld extra. Voor alleen het extra bedrag kan je R6 2002 of misschien wel 2003 kopen. Heb je 2 motoren!!
*O*
 
je huidige motor staat die nu te koop voor 8000 of heb je m gekocht voor 8000 destijds

r6=12.800
bijlegen=5.750
honda=7.050

:?
 
je huidige motor staat die nu te koop voor 8000 of heb je m gekocht voor 8000 destijds

r6=12.800
bijlegen=5.750
honda=7.050

:?

huidige motor is idd nieuw te koop voor 8000

en jouw rekensommetje klopt dus,7050 voor mijn cbr terug.
 
kan niet in je portomonnee kijken,

maar als jij die r6 echt graag wil hebben en je heb er geen
moeite mee omdat bedrag erbij te leggen zou ik zeggen;doen

en als je twijfelt;niet doen


simpel eigenlijk hè :+ ;)
 
Het lijkt net alsof je voor de 2e hands Honda nog een mooie prijs krijgt. Maar, volgens mij kan je die R6 echt wel goedkoper krijgen. Hij gaat m voor de lente aan niemand anders verkopen, dus dan zit ie met een verouderd model.

En de waarde van accesoires? Die zijn toch ook weinig waard als jij m weer zou inruilen? Daarmee wordt de motor nog minder makkelijk verkoopbaar. Volgens mij heb je een goede onderhandelingspositie, maak daar gebruik van.

Dr zijn toch veel meer dealers? Laat je niet gek maken.
 
In mijn, geheel onafhankelijke ogen O-) , zouden ze je geld mogen bijleggen voor die mooie CBR 600F :+
Maar, tis een hoop geld, prestaties zullen idd niet echt in verhouding met het bedrag staan.

Your choice :)
 
Tsja, financieel is het wel een mooie deal. Maar idd, qua prestaties zul je er niet al teveel op vooruit gaan. Ik zou doorsparen terwijl je het onderste uit de kan haalt met je CBRF, en dan een zwaardere motor kopen.
 
Yamaha
YZF-R6
in de kleur rood model 2005.

nieuwe motor met 2 jaar fabrieks garantie.
incl. 1000 km beurt exl. olie en filter.
excl 300 euro afl.kosten.
Normaal € 11399.00
Nu € 9699.00


staat bij termaat motoren.

opzich wat je terug krijgt voor je cbr is goed.
alleen wat je moet bijbetalen voor een 2007[dus ouder model]
vind ik wel veel.
voor dat geld koop een leuke circuit fiets,en houd je cbr erbij.
of voor dat geld erbij een 2008 model r6,denk dat dat beter is.

veel succes
 
Ik vind 5750 best mee vallen.

R6 12800 - CBR600f 8000 = 4800 euro. (nieuw vs nieuw)
Dus dat betekend dat je maar 950 euro hebt afgeschreven op de CBR, das best netjes
 
die 600tjes vervelen al erg snel.
kijk maar naar je CBR die je ook nog maar net hebt.
dat zal met die R6 niet veel anders wezen hoor.
ik zou eerder voor een bandit1250 of een cb1000 gaan.
heb je veel meer en langer plezier mee.
 
Ik vind 5750 best mee vallen.

R6 12800 - CBR600f 8000 = 4800 euro. (nieuw vs nieuw)
Dus dat betekend dat je maar 950 euro hebt afgeschreven op de CBR, das best netjes

:^

en die prijs voor die r6 is ook niet abnormaal lijkt mij ...

En het is wel duidelijk dat je er wel ff 10x beter van word als je van een cbr600f naar een 2007 r6 stapt ... mensen die zeggen dat dat niet veel scheelt die hebben duidelijk nog nooit op beide gereden en een beetje poep in hun ogen :)
 
Voor dat geld kocht ik een mooie Tuono! *O*
(of een goede circuitfiets?) Of een mooie Bmw, of :z

Tja, ligt helemaal aan je portomonaie denk ik. Ik vind zo'n CBR600f ook een prachtige fiets hoor. Daar kun je, in deze staat, toch nog járen en jaren mee vooruit? Lekker mee op vakantie, gave dingen doen.. of pimp je CBR een beetje met het geld wat je eventueel bij zou leggen. Succes met je luxe probleem iig ;)
 
Zo, net fris uit de douche, dus de poep zou nu helemaal weg moeten zijn. Een R6 heeft niet een dergelijke prestatieverhoging ten opzichte van een CBR600F dat je er bijna 6000 euro voor zou moeten neertellen. En dat is zo'n beetje de rode draad door dit topic :W
 
Laatst bewerkt:
In mijn, geheel onafhankelijke ogen O-) , zouden ze je geld mogen bijleggen voor die mooie CBR 600F :+
Maar, tis een hoop geld, prestaties zullen idd niet echt in verhouding met het bedrag staan.

Your choice :)
:^

En zoals gezegd, voor dat geld kun je je CBR ook flink opleuken :Y
 
Laatst bewerkt:
hallo :W

even jullie mening peilen.....

ik heb een cbr600f van december 2006 in mijn bezit,dit was het model wat voor de actieprijs weg ging van 8000 euro.
km stand is 12300

nu wil ik hem inruilen voor een 2007 r6,dit is een cup edition wat wil zeggen dat er een accecoire pakket t.w.v 1500 euro bij zit.

dit pakket bestaat uit een double screen,een ohlins stuurdemper,valdoppen,een paddock stand en voor-en achter spatborden van carbon,de prijs is 12500 en dan de 300 voor het rijklaar maken.

nu moet ik 5750 bijleggen en dan is ie zo goed als zeker van mij,nu ben ik even nieuwsgierig wat jullie van dit aanbod vinden.

goed aanbod,ja of nee??

Het prijsverschil is € 4.500,= . Je hebt er een jaar op de cbr600f gereden en 12.300 km op de teller gezet. Net ingereden zou ik zeggen. De dealer wil omdat de inruiler 2de hands is dus € 1.250,= erbij hebben.

Heel netjes, ik zou het doen. Afschrijving € 0,10 per km.
 
de inruilprijs voor de cbr is niet verkeerd, maar het volle pond voor een(bijna) overjarig model is wel wat veel van het goede.
Om een goed vergelijk te kunnen maken zou ik toch eens bij andere zaken gaan kijken wat zij te bieden hebben.
 
Je krijgt een mooie inruilprijs omdat je geen korting op de nieuwe motor krijgt. Je kunt het ook omdraaien: je schrijft meer af op je CBR-F en krijgt korting op het "overjarige" model. Lood om oud ijzer dus.

De korting op een "overjarig" model in deze prijsklasse is zo'n 1000-1500 euro. Ik denk dat je dus een "normale" deal krijgt. Ik zou eens proberen hoe graag deze dealer die motor wil verkopen en de onderhandelingen open.
 
Honda inruilen voor Yamahaha :X :N :r





















:+

full



Mr. Honda zegt; “Stick with Honda!!!” :Y (bijvb. Honda CBR600RR)

bye bye​
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens proberen hoe graag deze dealer die motor wil verkopen en de onderhandelingen open.
:^ Sowieso vind ik dat bovenop zo'n aankoopprijs bv geen kosten voor rijklaar maken moeten worden gerekend. Onderhandelen kun je verder altijd proberen, een verkoper is niet zo snel beledigd, en er zitten behoorlijke marges op een nieuwe motor om wat korting weg te geven lijkt me.
 
Het is een werelddeal man !

(Of je de r6 als een dusdanige toegevoegde waarde gaat beschouwen is natuurlijk weer een totaal ander verhaal, maar dat was je vraag ook niet. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan