Goede startersmotor?

Ze zijn wel kapot te krijgen, maar alleen door 'm jarenlang te mishandelen - bijvoorbeeld bij de rijschool. Dus wel even kijken of de motor niet van een rijschool is geweest. Ik weet niet of er rijscholen zijn die hun afdankertjes proberen te verkopen, maar als ze er zijn zullen het vast niet de beste motoren zijn.
Mijn ervaring is anders :Y

full


ex rijschool fietsje, en geen ongemakken mee (gehad) :N we hebben er twee van dezelfde rijschool over genomen en met beide al meer dan 20k erbij gezet, en geen noemenswaardige dingen mee meegemaakt ;)

en er is er eventueel eentje te koop: Honda CBF500 ABS '05 25kW op kenteken...ruimschoots binnen het budget O-)
 
Even getwijfeld of ik zo reageren, dit soort onderwerpen komen zo vaak voorbij.
Maar waarom ook niet, als je net je rijbewijs hebt zijn er vragen dat weet ik uit eigen ervaring.

Om te beginnen bepaal jij wat voor jou de juiste beginners motor is.
Heb je lef of ben je voorzichtig, moet de motor makkelijk handelbaar zijn of mag hij wat zwaarder
zijn. Houd je van flink gasgeven of van lekker vlot toeren, ben je groot of wat kleiner, enz.
En natuurlijk niet te vergeten welk model vind jij het mooist.

Als je nu net je rijbewijs hebt en pas na de winter gaat rijden zou ik niet een te heftige motor kopen. De kans is groot dat de motor jou dan de baas is en dat maakt motorrijden veel minder leuk.

Inderdaad een Honda CB500 is een hele leuke start. Echt een super makkelijk te rijden motor. Eventueel een CB600 als alternatief, niet iets meer pouwer en een 4 cilinder ipv een 2.

Binnen jou budget kan je de wereld aan motoren kopen. Zelf zou ik dat niet doen maar maximaal een €2500,00 of 3000,00 uitgeven. Daar kan je iets heel leuks voor kopen. Nog een leuke motor outfit en je houd een leuke cent over voor een overstap na 1 of 2 jaar.

Maar nogmaals het is helemaal aan jou, zelf heb ik als eerste motor een Honda CB1100SF (X11) gekocht. Het is helemaal aan jou succes en laat ons weten wat het is geworden.

bigscale
 
Een Suzuki sv 650 S uit 2003 is een zeer geschikte beginners motor!

En dat is toevallig, ik heb er een te koop! ;) interesse?
Echter nog geen 25kw
 
Pffff voor dat geld wist ik het wel :D ducati monster!!!! redelijk toer toch :) Ik had vorig jaar helaas een veel kleiner budget als student :(
 
Ik ben zelf begonnen op een gsx 600f, goedkoop in aanschaf, probleemloos rijden, lekker zuinig ideaal om het motorgevoel te krijgen, van daar uit kun je kijken wat je nu echt wilt, van een f je is de stap op termijn naar en 600/750/1000 r zo gemaakt.
 
alles wat jij vet vindt en lekker rijdt is een goeie startersmotor meis :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan