Goldwing topic

tsja, en in een volkswagen zit 0W-20, 40000 kilometer. wat ze er bij mij inkiepen maakt me niet uit, alle olie is beter dan geen olie. Het zal best 10W-40 zijn.
Die dunne olie in moderne motoren is om de emissie eisen te kunnen halen,belangrijk voor fabrikanten ,
of het goed is voor de levensduur van een motor is maar de vraag.
 
Die dunne olie in moderne motoren is om de emissie eisen te kunnen halen,belangrijk voor fabrikanten ,
of het goed is voor de levensduur van een motor is maar de vraag.
Het zou mogelijk kunen zijn dat in mijn geval stilstand meer schade berokkent dan die paar 1000 km die ik er per jaar mee rij.
 
Ons goldwing vakantie tripje begint nu serieuzere vormen aan te nemen met de aankoop van de 2e goldwing! :)
Bekijk bijlage 1658105Bekijk bijlage 1658106
Nog 1 te gaan ! :P
Gaaf setje zo in hoogglans en mat

Mooi te lezen ook dat ze zo betrouwbaar blijven spinnen.
Dat vind ik bij de 1000 toch wel een nadeel worden of ik heb gewoon wat meer pech de laatste paar jaar, want in tegenstelling tot vroegere tijden kom ik geen seizoen meer sleutel vrij door met de 1000.

Ik heb nu met t span dat die ongeveer 30 seconden na t uit zetten uit de linker uitlaat enorm wit begint te roken.
En na een tijdje stil staan duurt t echt even voor de laatste cilinder er ook bij komt.
Onder t rijden rookt die totaal niet, maar hij laat dus duidelijk wel ergens druppels KVS de cilinder in druppen.
Beetje irritant, maar de kop moet er dus binnenkort echt weer eens af.
 
Gaaf setje zo in hoogglans en mat

Mooi te lezen ook dat ze zo betrouwbaar blijven spinnen.
Dat vind ik bij de 1000 toch wel een nadeel worden of ik heb gewoon wat meer pech de laatste paar jaar, want in tegenstelling tot vroegere tijden kom ik geen seizoen meer sleutel vrij door met de 1000.

Ik heb nu met t span dat die ongeveer 30 seconden na t uit zetten uit de linker uitlaat enorm wit begint te roken.
En na een tijdje stil staan duurt t echt even voor de laatste cilinder er ook bij komt.
Onder t rijden rookt die totaal niet, maar hij laat dus duidelijk wel ergens druppels KVS de cilinder in druppen.
Beetje irritant, maar de kop moet er dus binnenkort echt weer eens af.
Ja is een kwaaltje bij die motoren,gelukkig niet al te veel werk,zou wel goed controleren of de kop goed vlak is
anders blijf je koppakkingen vervangen,en neem een originele pakking als deze nog verkrijgbaar zijn.
 
Het is idd geen overdreven heftige klus en ga de kop en ook de parking wel extra goed inspecteren.
Dit is namelijk de kant waar paar jaar terug de nokkenas riem opeens tandloos was geworden.
Dus toen is er ook al een ander koppakking in gekomen en ik verdenk m er idd van dat er toen geen OEM pakking in heb gedaan.

Ik was er al een hele tijd bang voor want vorig jaar verbeelde ik me ook al dat ik bij de koude start een vleugje KVS kon ruiken vlak na t starten, maar ik zag nooit witte rook... Tot een paar weken terug....

Heb m toen maar aan de kant gezet, want veel te druk nog steeds met de verbouwing hier.
Maar nu de vakantie begonnen is wil ik er natuurlijk nog wel een paar nachtjes mee kunnen kamperen met de kids, dus ik zal er zeer binnenkort toch maar eens tijd voor vrij gaan maken
 
Stoute schoenen aangedaan en die enorme hutkoffer eraf gesloopt. Lijkt nu iets meer op een motor.
IMG_20210725_185056.jpg
 
Ben toch wel gek met de kuip. Vanuit oude herinneringen mogen er ook nog wel leren koffers op, maar dat zit er niet in. Let wel, met een 1500 of een 1800 had ik dit niet gedaan.
 
Ben toch wel gek met de kuip. Vanuit oude herinneringen mogen er ook nog wel leren koffers op, maar dat zit er niet in. Let wel, met een 1500 of een 1800 had ik dit niet gedaan.
Duits model 1500 had een veel lagere topkoffer,leek ook net een bagger.
 
Ik ken het verhaal. De Duitse tüf kon niet leven met een fatsoenlijke koffer en een hoge ruit. Er zal wel ergens een logica in zitten maar toch zaten de Duitsers met een halve Goldwing. 😀
Ja,vreemd geval je kan er net een laptop in kwijt,en dat terwijl je de usa versie met normale koffer
ook gewoon rondrijden in Duitsland,ook heeft de duo geen ruggensteun meer.
Honda Gold Wing Gl 1500 SC 22 in Schongau
 
Het enige wat ik eraan over heb gehouden is mijn liefde voor een broodje braadworst. 😂
Ik heb in Duitsland mijn dienstplicht volbracht,ik mis nog steeds die heerlijke worsten en schnitzels😋
Ik hoor het ze nog zeggen,in dienst zal je flink afvallen😬,toen ik er uit kwam was ik 15kg aangekomen
🥴,veel bier en de worsten en schnitzels deden de rest,het heeft me een jaar hardlopen en sportschool gekost
om het er weer af te krijgen.🥵:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Duitsland mijn dienstplicht volbracht,ik mis nog steeds die heerlijke worsten en schnitzels😋
Ik hoor het ze nog zeggen,in dienst zal je flink afvallen😬,toen ik er uit kwam was ik 15kg aangekomen
🥴,veel bier en de worsten en schnitzels deden de rest,het heeft me een jaar hardlopen en sportschool gekost
om het er weer af te krijgen.🥵:Y
Currywurst-Pommes-Mayo-Curry-Mango-1.jpg
 
M'n treeplanken maar eens vervangen voor iets normaals. Die hak/teen schakeling beviel me toch niet helemaal.
IMG_20210804_185942.jpg
IMG_20210804_185932.jpg
IMG_20210804_173833.jpg
IMG_20210804_173823.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan