Google My Maps navigatie

derlange

MF'er
12 jun 2012
170
0
Twente
Ben bezig om in my maps van google een route uit te stippelen voor een lange rondtrip door Zuid Amerika, circa 60 dagen. Nu kun je via my maps verschillende lagen aanbrengen. Is het handig om per dag 1 laag aan te maken of hoe doen jullie dit?

Het plan is om daar dan rond te rijden via de navigatie op de telefoon, de dag route inladen via de wifi s'ochtends en dan navigeren via maps/gps.
Tips, trucs en andere ideeën zijn welkom.
 
Zou zowiezo niet met een telefoon navigeren.
Als je zo'n reis maakt zou ik een goedkope garmin kopen of iet dergelijks. Daar kan je open street map kaarten op zetten. Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap Ook voor zuid Amerika. En ook ouderwetse opvouwkaarten meenemen of daar kopen.
Edit:

Als je zo'n reis gaat maken neem ik aan dat je over zoiets kan bedenken dat een gsm geen goede oplossing is. En je moet maar toevallig internet en wifi hebben. In die landen moet je zorgen dat je voor de echt essentiële dingen een backup moet hebben, liefst twee.
 
Laatst bewerkt:
Zou zowiezo niet met een telefoon navigeren.
Als je zo'n reis maakt zou ik een goedkope garmin kopen of iet dergelijks. Daar kan je open street map kaarten op zetten. Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap Ook voor zuid Amerika. En ook ouderwetse opvouwkaarten meenemen of daar kopen.
Edit:

Als je zo'n reis gaat maken neem ik aan dat je over zoiets kan bedenken dat een gsm geen goede oplossing is. En je moet maar toevallig internet en wifi hebben. In die landen moet je zorgen dat je voor de echt essentiële dingen een backup moet hebben, liefst twee.

Ja eens was ook van plan om een extra navigatie mee te nemen. Ben nu aan het uitzoeken hoe en of je de routes eenvoudig via my maps kan overzetten op de navigatie. Moet je daarvoor het bestand eerst exporteren in een kml bestand of kun je deze direct op de navi zetten?
Het mooie van my maps vind ik dat je gemaakte foto's/filmpjes later kunt toevoegen aan je gereden route en deze kunt delen via de drive.
 
Probeer wellicht eens met de TomTom Gp app. Tegenwoordig kun je daar ook gpx routes in importeren. En ook routes maken via mydrive.tomtom.com.
 
Probeer wellicht eens met de TomTom Gp app. Tegenwoordig kun je daar ook gpx routes in importeren. En ook routes maken via mydrive.tomtom.com.

Dat is de beste oplossing denk ik, garmin heeft ook wel zoiets. Nu alleen nog even kijken of ik in mymaps het beste een laag kan aanmaken per dag of de gehele route in 1 bestand zetten, denk dat meerdere lagen het beste werkt.
 
ik wens je veel succes!

voor navigeren is best wel wat data nodig en ik weet uit ervaring dat internet dekking erg dun gezaaid is in ZA en als je in een hotel o.i.d. zit, is de wifi meestal baggertraag.
je mag dan al blij zijn dat je verbinding hebt.

ik zou zorgen voor een echte navigatie met offline maps.
 
Terug
Bovenaan Onderaan