GP van Duitsland : Sachsenring !

Wie wint de GP van Duitsland

  • Marquez

    Stemmen: 14 43,8%
  • Pedrosa

    Stemmen: 1 3,1%
  • Rossi

    Stemmen: 6 18,8%
  • Vinales

    Stemmen: 1 3,1%
  • Dovi

    Stemmen: 1 3,1%
  • Lorenzo

    Stemmen: 3 9,4%
  • Ianonne

    Stemmen: 1 3,1%
  • Rins

    Stemmen: 1 3,1%
  • Petrux

    Stemmen: 2 6,3%
  • Miller

    Stemmen: 2 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Wat ik altijd wel grappig vind zodra mensen zich beroepen op hun vrijheid van meningsuiting: dat betekent ook dat anderen je mening mogen afkraken. Respect hebben voor de ander z'n mening gaat niet verder dan respecteren dat de ander z'n mening hebben mag, het betekent niet dat je die mening dan 'respectvol' moet benaderen. :+

(Maar goed, dit heeft verder nergens mee te maken. Carry on. :+)

:t

Een "beetje" wel :P
 
Schitterend dit. Hebben we na Assen een relatief saaie race gezien op de Sachsenring. Is het toch hier nog spannend. MotoGP is zo altijd boeiend :Y :t
 
De Moto3 mag er anders ook best wezen!

Zo saai dat de GP race was zo sensationeel was de Moto3 race!

Wat een slagveld!
 
Ik ben ook geen fan van de baan. Leuk voor de Moto2, maar zeker de GP machines gaan veel te snel voor zo'n kort baantje. Vind ik dan.

Los van die crashes waren de gevechten in de Moto3 zeker een genot!
 
Laatst bewerkt:
Ik verdraai niks :N

Jij schreef "gewoon kampioen onwaardig!"

Ik vind dat nogal een drastische conclusie :)

Typisch weer MF ,waar mensen binnen 3 reacties al last hebben van amnesie :P

No offence ;)

Blijkbaar heb ik je dan totaal verkeerd opgevat en of ingeschat, sorry daaarvoor !
Ik had juist het idee dat jij degene was die gepikeerd was door mn opmerking ;)

@ twonha : jazeker is een ieder vrij om zn mening te geven of die van een ander af te kraken, daar waren we al uit :P
 
Ergens ben ik van mening dat de ring verwisselt mag worden voor de andere ring. De nurgburgring mag dan een groot, wellicht onoverzichtelijk circuit zijn. Met de SBK's ging dat daar altijd geweldig en het uitzicht vanaf de mercedes tribune is fantastisch. Ik zou daar graag wel eens de motogp op af zien stormen!

Plus dat het een stuk dichtbij Holland is.
 
Ergens ben ik van mening dat de ring verwisselt mag worden voor de andere ring. De nurgburgring mag dan een groot, wellicht onoverzichtelijk circuit zijn. Met de SBK's ging dat daar altijd geweldig en het uitzicht vanaf de mercedes tribune is fantastisch. Ik zou daar graag wel eens de motogp op af zien stormen!

Plus dat het een stuk dichtbij Holland is.
:^ :Y
 
Ergens ben ik van mening dat de ring verwisselt mag worden voor de andere ring. De nurgburgring mag dan een groot, wellicht onoverzichtelijk circuit zijn. Met de SBK's ging dat daar altijd geweldig en het uitzicht vanaf de mercedes tribune is fantastisch. Ik zou daar graag wel eens de motogp op af zien stormen!

Plus dat het een stuk dichtbij Holland is.
Ik hoop juist dat de Sachsenring nog lang behouden blijft en zou het prachtig vinden als, zoals op sommige plaatsen schertsend wordt geopperd, Marquez zijn portemonnee trekt om het gat in de begroting te helpen dichten.

De Sachsenring is zo'n iconische baan. De Nurburgring ben ik niet zo'n fan van. Enig verschil is dat het een stuk makkelijker te bezoeken valt, en ik daar wel oren naar heb! :)
 
Een motorcircuit waar je airfences (hoop dat ik het goed geschreven heb) nodig hebt om de coureurs te beschermen, is niet MotoGP waardig.
 
Een motorcircuit waar je airfences (hoop dat ik het goed geschreven heb) nodig hebt om de coureurs te beschermen, is niet MotoGP waardig.
Buiten de erg kille Tilke-achtige circuits heeft haast elk MotoGP-circuit wel een paar aanpassingen nodig (gehad) om de huidige machines zich thuis te laten voelen. Ik zou niet weten wat de Sachsenring 'onwaardig' maakt op de kalender waar het asfalt op Silverstone ruk schijnt te zijn, Assen krap is, in Catalunya hele tribunes verplaatst moesten worden, op Mugello de muur vóór San Donato toch wel erg massief is... Ik zit niet te wachten op 19 x Aragón. :X
 
Buiten de erg kille Tilke-achtige circuits heeft haast elk MotoGP-circuit wel een paar aanpassingen nodig (gehad) om de huidige machines zich thuis te laten voelen. Ik zou niet weten wat de Sachsenring 'onwaardig' maakt op de kalender waar het asfalt op Silverstone ruk schijnt te zijn, Assen krap is, in Catalunya hele tribunes verplaatst moesten worden, op Mugello de muur vóór San Donato toch wel erg massief is... Ik zit niet te wachten op 19 x Aragón. :X
Sachsenring is altijd al een 'Mikey-Mouse' circuit geweest.
Bocht 5 t/m 11 is praktisch één bocht naar links waar geen inhaalactie te zien valt, beetje hetzelfde als de nieuwe noordlus op Assen.
Eigenlijk kun je echt alleen inhalen in de eerste en laatste bocht (1 en 14) en eventueel 13.
Ben in 2011 op de Sachsenring geweest bij de MotoGP, maar als toeschouwer vondt ik het maar zo zo.

Sachsenring.svg


De Nurburgring is echt wel afwisselnder en uitdagender en biedt veel meer inhaalmogelijkheden.
Eens, zitten ook lastige krappe plekken in waar ze airfences nodig zijn, maar die heb je overal.
Maar ook voor de toeschouwers is de Nurburgring veel mooier/leuker, ben in 2013 bij de laatste WSBK-race geweest.
De Hatzenbects-bogen is net een soort Meeuwenmeer :9~ (oke lijkt op de wasserfall, bocht 13 van de sachsenring)

latest
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de baan te kort. Heel gaaf circuit voor minder vermogen zoals de Moto3 fietsen, maar zo'n beest van een MotoGP apparaat moet toch enigzins ruimte hebben om de potentie er uit te halen.

Het was ook een mega saaie race.

Een te groot circuit doet het ook niet altijd goed. Het moet gewoon een goede baan zijn voor MotoGP fietsen.

Een F1 circuit is ook niet perse voor een MotoGP fiets.

Er spelen wat factoren mee. Deze baan is te klein vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar (misschien wel helaas,kom niet graag in dit deel van Duitsland)wat klanten,1 heeft zelfs een spreekkamer met uitzicht op het citcuit :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan