Na al bijna een jaar op zo'n mooie GPX rondgereden te hebben kom ik dit aan de GPX toegewijde gedeelte van het motorforum tegen!
Samen met een kameraad rijden we op een GPX 600 rond, uiteraard is er het nodige werk aan gebeurd, maar het resultaat mag er zijn!
[
afbeelding]
Van de rode GPX zijn:
* Min of meer alle pakkingen van het blok vervangen.
* CDI vervangen... Bekend GPX probleem...
* 4 in 1 spruitstuk met compleet custom linkpijp icm een Micron titanium demper van een Fazer 1000
* Handvatverwarming gemonteerd op ESCS relais (heeft dat ding toch nog nut
)
* Vervangende voorvorken om het ESCS te verwijderen
* USB aansluitingen en telefoonhouder voor navigatie e.d.
* Verder nog het gebruikelijke onderhoud ;-)
* Oh en al met al meer dan 9 andere GPXjes als donormotor gebruikt voor dit modelletje
Verder lees ik dat volsynthetische olie slecht is voor een GPX. Die mythe kan de wereld uit. Beide GPXjes draaien prima en hebben nooit last van slippende koppeling bij gebruik van volsyntheet.
[
afbeelding]
* Min of meer alle pakkingen vervangen, inclusief de koppakking
* CDI vervangen, wat zei ik ook alweer over bekend probleem?
* 4 in 1 spruitstuk icm een Triumph Speed Triple Laser demper.
* Handvatverwarming en USB aansluiting, uiteraard op ESCS relais
* Gebruikelijk onderhoud.
* Setje hyperpro progressieve voorvorkveren
* Oh en deze heeft slechts 8 GPXjes als donormotor
En voor de mede GPX rijder, die achterveer is op luchtbasis en die gaat veel beter zijn werk doen als er tussen de 2 tot 2.5 bar in de veer zit
Aanrader!!!
Al met al heerlijke motoren om op te rijden!
Trouwens, mocht iemand nog onderdelen nodig zijn, we hebben nog iets liggen
Mocht je nog een complete GPX willen, kan ook
(http
/www.speurders.nl/169387994)
Edit... Ik lees de post van pepijnwk.... En na navraag bij mijn kameraad... Dat is dus precies de persoon die bij hem het kuipruitje heeft
Wij zijn dus die gekken die drie GPXjes hebben
Gotta love them GPX