Dus niet. Het invoeren van de APK voor auto's heeft niets (echt niets aantoonbaars) gedaan voor de verkeersveiligheid. En daarmee is de APK als veiligheidskeuring volstrekt onnodig.
De APK is ingevoerd om de omzet voor garagebedrijven te verhogen, en verder niets.
.......80% van de techniek totaal uit het zicht zit.......
Ik denk dat het gros van de automobilisten al moeite genoeg heeft om het ruitenvloeistof-tankje te vinden. Als je vraagt waar de fusee-kogel zit of de remblokken dan haakt het gros echt wel af. Technisch beoordelen gaat dan al helemaal boven de pet!
Maar ja, je moet mij ook niet vragen hoe je een locksteek op de naaimachine maakt.
Ik ben al blij dat ik de draad door het naaldoogje kan krijgen.
Leaseauto's krijgen gewoon beurten dus gaan helemaal niet pas na 180.000 km voor de eerste keer naar de garage
verder eensch met zenuwlijer, gratis word al heel snel verschrikkelijk duur
Als deze auto met een geldige apk op de brug kwam, dan geeft dat juist aan, hoe betrekkelijk een apk is. Want er moet bij zoveel roestschade al eerder een indicatie zijn geweest, dat het niet ok was aan de onderkant.
Ik ben wel benieuwd naar het merk en type, dit soort roestschades worden zeldzamer.
Heb het in het verleden wel bij een fiat gezien, 6 jaar oud en niets te vinden. Alle holle delen opnieuw behandeld, met professionele apparatuur en producten, jaar 7 totaal aangetast. Alle dorpels flinterdun. Lag aan de kwaliteit staal.
Dat heeft dus niets met de prijs van de APK te maken maar uitsluitend met de eisen voor de APK. Wat je niet kan zien kan ook niet gekeurd worden.Als het achter een kapje zit verborgen, is het verklaarbaar, want bij een apk wordt niets gedemonteerd. Onder sideskirts ed kan ook veel rottigheid zitten, die je nooit ziet.
Dat heeft dus niets met de prijs van de APK te maken maar uitsluitend met de eisen voor de APK. Wat je niet kan zien kan ook niet gekeurd worden.
Dit zijn dragende delen van een auto uit 2002 die met geldige APK op de brug kwam.
Hier is een APK keuring nou écht nuttig voor.
Ik heb ook een Opel, die is van 2004.Is een Opel waar een recall voor is geweest, maar er is........
Dat is een hele mooie & treffende vergelijking die je daar maakt!Ik denk dat het gros van de automobilisten al moeite genoeg heeft om het ruitenvloeistof-tankje te vinden. Als je vraagt waar de fusee-kogel zit of de remblokken dan haakt het gros echt wel af. Technisch beoordelen gaat dan al helemaal boven de pet!
Maar ja, je moet mij ook niet vragen hoe je een locksteek op de naaimachine maakt.
Ik ben al blij dat ik de draad door het naaldoogje kan krijgen.