Groeten van motorrijders

heerlijk als ze groeten en dan langsrijden en zien dat het een brommer is haha
groet wel altijd netjes terug, vind het wel leuk:)
 
Laatst bewerkt:
*D Steeds minder motor rijders groeten , eerst vond ik het kut die niet terug groeten dan steken ze toch die klauw niet uit ik breng het wel gewoon op respect te tonen naar elkaar
 
*D Steeds minder motor rijders groeten , eerst vond ik het kut die niet terug groeten dan steken ze toch die klauw niet uit ik breng het wel gewoon op respect te tonen naar elkaar

Ik moet zeggen dat het er bij mij ook wel een beetje uitraakt. Als je 700 km per week woon/werk rijdt dan vervalt de behoefte een beetje. In de late herst/winter groet ik dan nog wel omdat het dan zeldzaam is dat je nog een motorrijder tegenkomt, dan is het dus extra leuk, beetje de ellende delen van het slechte weer zeg maar :)

Maar als er hordes mongolen op R1's en GSX-R's op een zonnige 20 graden dag met een bloedgang voorbij komen voel ik me niet zo geroepen om ze allemaal te groeten. Dan kan ik wel heel de dag met uitgestoken arm gaan rijden.

Het zijn waarschijnljk ook vaak de mooi weer rijders die klagen dat er te weinig wordt gegroet, want het valt me ook op dat er met slecht weer veel meer, zoniet vrijwel altijd wordt gegroet.

Dit is geen sneer naar de mooi weer rijders want iedereen moet rijden en groeten wanneer hij/zij daar zin in heeft, het is meer een vaststelling :)
 
Beste allemaal,

Ligt het aan mij of neemt de animo van het elkaar groeten onderweg af ? Het was toch usance dat indien wij elkaar passeerden er even gegroet werd. Zelf groet ik iedereen op een motorvoertuig voorzien van een motorkenteken (dus ook scooters en Harley's).
Echter groeten met name de HD rijders niet (meer) terug en dat is echt spijtig '(

Groet

Hans

Tja HD's blijft een apart volkje. HD rijders moet je gewoon niet groeten tenzij zij dat zelf eerst doen, probleem opgelost :)
 
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
[afbeelding]
_O- _O- _O- :}

Even puur uit nieuwsgierigheid: vermeldt het instructieboekje ook hoe je die sleutel uit het contact krijgt zonder het stuur los te laten?
 
Die zit.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet
ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden,
de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen,
wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het
winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Hier zit best wat in, alleen ben ik voorlopig geen ouwe techneut.
 
Laatst bewerkt:
Ik groet als een MALLE ! :P

Behalve als de situatie het niet toe laat (dan misschien nog een knikje met het hoofd).
HD-rijders groet ik niet. Tenzij mij eerst groeten.
Motorscooters groet ik ook niet.
 
ik houd het op een knipoogje, wat helaas niet goed zichtbaar is door mijn donkere vizier
 
ik groet altijd, kan ook, want mijn fiets is stabiel.

desnoods zet ik m op handgas(choke) en zwaai met 2 handen *O*
 
Laatst bewerkt:
beetje pot en ketel verhaal, kun je vaak net zo goed omdraaien. ik zie ook heel veel motorrijders die niet naar een HD groeten.

Zelf zwaai ik soms niet naar motorscooters, omdat ik dan gewoon niet kan zien of het een brommer of motor is. Zwaaien ze naar mij, dan zal het wel een motor zijn en zwaai ik terug.
Heb dus ook al wel een paar keer naar een bijdehand snotjochie op een scooter gezwaaid. B|
Zijn idd een hoop mensen die niet naar een HD rijder groeten maar een groetende scooterrijder ben ik nog niet tegengekomen :?
 
Ik groet altijd elke motor die ik zie!

Zie alleen zo weinig stickers in Amsterdam :(
 
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks
verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af
en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er
geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet
ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog
de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij
tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders
groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild
en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het
hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt
door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut
en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet
ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden,
de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen,
wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het
winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van
motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men
tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm
heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet
gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts,
denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of
kramp in de onderarm.


De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het
asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien,
maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed
aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en
vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert,
riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties
zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen,
dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle
mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich
aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te
voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende
afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch
terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker
en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn
hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en
hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een
vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet
niemand zijn hand.

[afbeelding]
_O-
 
Ik moet zeggen dat het er bij mij ook wel een beetje uitraakt. Als je 700 km per week woon/werk rijdt dan vervalt de behoefte een beetje. In de late herst/winter groet ik dan nog wel omdat het dan zeldzaam is dat je nog een motorrijder tegenkomt, dan is het dus extra leuk, beetje de ellende delen van het slechte weer zeg maar :)

Maar als er hordes mongolen op R1's en GSX-R's op een zonnige 20 graden dag met een bloedgang voorbij komen voel ik me niet zo geroepen om ze allemaal te groeten. Dan kan ik wel heel de dag met uitgestoken arm gaan rijden.

Het zijn waarschijnljk ook vaak de mooi weer rijders die klagen dat er te weinig wordt gegroet, want het valt me ook op dat er met slecht weer veel meer, zoniet vrijwel altijd wordt gegroet.

Dit is geen sneer naar de mooi weer rijders want iedereen moet rijden en groeten wanneer hij/zij daar zin in heeft, het is meer een vaststelling :)

:^


Groet er zomers niet minder om hoor, als ik iemand zie dan groet ik wel even, maar ik kan er niet echt wakker van liggen. Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die daar zomers geen zin in hebben. In de winter krijg ik wel bijna altijd een handje terug. :)
 
Snap nog steeds niet dat het zwaaien niet is opgenomen in de avb.

Rij 100 meter rechtdoor en zwaai naar elke bord met een motorrijder.
Maar pas op er zit 1 joker harley tussen. :W
 
:]
crossywavedouble.gif


:]
 
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties
zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen,
dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle
mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich
aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te
voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende
afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch
terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker
en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn
hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en
hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een
vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet
niemand zijn hand.

[afbeelding]
zit ik hier in mn eentje voor de pc me helemaal scheef te lachen.. bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan