GS 550 - Roestig brik - Dan eerst de uitlaat maar..

Hier staan een heleboel nummers, waaronder uitlaten met hun nummers.

Het gekke is dat het nummer van de GS500 overeenkomt met die van jou (zie GS500 4-cilinder), terwijl er bij jou GS550/GS650 op staat...... ik kan mij wel voorstellen dat de bochten een keer gewisseld zijn , dus dat jouw complete uitlaat vroeger andere bochten had en daarmee op de GS550/650 paste, zoals erop staat ......

Wijnand, waar is 'hier' ? Moest daar een link staan naar een uitlatenlijst?

Andere bochten, ja dat kan het zijn natuurlijk. Geen goed nieuws, :') maar wel duidelijk.
 
Ja, dat zou zomaar kunnen.
TS zou er andere (kraag)bussen bij kunnen laten maken.

Hallo HAPO, zie mijn laatste idee... dat uitvoerbaar volgens jou?
2mm ruimte voor een (kraag)bus lijkt mij wat weinig. Dan kan ik er na slijperij wellicht beter een randje op laten lassen? Wel gepriegel zeg ....
 
Jouw idee is veel te moeilijk (kan wel hoor). Je monteerd de nieuwe kraagbussen met de kraag tegen de kraag vd bocht. Bestaande kraag op de bocht laat je lekker zitten.
Desnoods in de kraag vd nieuwe bussen een pasrandje laten maken, zodat de kraag vd bocht daar in valt.
 
Jouw idee is veel te moeilijk (kan wel hoor). Je monteerd de nieuwe kraagbussen met de kraag tegen de kraag vd bocht. Bestaande kraag op de bocht laat je lekker zitten.
Desnoods in de kraag vd nieuwe bussen een pasrandje laten maken, zodat de kraag vd bocht daar in valt.


HAPO, ik moest het even een paar keer lezen maar ik denk dat je dit bedoelt:
full
 
Ik had precies hetzelfde probleem, mooie marshall 4in1 gekocht. Staat op de demper gs550/650. Past dus mooit niet want de voorbochten zijn 40mm ipv 36mm.

Voorbochten van 40mm zijn voor een GS650. En 550 heeft 36mm uitlaatpoorten.

Inmiddels een andere 550 pijp gekocht en paste meteen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had precies hetzelfde probleem, mooie marshall 4in1 gekocht. Staat op de demper gs550/650. Past dus mooit niet want de voorbochten zijn 40mm ipv 36mm.

Voorbochten van 40mm zijn voor een GS650. En 550 heeft 36mm uitlaatpoorten.

Inmiddels een andere 550 pijp gekocht en paste meteen.

Weet je er toevallig nog vier Neogenix :) ? Kwam bij de ebay link van helahola nog niet iets tegen.
Ben nu met koppelideetjes bezig, maar makkelijker is wellicht een paar pasklare...
 
Volgens mij geeft dat geen probleem, het gaat om 14 a 15mm meen ik.
Anders monteer je de demper en bochten zodanig dat je het kunt controleren.
 
Ga ik doen Hapo! Gisteren de rechterkant van de 4 in 2 gedemonteerd.
Ergens bij die duitse link van Wijnand zijn pdffies te vinden met de manier waarop je de 4 in 1 in elkaar moet puzzelen...
 
Ja sorry oma, maar ik had door relatie-perikelen wat weinig zin en tijd om verder te knoeien aan het brik. Sterker nog ik moest het eerst even melden voordat ik de brommer weg ging halen. Maar goed nu wat meer tijd en vooral zin! Kijk maar eens: de verhoudingen kloppen in elk geval. :')

full
 
Eerst maar eens 1 bocht op veilige afstand van de kraag afslijpen. Wat blijkt: er bevindt zich een binnenbuis in de bochten..(zie foto).

De binnenbuis heeft schijnbaar een gunstige pasmaat (buitenzijde ca. 29mm, hoewel niet perfect rond maar wat vervormd) t.o.v. de Marshall bochten (BINNENmaat ca 29 mm) dus wie weet kan dat een inpas stuk vormen naar de marshall bochten :Y . Eerst van de week maar de kraag open werken...



full
 
Dan krijg je dit. Daar moeten nog wat rommeltjes vanaf gezaagd/gevijld.
Een stukje binnenbuis er nog af omdat deze al in bochtvorm zit. ca. 2/3 cm laten zitten.
Beetje vijlen en glad schuren..
full
 
En we hebben een match.
Deze exercitie x 4 natuurlijk. Kost best wat zweet.. :(
Oei, en nog even stofzuigen in mijn vaders garage :)
full
 
Inmiddels is het na veel gehannes en ergernis |( (bochten pleuren regelmatig uit de demper, de flensen vallen naar beneden, het liefst errug klem..) :( de bochten en demper te bevestigen.
(Fotootje volgt)

Als de flenzen na veel scheldwoorden eenmaal vast zitten, zit het hele gevaarte tot mijn verbazing behoorlijk gefixeerd, zelfs zonder dat het demper deel bevestigd is.
Kan iemand dat verklaren?

Nog wel even een houtje/touwtje oplossing voor bevestiging van de demper en ik kon een ritje maken na het regelen van startkabels.. :]

Mooi geluid en een soort knetterende backfire als ik bij wat toeren het gas dicht gooi. Klinkt leuk :9 , maar weet niet of dat zo hoort. Jullie?

Weet iemand of ik de mate van weglekken van uitlaatgassen bij motorblok en bij de overgang van bochten naar demper moet checken?
En zo ja, of en wat ik daar aan moet doen?

Reacties zeer welkom!

Wordt vervolgd...
 
Ja heb op mijn gsx1100 ook een open full race laser. Die spuugt zelfs vlammen van een halve meter
 
Terug
Bovenaan Onderaan