GS 550 - Roestig brik - Dan eerst de uitlaat maar..

Haha! Dat zijn geruststellende berichten!
Oordoppies dus nog steeds en ik weet wie ik moet bellen voor de creme brulee ;)
 
Zo zittie erop.... *O*
Inclusief touwtje :)
En nu dus verder voor een goede bevestiging.

full
 
Van mijn oude topic kun je vast wel wat opsteken, de index is wel handig.
Staat ook bij hoe je schokdempers kunt demonteren.
Voor je uitlaatbochten heb je uitlaatpakkingen nodig.
De oude zitten nog in de kop.
 
Van mijn oude topic kun je vast wel wat opsteken, de index is wel handig.
Staat ook bij hoe je schokdempers kunt demonteren.
Voor je uitlaatbochten heb je uitlaatpakkingen nodig.
De oude zitten nog in de kop.

Hee Hapo, nogmaals dank he! Later nog even onder een cappu en tosti op een terras daar in de buurt flink wat motorverkeer waargenomen: mooie omgeving hoor!

V.w.b. de schokdempers: lees ik nu uit je woorden dat het wijs is eerst de schokdempers te reviseren? En dat topic van je: sjongejonge, bijna een bijbel man :} En heel handig die index! :Y

De oude pakkingen in de kop heb ik nog laten zitten. daar zitten ook de oude kraagbussen weer tegenaan. AFrader? Maar dan tussen de kraagbussen en de Marshall bochten zitten in theorie natuurlijk lekjes en in de verbinding tussen de bochten en de demper weillicht. Moet ik daar wat mee? En zo ja, ook pakkingen? Ik heb er wel s wat zeepsop opgesmeerd, maar er kwamen weinig bubbels moet ik zeggen.
Groeten!
 
Oude uitlaatpakkingen zijn inelkaar gedrukt door de vorige uitlaatbochten, die doen nu niet veel meer. Dus die oude eruit pulken met een klein schroevendraaiertje en vervangen door nieuwe.
Tussen kraagbussen en de M bochten ook pakking (siliconen O-ring?) en bochten/demper hoort een grafietbus (siliconenkit kan ook).
Ik bedoelde eigenlijk, mocht je ooit die dempers willen demonteren, dan is mijn ''howto'' wel makkelijk.
Voor de liefhebber:

GS550E toonbaar maken.
 
Laatst bewerkt:
Oude uitlaatpakkingen zijn inelkaar gedrukt door de vorige uitlaatbochten, die doen nu niet veel meer. Dus die oude eruit pulken met een klein schroevendraaiertje en vervangen door nieuwe.
Tussen kraagbussen en de M bochten ook pakking (siliconen O-ring?) en bochten/demper hoort een grafietbus (siliconenkit kan ook).
Ik bedoelde eigenlijk, mocht je ooit die dempers willen demonteren, dan is mijn ''howto'' wel makkelijk.
Voor de liefhebber:

GS550E toonbaar maken.

Aha, ik snap! Dank voor de pakkingtips! Gaat die siliconenkit niet verbranden?
Levert dit de motor meer druk/cq power op?
En jouw howto ga ik zeker gebruiken: bv. voor 'klusje' voorvork....
 
Ik heb tussen dempers en uitlaatbocht/pijp ook siliconenkit, gaat prima.
Siliconen is hittebestendig, maar of het ook goed gaat bij je cilinderkop? Je kunt het proberen.
Kan altijd nog anders/beter.
Hoe minder lekkage hoe beter natuurlijk. Ook voor het rendement (theoretisch).

Hoe staan de schokdempers? Groot contrast met de rest?
 
Ik heb tussen dempers en uitlaatbocht/pijp ook siliconenkit, gaat prima.
Siliconen is hittebestendig, maar of het ook goed gaat bij je cilinderkop? Je kunt het proberen.
Kan altijd nog anders/beter.
Hoe minder lekkage hoe beter natuurlijk. Ook voor het rendement (theoretisch).

Hoe staan de schokdempers? Groot contrast met de rest?

Hee Hapo, schokdempers nog niet gemonteerd. Sta ze wel elke keer te bewonderen hehe. Dat zal een contrast worden ja...
En ik denk ik ja, kan ik beter meteen die mooie achtervork monteren... maar ja als ik dat doe kan ik beter het frame goed aanpakken enz..... maar dan kan er natuurlijk ff niet gereden worden. Het moeten maar eventjes kleine stapjes blijven denk ik.
Ga de siliconen maar proberen denk ik voor de demper en misschien anders van dat Holts spul gaan zoeken. pakkingen voor kop en verbinding naar M-bochten moeten wel op maat verkrijgbaar zijn denk ik.

@Frankenstein, dank voor de link!
 
Je kunt komende winter je GS toch helemaal kaal plukken? Vanaf de bodem weer opbouwen.
Lagers vd achtervork zou ik wijzigen, weg met die naaldlagers. Staat ook in mn topic (wat niet eigenlijk).
Die pakkingen heeft MotoZoom wel.

Groeten,
Hans.
 
Je kunt komende winter je GS toch helemaal kaal plukken? Vanaf de bodem weer opbouwen.
Lagers vd achtervork zou ik wijzigen, weg met die naaldlagers. Staat ook in mn topic (wat niet eigenlijk).
Die pakkingen heeft MotoZoom wel.

Groeten,
Hans.

Jaaaa, das wel een mooi winter 'klusje' ja. Eerst maar een beetje :]
En je topic wordt dan wel leading neem ik aan. Zal eens lezen over het alternatief voor de naaldlagers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan