GS1000 Turbo

Die raask rearsets zijn gewoon echt heel erg vet. Passen het beste bij zo'n klassieke fiets, of tarozzi, maar die heeft iedereen al (ik ook ;))
Het staat wel goed inderdaad.
Maar ik denk dat ze niet comfortabel zijn op een langere rit, de knieen zitten aardig strak. Heb het idee dat ie wel eens beter kan gaan sturen door de andere zithouding.
Over 3 week mag ik weer rijden, dan zal ik het zien. Bevalt het niet dan maak ik andere ''platen'', en gebruik de stepjes, dat was het originele idee
 
Zelf maken is idd beter, heb ik ook gedaan.

700C0151-9FCB-466C-A35B-5AA50A4E2103.jpeg
 
Eindelijk de achtervering weer in elkaar.
Ik had de demper niet helemaal goed in elkaar gezet, zat te veel olie in, de bladder was ingedrukt. Maar das gefixed nu.

Die gozer die hier int dorp stikstof kan pompen doet moeilijk, dus maar een reduceer ventiel gekocht, kan ik zo op een fles argon draaien, en ik heb 11 bar in de schokdemper.

Ik ga toch de stepjes op een andere plek zetten, ik ga kijken hoe het zit als de stepjes tussen hoe het origineel was, en nu, zit..
Heb al wat in gedachten.
 
@Nop62, hoe jij je stepjes hebt gemaakt, zoiets had ik ook al in gedachten, maar is dat wel stevig genoeg? Kun je met goed fatsoen op je stepjes staan?


Ik heb nog een ander idee in gedachten, dat is met 25mm breed, en 8 of 10mm dik flat bar, aan de standaard plek vast schroeven en dan schuin omhoog naar de gewenste positie..
 
@Nop62, hoe jij je stepjes hebt gemaakt, zoiets had ik ook al in gedachten, maar is dat wel stevig genoeg? Kun je met goed fatsoen op je stepjes staan?
Ja hoor, is echt stevig. Ik sta er bij bijna iedere drempel op, en hier in Nederland hebben we er nogal wat zoals je weet.
 
Laatst bewerkt:
Weer aan het knutselen geweest.

Ik heb de stepjes verplaatst, en ik vind het zelf eigenlijk heel aardig gelukt!

De standaard stepjes 35 cm van de grond, en 52cm vanaf de achterbrug, waar het as gedeelte begint
De Raask zat 41vanaf de achterbrug, en 45cm van de grond.

Beiden zaten niet echt lekker.
Nu heb ik de 41cm vanaf de achterbrug, en 39cm van de grond.
Zit goed nu!

IMG_20221003_113812.jpg
 
Beide kanten klaar.
Zit een heel stuk beter, Het was eerst dat je benen en lichaam in verschillende posities zaten.
Mijn benen zaten in positie voor rechtop, en je lichaam zat wat voorover gebogen,dat is nu beter in verhouding.
 
Schakelpedaal in elkaar geknoeid, was nog best een beetje puzzelen om het zo te krijgen dat het werkte, had ik niet verwacht.
Maar goed, het werkt! Het lijkt of ie soepeler schakelt, maar dat Zou niet moeten door wat ik gedaan heb, lijkt me?

Ik zag ook dat ik een schoonheidsfoutje heb gemaakt bij het linker stepje, maar dat laat ik maar zo.

De achterrem gaat nog een beetje een uitdaging worden denk ik.

IMG_20221003_183906.jpg
 
Achterrem is gedaan. Lijkt niet echt geweldig, maar functionaliteit is belangrijker dan de looks vind ik.

Ik heb het rempedaal bewust wat hoger gezet, remt wat beter.
Het oude pedaal heb ik afgeslepen, en daar wat opgelast, dus de spiebanen, het afstel ding, en de veer is van het originele pedaal.

Straks de beugels voor de stepjes even zwart spuiten.

IMG_20221004_143442~2.jpg
IMG_20221004_143420.jpg
 
Je bak kan best wat soepeler schakelen als je de hefboom groter of het geheel stijver gemaakt hebt.


Kan ook stilaan stuk draaien, wie zal het zeggen :+
 
Denk dat het vooral komt doordat je nu minder of zelfs geen speling in het geheel hebt. Daardoor voelt het schakelen directer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan