GS1000 Turbo

Ik zit er aan te denken om de tank en zo in dezelfde kleur te laten, of wat donkerder, en misschien het frame donker rood, 2de keus zal donker grijs zijn.
Maar ben er nog niet helemaal over uit, ligt er ook aan wat de poedercoat mevrouw heeft.
Donkergrijs zou nog kunnen, met een rood frame wordt het al gauw zo’n kermisding. Maar hé, het is jouw motor en je moet doen wat jij mooi vindt.
 
Of lakset in het groen met flakes en frame gewoon zwart. Groen met flakes is lekker fout 70ties en past bij het bouwjaar.
 

Met de formule voor "trail" (naloop) op www.fxsolver.com kan je mooi je stuurgeometrie bepalen:
Trail (for motorcycles) - calculator - fxSolver

Hiervoor moet je wel zo precies mogelijk je balhoofdhoek inmeten. Daarover leg ik hier en hier wat uit bij mijn eeuwige project. Misschien heb je er wat aan.

Torsiestijfheid van balhoofd naar achterbrugas, in combinatie met de gekozen stuurgeometrie en goed afgestelde vering (!!!) bepaald het gevoel en de stuureigenschappen van je motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Zijn de wielen van de SS motoren van 1991 tot 2006 ook lichter geworden? Ik krijg de indruk van niet echt..
Ik moet sowieso een ander voorwiel hebben, als de wielen lichter zijn, dan is een ander achterwiel ook geen raar idee.

Ik heb wel de gewichten van een set GSXR600 wielen gevonden (4.7kg voor - 7.6kg achter), op mijn eigen wielen zitten de banden nog omheen, maar ik krijg niet echt de indruk dat de GSXR wielen lichter zijn..
Mijn voorwiel weegt met band 9.2 kg, achterwiel zit nog in de achterbrug..
 
Pas als je naar gesmede alu wielen gaat, ga je stappen maken.
KTM en Aprilia hebben volgens mij als "normale" wielen hier wel standaard fietsen mee uitgevoerd :)
Bij de normale supersports zijn het dan vaak speciale uitvoeringen.
 
Wat voor wielen heb je er nu in zitten? ZXR?
Die zijn relatief zwaar, heb ze pas nog in mijn handen gehad en was geschokt, geen wonder dat zo'n ding zo looiig is.
Ik kan vanavond wel even het standaard voorwiel (wel met iets dikkere race remschijven) uit mijn 2005 GSX-R 750 wegen, zeker bij een voorwiel heeft elk beetje gewicht wat je kan verminder een flink effect, gyroscopisch effect...
 
Bij mijn Slabby scheelde de overstap van origineel naar circa 2007 wielen rond de 3 kg per wiel. :9 En toen ik later PVM velgen er in bouwde scheelde dat weer 1.3 kg per wiel, en dat is niet eens magnesium of carbon maar gewoon alu.
 
Wat voor wielen heb je er nu in zitten? ZXR?
Die zijn relatief zwaar, heb ze pas nog in mijn handen gehad en was geschokt, geen wonder dat zo'n ding zo looiig is.
Ik kan vanavond wel even het standaard voorwiel (wel met iets dikkere race remschijven) uit mijn 2005 GSX-R 750 wegen, zeker bij een voorwiel heeft elk beetje gewicht wat je kan verminder een flink effect, gyroscopisch effect...
Mijn maat heeft carbon wielen in zijn CBR1000 gezet, dat maakt een gigantisch verschil, daarom zat ik er aan te denken.
 
Bij mijn Slabby scheelde de overstap van origineel naar circa 2007 wielen rond de 3 kg per wiel. :9 En toen ik later PVM velgen er in bouwde scheelde dat weer 1.3 kg per wiel, en dat is niet eens magnesium of carbon maar gewoon alu.
Wow, das behoorlijk wat.
Banden zijn ook aardig zwaar, rond de 5 kg als ik het goed heb.
 
Net flink geld uit gegeven, ik kan bijna niets in Australie vinden helaas.
Voorwiel komt uit de USA
Brake master, komt uit Italie
Ignition cover, UK, een mooie billet. De originelen zijn ook niet echt goedkoop meer, en lelijk, maar iets meer uit gegeven.
Voorvork Yoke, Superbike, Uk
Drukmeters, die van de motorolie was verdwenen, en een matching witte voor de turbodruk
Voorspatbord, China. Die moet nog in vorm gemaakt worden. Ik ben bang dat ik die niet zo mooi krijg als wat ik had, want die was best mooi gelukt al zeg ik het zelf.

Remschijven ga ik bij de dealer bestellen, blokken weet ik nog niet, ik wil dezelfde blokken hebben als mijn maat, die GSXR remt bijzonder fijn.

De koplamp, dat gaat een uitdaging worden..

Vrijdag het frame ophalen
 
De lengte van de voorvork was iets waar ik me wat zorgen om maakte, dat de band het uitlaatspruitstuk raakt als ik rem.
Maar een beetje een kortere vork is opzig niet zo gek, ik heb al wat bedacht voor dit probleem, ik ga het spruitstuk wat aanpassen, Is wat werk, maar is de beste oplossing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik kan geen koplamp vinden wat ik wat vind..

Wat ik had kan ik vinden, maar in carbon look, als het verchroombedrijf hier nog zat had ik hem gekocht en laten verchromen.

Dan is er nog iets als hier onder, ik denk dat ik dat wel goed kan laten lijken, maar volgens mij zit er maar een enkele lamp in, en die is dan ook nog eens niet echt fel.

Lamp.jpg




Ik heb ook wat anders gevonden, 2 kleine rechthoekige boven elkaar gestapt. Ik krijg dat wel goed lijkent in de voorvork denk ik, maar volgens mij past dat niet bij de motor, lijkt beter bij een verbouwde racer.

koplamp.jpg


Een ronde wil ik liever niet, ik denk dat dat niet echt mooi lijkt.

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan