GS500 Topic #13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, de laatste beetjes aan de GS! Lekker zo'n 4 daagse werkweek!

Binnenkort wel, setje 25kw carbs is onderweg, dus heb'k volvermogen carbs op overschot..

Ik zou ze erbij houden. Als je hem verkoopt kun je hem als volvermogen én 25kw fiets verkopen.

Tgohja, ik weet gewoon niet echt wat voor bijverschijnselen het zou hebben. Het lijkt me nogal zéér makkelijke mod om meer power onderin te krijgen, en toch heeft nog niemand dit hier geprobeerd? O-)

Er staat ook bij dat er niets gemeten/zeker is dus voor je de zooi gaat verbouwen...

Ik heb hier ervaring mee met automotoren. De vermogenstoename zal hooguit zo'n 5% zijn, de temperatuur van de verbranding wordt fors hoger met grotere kans op verbrande kleppen. De afr zal niet veranderen. De vermogenstoename zit voornamelijk bovenin en je zal het het beste merken op een geflowde machine (want die draait bovenin toch al veel soepeler).
Voor een circuit-machine zeg ik: "Ja, dat kan net het verschil zijn tussen winnen of verliezen". Doe het dan wel op een vermogensbank, dan weet je wat je aan het doen bent.
Voor een dagelijkse straatmachine: "Nee, je zal maar een keer wat mindere kwaliteit benzine moeten tanken".

Ik bedoel maar...
Zou er dus vanaf blijven!
 
Klopt, heb toch het idee dat die andere veer totaal niet meer goed was. Kreeg iedere keer klappen in de rug, en de hele motor voelde niet meer lekker aan.

Met deze veer voelt het gewoon weer superstrak *O*

In welk standje heb jij hem trouwens staan :?

Hij staat bij mij op 2, en aangezien jij en ik wel een beetje van dezelfde bouw zijn... :P

En nee, je vriendin is inderdaad geen 200 kilo, anders moet ze in een jaar tijd onwijs veel zijn gegroeid _O-

Doe haar de groeten overigens :W

Ik zal binnenkort ff checken op welke veervoorspanning en welke demping hij staat.
Groeten terug trouwens :W
 
Heeft iemand hier al ervaring mee:
DIY Timing Advance

Ik ben aan het denken om dit te doen, plaatje ligt toch los voor de moment, en met een kolomboormachine is dat in nog geen 5min gedaan denk ik. Als dit effectief meer power onderin geeft is dat altijd wel welkom :)
Zouden er enige bijgevolgen zijn, armer lopen etc?

Wat een gebeun. Lichtere helm/handschoenen/laarzen/pak en evt. bestuurder helpt ook ;)
 
Tgohja, ik weet gewoon niet echt wat voor bijverschijnselen het zou hebben. Het lijkt me nogal zéér makkelijke mod om meer power onderin te krijgen, en toch heeft nog niemand dit hier geprobeerd? O-)

Een zeer makkelijkere manier om meer trekkracht te krijgen is simpelweg een groter achtertandwiel.
 
Je kan er (bijna) dezelfde overbreningsverhouding mee bereiken :Y

Maar de voorkeur ligt toch echt bij een groter achterandwiel. Bij een kleiner tandwiel slijt de ketting harder, meer verlies in de aandrijving, minder tanden op je voortandwiel om het moment over te brengen, en een groot achterandwiel lijkt offc. gewoon sick.
 
Je kan er (bijna) dezelfde overbreningsverhouding mee bereiken :Y

Maar de voorkeur ligt toch echt bij een groter achterandwiel. Bij een kleiner tandwiel slijt de ketting harder, meer verlies in de aandrijving, minder tanden op je voortandwiel om het moment over te brengen, en een groot achterandwiel lijkt offc. gewoon sick.

Maar het kán wel ;)
 
[...]


Ik zou ze erbij houden. Als je hem verkoopt kun je hem als volvermogen én 25kw fiets verkopen.
Misschien wel, zie wel. Alhoewel je in België geen enkele fiets meer kan veranderen op papier(25=>vol of omgekeer -O- )

Morgen achterbrug nog 'n laatste keer schuren(vliegroest :X ) en ze dan ook maar es in de lak laten zetten *O*
 
Misschien wel, zie wel. Alhoewel je in België geen enkele fiets meer kan veranderen op papier(25=>vol of omgekeer -O- )

Morgen achterbrug nog 'n laatste keer schuren(vliegroest :X ) en ze dan ook maar es in de lak laten zetten *O*

Is daar een reden voor? Ter voorkoming van fraude?
 
Wat een gebeun. Lichtere helm/handschoenen/laarzen/pak en evt. bestuurder helpt ook ;)
Als ik nog afval dan kom ik op ondergewicht uit volgens mn BMI :+

@Groter tandwiel: bekijk ik wel nog eens als m'n huidig tandwiel versleten is, voor de moment hou ik het wel allemaal zo :)
 
Laatst bewerkt:
Zo! GSje is klaar. Alleen nog ff nieuw achterbandje (Pirelli Sport Demon 130/70/17) scoren bij de Duitse bandenboer om de hoek en wassen en dan gaan we verkoop foto's maken en tot ie verkocht is er lekker zelf mee rijden!




Oh Almachtige R! Geen dank.

Niet overdrijven of moet je wat van me? ;) :P

Misschien wel, zie wel. Alhoewel je in België geen enkele fiets meer kan veranderen op papier(25=>vol of omgekeer -O- )

Morgen achterbrug nog 'n laatste keer schuren(vliegroest :X ) en ze dan ook maar es in de lak laten zetten *O*

Ah Belg... jah dan zal het misschien niet uitmaken. Ik heb extra een 25kw carb erbij gekocht omdat degene die erin zit volgens Oh! volvermogen zou zijn. Makkelijk voor de verkoop.

valt best mee hoor.

In dit geval lul ik ook maar wat hoor, nog nooit mee gereden maar weet wel dat ze nou niet bekend stonden om hun stuurgedrag...

BMI.....

Is dat het getal wat aangeeft dat ik meer dan 2,50 m ben????

:Y

[me="Roy "R""]is wss ook tekort voor zijn gewicht...[/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan