gs850g 1979

buffel2004

MF'er
15 mei 2010
146
1
den bosch
hallo allemaal,

ik heb een stroom probleem met mijn gs850 - g uit 1979
vorige week heb ik er een ander blok ingelegd en de bekabeling volgens het electrisch schema aangesloten.start knop werkt ook niet heb de knop al schoon gemaakt en de draadjes van de dodemans knop opnieuw gesoldeerd maar geen resultaat op de stekkers heb ik met contact spray geprobeerd geen resultaat zekeringen zijn heel en schoon.verlichting en remverlichting werkt wel gewoon. startmotor is goed want als ik het groen gele draadje van de start relais op de plus van de start relais duw gaat de startmotor als een gek tekeer.
maar als ik met de multimeter de uitgang van het groen gele draadje van de start relais meet heb ik geen 12 volt maar maar 0,23 ook heb ik totaal geen vonk snap er niks van misschien iemand van jullie een idee ???

please help me |( :X


bij voorbaat dank. groeten.
 
Als je de groengele draad rechtstreeks op de plus prikt gaat de startmotor dus rond. Als je op de startknop drukt gebeurt er niets én je hebt geen vonk.
Dan kan het alleen maar in je dodemansknop zitten. Even opnieuw openmaken en controleren.
 
Als je de groengele draad rechtstreeks op de plus prikt gaat de startmotor dus rond. Als je op de startknop drukt gebeurt er niets én je hebt geen vonk.
Dan kan het alleen maar in je dodemansknop zitten. Even opnieuw openmaken en controleren.

draadjes van de dodemans knop rechtstreeks doorverbonden maar nog steeds geen resultaat.

wordt er helemaal gek van van dat electrisch gebeuren maar ja het hoort erbij he.

groeten.
 
wat is de staat van je startrelais :?
hang je meter paralel over je start knop ( 12v) indrukken (0v)
er zitten 3 switches nm start - kill - disconnect
http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/images/1979_GS850GN_wiring.gif

vanmiddag nog bezig geweest nu helemaal geen stroom meer :(
ga nieuwe bekabeling bestellen en alles opnieuw trekken op hoop van zegen O-)
de switches bij mij zijn start , run , kill , disconnect zijn ze er vergeten op te zetten denk ik :N

tips zijn altijd welkom om de nieuwe bedrading te trekken.

groeten.
 
Tip nodig voor nieuwe bedrading?

Nieuwe bedrading is meestal onzin.

Kwestie van alle stekkers schoonmaken, en zorgen dat je een goed schema hebt, en een goede meter. Een testlampje is ook wel eens handig.
Als je echt denkt dat je draadbreuken hebt in je boom kun je dat met een meter keihard vaststellen. Dan is het pas tijd om kabels bij te gaan trekken.
Bedrading van een suzuki is niet echt moeilijk, heb geloof ik al vaker een zo'n oude soes elektrisch weer in orde gemaakt en die loopt nog steeds goed, vernam ik gisteren. ;)
En die had meer problemen dan jij hebt.
 
Tip nodig voor nieuwe bedrading?

Nieuwe bedrading is meestal onzin.

...

Bedrading van een suzuki is niet echt moeilijk, heb geloof ik al vaker een zo'n oude soes elektrisch weer in orde gemaakt en die loopt nog steeds goed, vernam ik gisteren. ;)
En die had meer problemen dan jij hebt.

En zo is het :P Koop een controlelampje en ga gewoon stekkertje voor stekkertje en draadje voor draadje doormeten. Het is mooi weer, ga lekker midden op straat zitten, beetje mensen kijken en stomme vragen beantwoorden en geniet van het klooien.

10003030_880_FR_07.jpg
 
Yep, de mijne (GS550E) loopt ook nog prima, met dank aan Bol'dor Albert. Met de oude boom. Net als Hola zegt, rustig bij gaan zitten.
En dump hier je vragen en resultaten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Ik heb de vonk gevonden vonken doet ie dus.
verlichting werkt een gedeelte voor achter werkt maar de rem verlichting en de knipper lichten doen niks meer de start knop is weinig actie in te krijgen start motor draait alleen als ik de draad van de start relais op de plus druk er is dus vooruit gang maar ook achteruit gang want als het ene werkt stopt het andere. :? '( .
morgen weer verder hopend op meer geluk .
 
Tip van Jip:
doe Bol D'or Albert even contacten. Hij is een elektrakoning :} Hij heeft de GS550 van HAPO perfect gekregen en mijn GS1000 is ook perfect nu :} En dat was echt een drama! Kost wat, hebbie ook wat :P
 
Bedankt allemaal voor jullie tips stroom doet het weer op 1 ding na het start knopje zou dan toch de start relais kapot zijn ??? maar ja er zit altijd nog een kickstarter op dus dan maar wat meer moeite. nogmaals bedankt iedereen. :} :] *O*
 
Het startrelais moet je kunnen horen klikken, wanneer je de startknop indrukt.
Klikt ie niet, issie kaduuk. Of bedrading er naar toe, of er vanaf niet goed.
Ik had een draadje opnieuw moeten solderen, klikte ie weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan