Je kan het maar beter helemaal niet op de openbare weg doen met al dat straatmeubilair etc.
Kan héél verkeerd uitpakken als je het verdere MF goed door leest
Hier een videotje met uitleg...
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=wheelie
Hier een videotje met uitleg...
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=wheelie
Nice, een kort rukje aan de koppeling + een dosis gas zou dus voldoende moeten zijn
Het eerste gedeelte van het filmpje gaat helaas niet op voor een GSX-R 750... puur op vermogen krijg je hem niet omhoog.
zal toch liggen aan de manier waarop je het doet
Ik ben er toevallig ook mee bezig met m'n r6 en daar heb ik ook moeite mee, maar af en toe lukt het nu, ligt puur aan je gasgeven, en je houding op de motor speelt misschien ook een beetje mee
Uiteindelijk schijnt dat de beste manier te zijn, omdat je 'm dan sneller omhoog kan laten komen, je dus niet te hard hoeft te rijden en minder snel hoog in toeren zit.
Ik probeer eerst te wennen aan het feit dat ie omhoogkomt, als ik dat op het gas onder de knie heb ga ik de koppeling gebruiken.
Lekker rustig aan, heb geen haast.
veel succes ermee
Nice, een kort rukje aan de koppeling + een dosis gas zou dus voldoende moeten zijn
Het eerste gedeelte van het filmpje gaat helaas niet op voor een GSX-R 750... puur op vermogen krijg je hem niet omhoog.
Ik heb een gsr600. Iets van 80pk op het achterwiel. Op het gas komt ie als een veertje omhoog. En daarvoor had ik een zx6r. Nou die kwam zeker omhoog.
Op een gsxr750 hoef je geeneens te twijfelen of ie wel of niet omhoog kan. Het hangt gewoon af van hoe ver jij durft te gaan.
Het verschil in gewicht maakt ook veel uit lijkt mij.
een gsxr750 is al snel tegen de 220 kilo. Lijkt me dat een 600 een stuk lichter is en dus makkelijker omhoog gaat...
Of niet
Een Harley-Davidson Sportster weegt 250 kg, minder pk dan de genoemde bananen en die gaat op zijn A-wiel, zelfs een Electra Glide Harley-Davidson en die weegt 330 kg.
[afbeelding]
Hee,
Vandaag na afloopvan de int. paasraces op het TT Circuit was ik ff helemaal wild, ik moest en zou een wheelie maken.
Op een gegeven moment is het mij gelukt om in de 1e versnelling een redelijke wheelie neer te zetten, maar ik vraag mij af: Is hier een vaste techniek voor? Kun je met die techniek misschien ook in de overige versnellingen een wheelie maken?
Zo heb ik het gedaan (1e versnelling):
- Motor beetje op gang laten komen (5 - 10 kmp/h)
- Redelijk wat gas geven met slippende koppeling
- Koppeling langzaam loslaten, tot op het laatste punt, daar liet ik hem los
Anyway, ik hoop wat tips / tricks van jullie te mogen ontvangen