Wat een onzin! Bij de wheelieles gebeurd alles in de 1e versnelling!!!!!!!!Nee, niet helemaal de juiste techniek...
Ik weet niet wat voor gixxer 750 je hebt, maar een beetje moderne (SRAD of nieuwer) zou ik niet in de 1e versnelling met koppeling proberen te wheelien.. veel te grote kans om achterover te slaan..
twee manieren
a) de makkelijke, maar slordige manier.. in de 1e versnelling gewoon vol gas geven en open houden. Dan moet het voorwiel vanzelf omhoog komen. nadeel: Als ie eenmaal los is, is 'ie wel heel zenuwachtig op het gas (omdat je zoveel toeren moet maken). En laat het gas nou de manier zijn om je hoogte mee te bepalen.
b) in de 2e versnelling rijden, koppeling iets intrekken, gasgeven en koppeling loslaten. Begin bij lage toeren en dan voel je hem een beetje komen.. dan rustig steeds meer toeren.. hoe meer toeren hoe hoger de motor omhoog springt..
twee extra adviezen.. hou je voet bij de achterrem, als je echt veel te hoog gaat kun je met de achterrem de motor soms nog redden voordat ie achterover slaat.
hou het stuur GOED recht.. Als je het voorwiel weer neerzet terwijl het stuur niet wiel niet recht staat kan het stuur flink gaan schudden. Een beetje schudden is niet erg, maar we willen niet dat 'ie uit je handen slaat he.
600, 750, 1000 alles in de 1e! Op het gas wheelies maken (powerwheelies) zijn veel gevaarlijker dan op de koppeling.
Goedbedoeld advies Fragdaddy maar helaas niet waar....
"em redden met je achterrem" klopt niet, je controleerd je wheelie met je achterrem. Wheelies op hoge snelheid zijn link zonder stuurdemper, niet aan beginnen dus.