[gsx-r750] Wheelie gelukt, maar wel goede techniek?

Nee, niet helemaal de juiste techniek...

Ik weet niet wat voor gixxer 750 je hebt, maar een beetje moderne (SRAD of nieuwer) zou ik niet in de 1e versnelling met koppeling proberen te wheelien.. veel te grote kans om achterover te slaan..

twee manieren

a) de makkelijke, maar slordige manier.. in de 1e versnelling gewoon vol gas geven en open houden. Dan moet het voorwiel vanzelf omhoog komen. nadeel: Als ie eenmaal los is, is 'ie wel heel zenuwachtig op het gas (omdat je zoveel toeren moet maken). En laat het gas nou de manier zijn om je hoogte mee te bepalen.

b) in de 2e versnelling rijden, koppeling iets intrekken, gasgeven en koppeling loslaten. Begin bij lage toeren en dan voel je hem een beetje komen.. dan rustig steeds meer toeren.. hoe meer toeren hoe hoger de motor omhoog springt..


twee extra adviezen.. hou je voet bij de achterrem, als je echt veel te hoog gaat kun je met de achterrem de motor soms nog redden voordat ie achterover slaat.

hou het stuur GOED recht.. Als je het voorwiel weer neerzet terwijl het stuur niet wiel niet recht staat kan het stuur flink gaan schudden. Een beetje schudden is niet erg, maar we willen niet dat 'ie uit je handen slaat he.
Wat een onzin! Bij de wheelieles gebeurd alles in de 1e versnelling!!!!!!!!
600, 750, 1000 alles in de 1e! Op het gas wheelies maken (powerwheelies) zijn veel gevaarlijker dan op de koppeling.

Goedbedoeld advies Fragdaddy maar helaas niet waar....

"em redden met je achterrem" klopt niet, je controleerd je wheelie met je achterrem. Wheelies op hoge snelheid zijn link zonder stuurdemper, niet aan beginnen dus.
 
Wat een prutsers ... de belangrijkste tip : luister nooit naar de goed bedoelde adviezen van mensen die je niet kent en zelf ook niet goed kunnen wheelien ...
 
tja, maar je weet natuurlijk nooit of iemand kan wheelien als je het nog nooit gezien hebt.

en idd een beetje raar als je gsxr 750 niet op het achterwiel krijgt op vermogen, dat lukt in zijn 1 en in zijn 2, en ik wheelie eigenlijk nooit express.
 
Wat een prutsers ... de belangrijkste tip : luister nooit naar de goed bedoelde adviezen van mensen die je niet kent en zelf ook niet goed kunnen wheelien ...
Dat bedoelde ik indd te zeggen.

Voor wheelieles mailen naar rwpstuntriding@hotmail.com

En nee, ik ga hier niet vertellen hoe het nou WEL moet want daar is de wheelieles voor :W
 
Wat een prutsers ... de belangrijkste tip : luister nooit naar de goed bedoelde adviezen van mensen die je niet kent en zelf ook niet goed kunnen wheelien ...
TRUUUEEE
internetwheelieën suckt!! je kan ook bij mij een les nemen:
IMG_3370%20(Medium).JPG


rwpstuntriding@hotmail.com
 
Voor alle wheelie-fans: Onze Pasquall is niet meer . , R.I.P. voor deze man.
Verder moet iedereen zelf weten wat ie doet, ik ga jullie topic verder niet vervuilen, ik wil ook niemand de les lezen, voor het geval iemand zich bezwaard voelt. Maar vond het wel cru om aan de ene kant het verhaal te lezen van deze jongen en een stukkie eronder dit topic...

Veilige km's toegewenst verder, greetzzz
 
een gsxr 750 moet echt wel op het gas omhoog willen. mischien niet vloeiend maar zeker op aan / uit .
ik rij gixxer 600 en met de testrit ging ik rustig meer gas geven. zeg maar van gas dicht naar volgas tussen 2 en 5 d toeren en zelfs toen ging het wiel de lucht in, ik probeerde het niet eens.
ff de feiten bij de weetjes: (bron www.bikez.com
600 163 kg drooog 110 pk
750 (ffuitgegaan van 2001) 166 droog 141 pk
zeker dat de 750 makkelijker gaat de nde 600
 
misschien is het handig te vermelden dat ik dan wel een GSX-R 750 heb, maar hij wel uit 89 komt??

Vandaag helemaal de tering gas gegeven, maar komt niet omhoog hoor!! Met koppeling krijg ik hem in z'n 2 ook nog omhoog, 3 ging me ff te ver :)

@ Da Links: Heb je toegevoegd op MSN :) Emmen is dichtbij voor me, dat scheelt :)
 
ja kijk. daar komt de AAP :) uit de mouw
is logisch dat de motor niet alleen op het gas omhoog wil
hier de specs van de betreffende motor:
PK: 112 bij 11000 rpm
Gewicht Kg: 228 (inclusief olie brandstof enz.

logisch tog
 
misschien is het handig te vermelden dat ik dan wel een GSX-R 750 heb, maar hij wel uit 89 komt??

Vandaag helemaal de tering gas gegeven, maar komt niet omhoog hoor!! Met koppeling krijg ik hem in z'n 2 ook nog omhoog, 3 ging me ff te ver :)

@ Da Links: Heb je toegevoegd op MSN :) Emmen is dichtbij voor me, dat scheelt :)


Mijn Gsxr uit '93 komt ook wel in zn 1 omhoog op het gas.
Met de koppeling heb ik nog niet geprobeerd.
Doe het liever een beetje kalm aan.

Enne als je met de koppeling doet hou je hem dan ook een poosje in de lucht of is het gewoon omhoog komen en gelijk weer neerklappen.
 
ja kijk. daar komt de AAP :) uit de mouw
is logisch dat de motor niet alleen op het gas omhoog wil
hier de specs van de betreffende motor:
PK: 112 bij 11000 rpm
Gewicht Kg: 228 (inclusief olie brandstof enz.

logisch tog


Mijn ex bandit 600 ging wel op het gas omhoog met 80 pk ahw en 220 kg nat. Zat wel een kleiner voortandwiel op (1 tandje minder)
 
Laatst bewerkt:
het wheelie gehalte van een motor gaat niet alleen om de gewicht pk verhouding. het is een leuke basis maar er komt meer bij kijken:
wielbasis: hoe korter hoe meer wheelies
gewichtverdeing: meer gewicht voor is minder wheelies
vertanding: zoals gezegd kan een tandje meer of minder ook veel schelen
en niet te vergeten het koppel.
mischien dat de bandit
 
misschien niet relevant voor dit topic maar ik rijd een gsx600f uit 1995.
kan ik daarmee ook wheelies op het gas doen?
ik doe het nu regelmatig met de koppeling maar hij komt me af en toe tog te snel omhoog, waardoor ik bijna te ver ga.
dus wheelie op het gas eerst maar eens oefenen als dit mogelijk is????
 
Ik heb nog geen wheelies geprobeerd te maken, alhoewel ik wel fanatiek optrek waarbij het voorwiel licht aanvoelt, maar nog net contact heeft gok ik. Alleen toen ik datzelfde deed met iemand achterop (veel meer gewicht achter dus) ging het voorwiel wel een stuk omhoog, puur op het gas.

101pk en 220kg nat (volle tank).
 
Stafford schreef op 10 april 2007 @ 11:34

Wheelies op hoge snelheid zijn link zonder stuurdemper, niet aan beginnen dus.

Is de standaard stuurdemper van een gsxr-1000 uit 2003 goed genoeg of moet je dan toch meer richting prof. stuur dempers?
 
misschien niet relevant voor dit topic maar ik rijd een gsx600f uit 1995.
kan ik daarmee ook wheelies op het gas doen?
ik doe het nu regelmatig met de koppeling maar hij komt me af en toe tog te snel omhoog, waardoor ik bijna te ver ga.
dus wheelie op het gas eerst maar eens oefenen als dit mogelijk is????
wedden dat je niet BIJNA te ver gaat en dat je daar nog lang niet bent? met de koppeling kom je het eerste stuk vlot omhoog en verlies je weinig toeren, daarna gaat het rustiger omdat je minder gas aan het geven bent.
op het gas kom je het eerste stuk langzaam omhoog, daarna vlieg je ineens een stuk hoger omdat je het gas zo ver open hebt.. plus je maakt ontzettend veel snelheid..

welke zou dan linker zijn??
 
wedden dat je niet BIJNA te ver gaat en dat je daar nog lang niet bent? met de koppeling kom je het eerste stuk vlot omhoog en verlies je weinig toeren, daarna gaat het rustiger omdat je minder gas aan het geven bent.
op het gas kom je het eerste stuk langzaam omhoog, daarna vlieg je ineens een stuk hoger omdat je het gas zo ver open hebt.. plus je maakt ontzettend veel snelheid..

welke zou dan linker zijn??


dus ik zou niet bijna te ver gaan maar in principe gewoon schrikken doordat het voorwiel vlot omhoog komt en daardoor denk te ver te gaan. maar wat je over het gas zei klopt inderdaad wel. ik heb het nog niet zo geprobeerd maar je hebt zeker meer snelheid dus het zou beter zijn om het met de koppeling te doen tog?
 
Clutch it
uh
Clutch it
uh


Hier wat nooby advies ( ik ben ZEKER niet goed, maar heb wel wat noobtips waar je rekening mee kan houden en wat je ongeveer te wachten staat als je begint, zoals ik)
:

-Ga ergens oefenen waar je geen last hebt van anderen en anderen ook weinig van jou
(kan je je beter concentreren als er niet telkens een auto komt, dus geen bleer-pijp...politie is overal wanneer je ze niet nodig hebt)

-Doe de wheelies in zijn 1 en ALTIJD met koppeling (ik ben zelf pas begonnen en doe ze in zijn 1, in de 2 zijn ze iets makkelijker, maar je leert denk ik sneller en beter je gashand te contoleren dor te oefenen in zin 1)

-Gewen jezelf eerst aan het feit dat je voorwiel van de grond komt...dit kan 30 mins zijn, dit kan een week duren. Gas geven en koppeling deed ik erg fout in het begin..je hoort dan een KLENK, als je soepel en snel je koppeling intrekt en terug laat komen en TEGELIJKERTIJD het gas flink opent komt die zeker omhoog...tis een kwestie van timing en DAAR oefen je in principe op: Na uurtje kloten had ik al een goed idee hoe je het beste met je koppeling je wiel goed de lucht in krijgt.

-Na het doorkijgen hoe je je wiel van de grond krijgt, moet je je gewennen aan hoever je wiel de lucht in kan en ondertussen moet je dan met je gashand leren doseren.
In het begin schrik je en gaat het gas dicht, na een tijdje schrik je niet meer en hou je het gas erop (steeds minder naar mate je hoger komt). Wederom gewenning dus.

-Doorgaan met oefenen totdat je in de buurt van je balanspunt komt (ben ik dus nog niet) en dan reguleer je je positie door middel van de achterrem en kan je dus zonder versnellen wheelien. Dat hoop ik dus voor de zomer/tijdens te zomer onder de knie te hebben. Het hoeft niet supersoepel te zijn bij mij, zolang ik met BP wheelien een basis heb.

Tis in mijn ogen allemaal stapjes van gewenning en dan controle en dan verder naar de volgende stap...daar herhaal je weer alles totdat alles gewoon en antuurlijk aanvoelt en je controle over alles krijgt en je gaat dan weer een stap verder.

Jammer dat ik momenteel veel stappen voor me heb liggen :P

Groeten

Brakke

P.S:

telkens als ik zoiets zie wil ik naar buiten rennen en weer oefenen
 
Laatst bewerkt:
ja kijk. daar komt de AAP :) uit de mouw
is logisch dat de motor niet alleen op het gas omhoog wil
hier de specs van de betreffende motor:
PK: 112 bij 11000 rpm
Gewicht Kg: 228 (inclusief olie brandstof enz.

logisch tog


Aah... mijn gixxer heeft toch wel wat meer pk's :) Dynokitje enzo:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan