een FZR koop je 91-93 al tussen 1500 en 2000 euro (inclusief BPM, kentekenplaten enz enz) in duitsland. op de fzrclub.nl kun je veel info vinden, ook via fzrarchives. met een fzr is vrij weinig mis mee, behalve het minder moderne kontje en de zwakkere spanningsregelaar (wat vrij simpel te verhelpen is door een YZF regelaar erop te plakken) en sommige voorvorkkeerringen.
een cbr kosten iets meer maar die kun je voor 2000 euro wel al een leuke vinden, zowel in duitsland bij de garages als in nederland bij de particulier. ook CBR's hebben amper standaard mankementen maar zijn wel wat duurder te verhelpen.
GSX-en van die prijscategorie zijn gewoon grafbakken, niet aan beginnen. vanaf 98-99 schijnen ze beter te zijn geworden, maar dat hadden ze gewoon EERDER moeten doen.
hou er rekening mee, dat je van een 82-er naar een 92-er gaat, en in motortijdspanne is dat van een T-Ford naar een Mondeo.
Oplossing.Ik zit al een tijd te kijken naar een andere motor. Ik heb nu een Yamaha XJ 750 SECA uit 1982. Ik wil toch naar een iets sportievere motor die wat kuip heeft. Mijn budget ligt tussen 2300 en 3300 euro(afhankelijk van wat het wordt natuurlijk).
Wat een gel*l zeg, die GSX-F-jes waren en zijn gewoon heel betrouwbaar.GSX-en van die prijscategorie zijn gewoon grafbakken, niet aan beginnen. vanaf 98-99 schijnen ze beter te zijn geworden, maar dat hadden ze gewoon EERDER moeten doen.
Wat een gel*l zeg, die GSX-F-jes waren en zijn gewoon heel betrouwbaar.
tuurlijkdie 600F zijn toch LUCHT/OLIE gekoeld ?
ik zou daar niet eens meer op DURVEN rijden...
na lekker vlammen op de snelweg en dan stil gaan staan bij het verkeerslicht op de afrit... en dank een hartslag in je nek voelen "als ie maar niet ploft, als ie maar niet ploft"...
of lekker in de stad of file rijden...
nee dank je...
GSX-en van die prijscategorie zijn gewoon grafbakken, niet aan beginnen. vanaf 98-99 schijnen ze beter te zijn geworden, maar dat hadden ze gewoon EERDER moeten doen.
Onder het motto: beter laat dan nooitAfgelopen zaterdag op een GSX 600 F gereden...
Wel verschil met de Honda, maar niet extreem hoor. Iets minder pk's(nog steeds erg snel!) Remmen en sturen voelde allemaal net ietsje minder aan, maar nog steeds zeer solide. Verder vind ik de zithouding net wat beter. Iets minder sportief, waardoor ik het op lange ritten denk ik beter uit zou houden.
Het was(bij een dealer) een GSX600F(zeeblauw/groen?) uit 1995 met 35.000 kilometers erop. paar krasjes, maar niets ernstigs. Moet ongeveer 3000 gaan kosten. Inclusief 6 maanden garantie en laatste afleverbeurt (hij heeft 11 maanden stil gestaan). Dus nieuwe olie en filter, remmen los en schoonmaken ook al had ik hier niets op aan te merken. De carburateurs worden los en schoongemaakt en gesynchroniseerd, want hij liep goed, maar stationair rommelig af en toe.
Wat denken jullie? Redelijk?